اثبات اینکه نمای ساختمان واقعا کار می کند

در خاورمیانه و مدیترانه فنیقی ها سبک معماری فنیقی، در مصر باستان اهرام سنگی به جا مانده ار آن دوران، در ایران هخامنشیان و بنای تاریخی تخت جمشید آثار به جا مانده از دوران معماری باستان هستند. یکی از محبوب ترین، نمای ساختمان کلاسیک است که امروزه این نما در کشور ها دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است نام دیگر این ،ساختمان نمای کلاسیک یا رومی است . در این سبک متریال کروم، آینه و برنج مورد استفاده قرار می گیرند. خطوط و بام های صاف، طراحی فضاهای باز و فاقد پِرتی و پنجره های بزرگ برای بهره گیری بیشتر از نور طبیعی؛ از جمله ویژگی های مینیمالیسم می باشد. بعد ها با پدید آمدن سبک مدرن ترکیب زیبایی از این دو سبک در طراحی های نئو کلاسیک پدید آمد و متداول شد. در خلال سال های 1720 تا 1837 سبک نئو کلاسیک پدید آمد. در ادامه به تاریخچه محبوب ترین سبک های طراحی ساختمان می پردازیم. در ادامه به بررسی انواع طراحی ساختمان در سبک مدرن می پردازیم. Th᠎is post was written by behsaznama Con te nt G᠎en er​at᠎or DEMO​!

نمای ساختمان توضیح داده شد

پیش از بررسی انواع سبک طراحی ساختمان به بررسی انواع سبک های مدرن می پردازیم. جهت مشاهده انواع آجر نما نسوز و اطلاع از قیمت آن، به صفحه ” آجر نما نسوز ” مراجعه کنید. همچنین از آن جایی که هر کدام از رنگ ها سرعت اجرای متفاوتی دارند باید در انتخاب هر یک به زمان تحویل کار هم دقت کنید. نمای سرامیک : این نوع نما به دلیل قیمت مناسب و همچنین وزن کمتر نسبت به انواع سنگ از جایگاه خوبی برخوردار شده است، اما به این دلیل که بازتاب نور زیادی دارد برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مناسب نمی باشد. طرح نما و همچنین متریال مورد استفاده تعیین کننده سبک نما هستند. ویژگیهای بصری (ترکیب، طراحی جزییات و کاراکتر) جنبههایی را شامل می شود که مشخصه یک نما به عنوان یک شی را تعریف میکند؛ این در ترکیب با ویژگیهای روانشناختی، (ارتباط انسانی، فکری و زمینهای) شامل ویژگیهای رابطهای است که زیبایی درک شده نما را از نظر مخاطب و استفادهکننده تعیین میکند. 2-طراحی داخلی که شامل نمای داخلی طبقات، متریال تشکیل دهنده آن و چینش این المان ها در کنار یکدیگر است. نمای ساختمان ها جزء اصلی ساختمان بوده و نمود خارجی هر بنا و سازنده ی بدنه شهری میباشد.

از نقطه نظر مصالح مورد استفاده در ساخت نما، انواع نمای ساختمان به 11 نوع تقسیم میشود. هر کدام از نماهای ساختمان مزایا و معایبی دارند که بهطور مختصر در این بخش از مقاله شما را با مزایا و معایب انواع نمای ساختمان که در بالا به آنها اشاره کردیم و تا حدودی با هر کدام از آنها آشنا شُدید میپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. به عبارت دیگر، این مقاله در راستای سبک شناسی نمای ساختمان ، راهنمای شما خواهد بود. با پوست اندازی رنگ رویه لایه باقی مانده تازه، نو و تمیز خواهد بود و نمای بیرون ساختمان را زیبا جلوه میهد. شیشه یکی از متریالهای بسیار زیبا و جذاب است که اگر به درستی در ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد میتواند زیبایی چشمگیری به خانه ببخشد. کامپوزیت آلومینیوم برای اولین بار توسط آلمانیها ابداع و در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفت. این سبک طراحی در فرانسه شکل گرفت و پس از آن در سایر کشورها نیز رواج پیدا کرد. بدین شکل در صورت استقبال از سبک ها، فرهنگ خود را به به اقلیم های دیگر منتقل می نمایند. سنگ تراورتن آتشکوه : سنگ آتشکوه زمینه رنگی روشنی دارد و برای ساختمان های لوکس مورد استفاده میباشد.

Loopy نمای ساختمان: Lessons from The Pros

نمای ساختمان ترموود یک راه حل زیست محیطی و فاقد مواد شیمیایی برای روکش های خارجی و نما است. در اجرای برخی از نماهای برجسته، از پروفیل های فلزی (با ابعاد 40×40، 60×40 و 80×40) به عنوان زیرسازی استفاده میشود. طراحان پیشکسوت مانند فرانک لوید رایت با فلسفه جنبش مدرنیسم اقدام به حذف تزئینات و جزئیات در طراحی نمودند. این معماران اقدام به طراحی ساختمان هایی آرام و ساده نمودند که برای آب و هوای سرد شمال کره زمین مناسب باشد. معماران و پیمانکاران همواره سعی میکنند از سبکهای مختلف معماری در طراحی نمای ساختمان خویش مطالب بشتراستفاده کنند. طرفداران طراحی ساختمان مینیمال روز به روز در حال افزایش است و شعار Less is more در میان معماران مینیمالیسم رواج پیدا کرده و این بدین معنیست که زیبایی در سادگی است. المان های شاخص این سبک نبوغ در طراحی ابر ساختمان های بزرگ با چالش های روز طراحی دنیاست. معمولا این نوع ساختمان دارای المان های متمایزی است که باعث می گردد آن ساختمان در دنیای معماری مطرح گردد. از آنجایی که طراحی فضای باز در این سبک اولویت دارد، از حداقل میزان دیوار، ستون و راهرو در سرتاسر خانه استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید