آنچه در میان جمعیت درباره نمای خشک به شما نمی گویند

این نوع نما قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را داشته و می توان از فضای موجود بین دیوار و نما برای عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده نمود. به خصوص در شرایط امروز که بحران کاهش انرژی یک مسئله جهانی تلقی می شود. یکی از نکات مهم برای نصب آجرنما استفاده از یک نصاب ماهر و کاربلد است که با اصول و نحوه چیدن آجرنما ها آشنا باشد. در ادامه با برخی از این موارد و دلایل علاقهمندی افراد به این روش اجرای نما آشنا میشویم. همان طور که در بالا اشاره کردیم باتوجه به استقبال و استفاده بسیاز زیاد از این نمای ساختمانی میتوان به کارایی و کیفیت این محصوصل پی برد. چهار چوب های نمای خشک از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشد. به این تریتب که در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، ملات در نما حذف می شود و سطح رویه (سرامیک،سنگ،سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد . دفتر مهندسی کانسپت فعالیت تخصصی خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز نموده و در حال حاضر دارای یکی از بزرگترین شبکه های تهیه و فروش انواع متریال نما و در جایگاه بهترین مجریان نماهای ساختمانی در سطح کشور می باشد.این دفتر توانسته با بهره گیری از امکانات پیشرفته وکادری مجرب بزرگترین پروژه ها را در کارنامه اجرایی خود ثبت و تا به امروز افتخار خدمت به هموطنان عزیز را داشته باشد. Th​is a rticle was cre ated with behsaznama C​on tent G​en​er᠎at᠎or Demov er si᠎on​.

نصاب نمای خشک

به عنوان اولین گام در رعایت نکات اجرایی آجر در نما، باید دست به انتخاب آجری مناسب برای نما بزنید. بنابراین رعایت نکات اجرایی آجر در نما باید مطابق با سبک و سیاق امروزی آن باشد. دو نوع آجر هلندی و آجر دکوراتیو با روش چسب نصب می شوند که باید ضخامت چسب بین 3 تا 7 میلی متر باشد. در این روش ماسه و سیمان و آب رو ترکیب میکنن تا ملاتی خمیری به دست بیاد. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیر حرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. شاسی کسی به مرحله ای گفته می شود که نگهدارنده وزن نمای ساختمان است و معمولا به سازه های اصلی ساختمان وصل می شود. یکی از ویژگی های مهم آجر نانو نما عدم نفوذ آب و رطوبت به داخل مصالح است که از ایجاد قارچ و شوره روی نما جلوگیری میکند و سبب افزایش کیفیت اولیه سطح و طول عمر نما میشود.

قابلیت غیرقابل نفوذ آجر نانو نما میتواند از تخریب و سایش نما در اثر نفوذ باران و برف جلوگیری کند؛ همچنین این پوشش نانو بر روی سطح آجر یک شبکه مولکولی ایجاد میکند که مزایای بسیاری به دنبال دارد. آجر نانو روی نماهای ساختمان، پوششی نامرئی ایجاد میکند که به دلیل ویژگیهایی که دارد میتواند مزایای بسیاری را برای نماها به دنبال داشته باشد. جنس این نوع سرامیک در واقع از نوع سرامیک پرسلان می باشد که مزیت هایی به مراتب بیشتر از کاشی ها و سرامیک های غیر پرسلان دارد . سیستم پنهان نصب سرامیک (keil invisible facade):این سیستم ،با زیرساختی شامل پروفیل های افقی که توسط شبکه ای از ریل های عمودی محکم سر جای خود نگه داشته شده است. نماهای خشک از لایههای متعددی تشکیل میشوند که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی، تهویه پزیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. سپس قطعات به روش هنگ بر روی ریل های آلومینیومی سوار می شود. در مرحله بعد هوک ها پشت سرامیک نصب شده و روی ریل های آلومینیومی قرار می گیرند.

سوراخ هایی پشت تایل های سرامیکی توسط سرمته ایجاد می گردد. پره های انکر داخل سوراخ باز شده و خارج نمی شود. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند.لازم به ذکر است که این کلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد.کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند. ساختار هر سیستمی که متصل می شود. آجر در هر سیستم متفاوت نمای سنگ است. یراق آلات مربوط به این سیستم از اجرای نمای سرامیک خشک ، در ایران تولید می شود. هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به صورت نمایان کمتر از روش های غیر نمایان خواهد بود. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند، یعنی باعث خوردگی نشوند. استفاده از آجر به ویژه آجرهای نسوز در نمای ساختمان می تواند ایمنی ساختمان را در هنگام آتش سوزی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید