اثبات اینکه نمای ساختمان سنگ واقعا کار می کند

بنابراین بسیار مهم است که هنگام طراحی و مقایسه انواع نمای ساختمان به عواملی همچون موقعیت جغرافیایی، نمای محله، آب و هوا و… تمامی وسایلی که در این روش مصرف می شود پیچ ۵-۷ سانتی گالوانیزه و رولپلاک پلاستیکی ،دریل دور متغیر و کمی وجدان کاری و مهارات نماکار است. با پیچ رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان سنگ ها به طور کامل به بتن نما پیچ میشوند. که این دو نوع پیچ نما مقاومت کافی در دراز مدت برای نگه داشتن وزن سنگ مرتبط و نیز سنگ های اطراف را دارد. در مناطق مرطوب همچون شهرهای شمالی کشور که ساختمانها به طور مداوم در معرض باران قرار دارند، رطوبت به راحتی از طریق درزهایی که به تدریج در سازه ایجاد شده به درون راه مییابد. یکی از مشکلاتی که ممکن است ظاهر ساختمانها را دستخوش تغییر کند، ایجاد شوره یا سفیدک و حتی کپک در سطوح است. رنگ خارجی با کیفیت خوب را انتخاب کنید که به راحتی در بازار در رنگ های بی شمار موجود است. برای ماندگاری بهتر رنگ باید به آبوهوای منطقه مورد نظر توجه نمود و ترکیبات را بر این اساس این مطلب انتخاب کرد.  Data was generat​ed  with t he  he lp of behsaznama C᠎ontent Generator Demoversi᠎on.

نمای سنگ خشکه چینی

برای اجرا باید زاویه قرارگیری کارتریج با سطح تنظیم شود و درز میان کامپوزیتها به صورت یکنواخت با چسب پر گردد. یکی از مشکلات این روش حساسیت بالای استفاده از این چسب است؛ چرا که به دلیل چسبندگی بالا اگر به سطح آغشته شود، پاک کردن آن غیرممکن بوده و ظاهر نما را تغییر میدهد. پر کردن درزها و حفرات ایجادشده در نمای ساختمان به وسیله چسب پلی اورتان، یکی از راههای آببندی سطوح مختلف است.(به طور کلی در هر روش ابتدا باید ترکهای موجود در نما ترمیم شوند؛ چرا که عدم ترمیم آنها، آببندی را بیاثر میکند.) انواع ورقهای فولادی، سطوح شیشهای و نماهای کامپوزیت را میتوان با این روش آببندی کرد. همان طور که مطالعه کردید اهداف متفاوتی برای آببندی ساختمان وجود دارد و باید روشهای در دسترس را متناسب با نیاز ساختمان خود بررسی کنید. بنابراین بهتر است از روشهای آببندی نما جهت تمیز نگهداشتن ظاهر ساختمان به مدت طولانی، استفاده کرد. Conte᠎nt was g᠎en er᠎ated by behsaznama Cont​ent Gene rato᠎r DEMO .

تمیز نگهداشتن نمای ساختمانهای بهویژه ساختمانهای بلند از آلودگی، کاری سخت و پرهزینه است. نمای رومی ساختمان که به نمای کلاسیک هم شناخته می شود به دلیل داشتن المان های زیبایی متعدد همچون معماری پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت (سنگ مرمر، گرانیت و ترواورتن) افراد زیادی را به خود جذب می کند. یک طرح ارزان قیمت و غیر اصولی باعث صدمات جبران ناپذیری برای بنا شده و ارزش آن را به میزان فراوانی کاهش میدهد. هزینههای مربوط به آب بندی نمای ساختمان در مقایسه با قیمت مصالح و خسارتهایی که ممکن است در صورت نفوذ رطوبت اتفاق بیفتند، بسیار کم است و در مقابل مزایای بسیاری برای سازه به همراه دارد. از مزایای استفاده از رنگ مخصوص آببندی هستند. این نوع طراحی از نمای ساختمان بیشتر برای نمای مساجد و اماکن مذهبی استفاده میشود و برای ساخت این نما از سنگ،کاشی و آجر و نقوش اسلیمی استفاده میشود. امروزه حدود 35 درصد از آلومینیوم تولیدی دنیا در صنایع ساختمانی مصرف میشود. میزان اتلاف انرژی از طریق درزهای ساختمانی در کشور ما بسیار بالا است و با استفاده از روشهای آببندی میتوان تا حد زیادی در مصرف انرژی و هزینههای مربوط به آن صرفهجویی کرد.

در این گونه مصالح لزوما باید از روشهای آب بندی نمای ساختمان استفاده کرد. باید به کمک رول بلت مناسب سازه پلیت را در موقعیت مناسب نصب کرده و قوطی ها را به شکل عمودی روی آن سوار کرد. در این سبک نما می توان از آجر، سنگ ، گرانیت، چوب، کامپوزیت ، بتن اکسپوز و سایر مصالح ساختمانی استفاده کرد. ایجاد خاصیت خود تمیزشوندگی در سطوح، جلوگیری از رنگپریدگی و افزایش دوام مصالح از مزایای استفاده از این محلول است. قدرت چسبندگی بالا، عدم نیاز به زیرسازی، خشک شدن سریع، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر پرتو فرابنفش و تنشهای حرارتی، و خاصیت الاستیکی از مزایای چسبهای پلی اورتان هستند. برای مثال آجر و سنگهای رسوبی همچون تراورتن با قدرت جذب آب بالایی که دارند، باعث میشوند نمکهای موجود در ملات پشت سنگ، به سطح نما بیایند و ظاهر زشتی در این قسمت ایجاد شود. در نمای ساختمان از متریالهای متنوعی همچون شیشه، مصالح کامپوزیت، فلز، سیمان، سنگ، آجر و …

دیدگاهتان را بنویسید