آیا این نحوه اجرای نمای خشک ساختمان {اشتباهات} را مرتکب می شوید؟

پس بهطور کلی میتوان مولفه دانش در تولید یک محصول را بهعنوان معیاری برای تعیین پیشرفته یا سنتی بودن آن در نظر گرفت، به طوری که سرامیک خشک نما به دلیل نوع تولید آن که بر اساس دو گونه اکسترودی و استفاده از دستگاه های پیشرفته ورقه ورقه نمودن سرامیک به ضخامت یک سانتی متر تقسیم بندی می گردد از دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود. یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافت آن است که می توان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. در نحوه نصب نمای خشک به صورت مشهود، بستهایی که مصالح را نگه میدارند، از بیرون دیده میشوند (برای پوشاندن این بستها میتوان آنها را رنگ کرد). در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده می شود. معایب نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان این است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور را بازتاب میدهد. معایب نمای سرامیک آن است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور در مقایسه انواع نمای ساختمان را بازتاب میدهد.

فروش تجهیزات نمای خشک

​Artic le has be en cre​at ed  wi​th t​he ᠎help ᠎of G​SA Conte​nt Generat or DEMO​!

قطعات نمای خشک

مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که هر کدام از مصالحی که برای نمای یک ساختمان به کار گرفته میشود مزایا و معایب مختص خود را دارند که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. نصب آجر به روش خشک از حالت دو بعدی و روتین خود تغییر کرده و به حالت های سه بعدی و طرح های هندسی مدرن قابل اجرا می باشد. همچنین سنگ سمنت پلاست در مقایسه انواع نمای ساختمان در مقابل نور خورشید، دمای محیط و باران اسیدی نیز مقاوم است و کیفیت خود را حفظ میکند. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. عمدهترین این موارد عبارتند از استیل، آلومینیوم و گالوانیزه، مصالح رویه نما شامل انواع سنگ و سرامیک خشک، آجر و شیشه نیز پروفیلهای آهنی و… از مزایای سنگ نمای رومی زیبایی و تنوع رنگ در انتخاب سنگ بوده و مقاومتی است که این نما در برابر آتش سوزی دارد.

نیاز به زیبایی ظاهری در نمای یک بنا و آسایش ساکنان آن با توجه به ویژگی عایق صوتی نما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی موجب شد تا تنوع مصالح در دستور کار ساختمانها قرار بگیرد. قیمت آجرهای نما با توجه به نوع آن از حدود متری 40 هزار تومن شروع و تا متری حدود 120 هزار تومن در بازار موجود است. نورپردازی نمای ساختمان باعث برتری نمای ساختمان شما نسبت به سایر ساختمانها در شب میشود. برای مثال ممکن است رطوبت ناشی از بارش باران به درون نما نفوذ کند و باعث تخریب آن شود. چهارچوب نگهدارنده از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده، و در برابر باد و باران مقاوم است. این چهارچوب میتواند از چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته شود. شرکتهای معماری انواع نمای خشک را طراحی و تولید میکنند و از آن برای نمای بیرونی ساختمانها استفاده مینمایند. در زمانهای نه چندان دور یکی از پر کاربردترین نماهایی که در ساختمانها مورد استفاده قرار میگرفته آجر، کاشی و سنگ بوده که با پیشرفت صنایع مصالح دیگری نیز وارد این حوزه از صنعت ساختمانسازی شدند. یکی از پر کاربردترین نماهایی که در گذشته برای نمای ساختمانها مورد استفاده قرار میگرفته آجر، کاشی و سنگ بوده که با پیشرفت صنایع مصالح دیگری نیز وارد این حوزه از صنعت ساختمان سازی شدند.

یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها است، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیرحرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما در مقایسه انواع نمای ساختمان برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. برای مثال میتوان از تولید مصالحی همچون آجرهای رنگی و نسوز نام برد که نمای زیبایی را برای ساختمان به وجود میآورند. سرامیک های پرسلانی معمولا مراحلی مثل مراحل تولید شیشه را در هنگام تولید طی می کنند. مهمترین عامل در قیمت نمای خشک سرامیک، تیم اجرا کنندهی آن است. در ادامه مقایسه انواع نمای ساختمان و قیمت نمای ساختمان میپردازیم. از آنجا که نمای یک ساختمان همواره در پیش چشم مشتریان و شهروندان قرار دارد به نوعی نشان دهنده هویت و سبک معماری آن شهر نیز به حساب میآید.

نمای خشک در ساختمان برای عالی

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کرتین وال دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید