اجرای نمای سنگ به روش خشک – انتخاب مناسب تکنیک

استفاده از شیشه در نماهای بیرونی، نور بیشتر و محیط مناسبی را برای ساکنین ساختمان فراهم میکند که باعث تشویق همگان به استفاده بیشتر از شیشه در نما میشود. دمای سطح نمای شیشهای به علت مقاومت حرارتی کم، در فصول سرد سال نزدیک به دمای محیط خارج بوده و بدن افراد مستقر در نزدیکی نما از طریق تشعشع با نما تبادل حرارت کرده و ساکنین احساس عدم آسایش حرارتی خواهند نمود. در این سطح خرابی نماي خارجی در اثر بار هاي خارجی نباید خطر جدي براي جان ساکنین به وجود آورد. در طراحی نمای بیرونی ساختمان مسکونی قوانین ساده ایی وجود دارد که در صورت رعایت آنها بهترین نتیجه رغم خواهد خورد. از آنجا که معیارهاي پذیرش مبتنی بر امکان ادامه بهره برداري ایمن از قطعات است لذا این آزمونها براي نماي ساختمان الزامی است. دستورالعمل حاضر نحوه طراحی نما براي مقاومت در برابر این عوامل و نیز شیوه اجراي نماهاي متداول ساختمان در کشور را هم راستا با ضوابط بین المللی ارائه کرده است. از طرفی نما را میتوان به عنوان چهره ساختمان تلقی کرد که در مقابل دید عموم قرار دارد. از مزایای این نما میتوان به کیفیت بالا،سرعت اجرای نما و کاهش اتلاف انرژی اشاره کرد. This post has been g en er​ated with the help of behsaznama Content Gen᠎erator Demover sion.

برش سنگ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آن است.

چراکه از یک سو، نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و لذا زیبایی جزء جدایی ناپذیر هر نما است. این در حالی است که در نما ساختمان ها از فولادی استفاده نشده است. سطح عملکرد نما در سازههاي با سطح کاربري متنوع، سطح عملکرد ایمنی جانی است. برش سنگ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آن است. قوس نیم دایره: ساده ترین ورایج ترین انواع قوسها قوس نیم دایره کامل می باشدعلت رواج آن بدین علت است که در این قوسها نیروها سریع تر وبهتر به طور عمودی به دیوارهای همال منتقل میگردنند. بسیاری از مواقع پیش می آید که نمای بیرونی ساختمان بسیار زیبا طراحی شده است اما هنگامی که آنرا در کنار نمای ساختمان های اطرافش مشاهده می کنید حس ناخوشایندی به بیننده منتقل می کند. شاید این سوال برایتان پیش آید که برای پیچ کردن نمای ساختمان باید آن را سوراخ کرد. در واقع نما مانند یک پوشش به ساختمان شکل و روح میدهد و مهمترین بخش یک ساختمان به حساب می آید. از این رو از آن جایی که نما به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار در مخاطب می باشد، بنابراین طراحی نما باید طبق اصول و ضوابطی خاص طراحی شود. اصلیترین ویژگی این سبک، طراحی خلاقانه و منحصر به فرد آن است که با ترکیب سبکها و مصالح گوناگون به انجام میرسد.

ویا ممکن است که سطح پشت سنگ سست بوده و نیاز به 2 الی سه عدد پیچ برای تثبیت یک سنگ در نما شود. دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. استفاده از این ملات در نماسازی استحکام بنا را حفظ کرده و به دوام و پایداری ساختمان کمک می کند در نتیجه سیمان باعث افزایش عمر ساختمان نیز می شود. امروزه برای نماهای آجری از سیستم نمای خشک استفاده می شود در این روش برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. خواص کامپوزیتها در مجموع از هرکدام از اجزاء تشکیل دهنده آنها بهتر است و اجزاء مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود میبخشند و این یکی از مزیتهای کامپوزیتها محسوب میشود، از مزایای دیگر کامپوزیتها میتوان سبک بودن، سهولت در مونتاژ، تعمیر و نگهداری را نام برد. کرتین وال Curtain wall که در ترجمه فارسی گاها به آن دیوارهای پرده ای نیز گفته می شوند در حال حاضر یکی از برترین پوشش های نمای ساختمان محسوب می شوند.

انتخاب خوب نمای ساختمان

در حال حاضر انواع گوناگونی از رنگ ها، مواد و لوازم مخصوص نمای خارجی ساختمان تولید شده اند که مناسب افراد مختلف با بودجه های کم و زیاد نی باشد. روشهای زیادی برای شست و شوی نمای ساختمان وجود دارد که باید در اینباره با شرکتهای متخصص این کار گفت و گویی داشته باشید تا برای نماشویی از طریق مختلف اقدام کنید. در این سطح عملکرد، علیرغم خرابیهاي قابل توجه و هزینه بر نماي خارجی، احتمال جداشدگی و سقوط این اجزاء به داخل یا خارج ساختمان وجود ندارد. نمای ساختمانهای واقع در سطح کاربری I با با توجه نوع کاربرد آنها نیاز به طرح لرزه ای ندارد. انواع نماهای شیشه ای که امروزه در سطح شهر با آنها مواجه هستیم عبارتند از: « فریم لیس، اسپایدر، کرتین وال، نمای دو پوسته شیشه ای» البته نماهای تماما شیشه به علت ضریب هدایت حرارتی زیاد باعث مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش می شوند و در مجموع باعث اتلاف انرژی میشوند.

متریال نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مطالب بشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید