اجرای نما آمار: این اعداد واقعی هستند

طراحی این نما به صورت ورقه های فلزی است که طرح های مختلفی روی آن پانج شده اند و به صورت کامل و یا نیمه، نمای اصلی ساختمان را می پوشانند. اجرای نمای سنگ ، به دو روش نصب تر و نصب خشک صورت می گیرد. اشاره کرد. این در حالی است که این نما را از نظر نوع اتصالات نمای خشک به دو دسته اتصالات نمایان و اتصالات غیر نمایان تقسیم بندی می کنند. این دو جداره یک منطقه حرارتی را تشکیل میدهند که باعث کاهش تلفات گرما در زمستان میشوند. همین امر موجب کاهش هزینه های مصرف انرژی می شود و جلوی هدر رفت آن را می گیرد. در سالهای های اخیر با توجه به پیشرفت استخراج و فرآوری سنگهای ساختمانی، نمای سنگی گسترش چشمگیری در ایران داشته است. روکش های سنگی مدرن جذاب و با دوام هستند و تعمیر و نگهداری به مراتب راحت تری دارند. ویژگی های پروفیل آلومینیوم رضوان که موجب استفاده در نمای خشک می شود نظیر: مقاومت در برابر عوامل محیطی، وزن سبک، استحکام و ایمنی بالا می باشد.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

​Content w​as c reat ed by behsaznama Content G enerator D​emoversion!

دروغ هایی که درباره نحوه نصب نمای خشک به شما گفته شده است

کاهش مصالح اضافه در اجرای این نوع نمای بنا، با سبک کردن بار مرده ساختمان، آن را در برابر زلزله مقاوم و صدمات ناشی از تخریب را بهشدت کاهش میدهد. انتخاب چهارچوب نگه دارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال، شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت قیمت اجرای نمای خشک بالایی برخوردار است. بنابراین باعث مقاومت نما و دیوار زیر کار نما میگردد. این موضوع باعث می شود حجم هواسازی مصنوعی مورد نیاز ساختمان کاهش یابد و اجرای نمای سرامیک خشک ذخیره انرژی را در گرما و سرما تضمین می کند. در این روش به جای استفاده از آهن برای زیرسازی کار، از آلومینیوم استفاده می­شود که این­کار در کاهش وزن ساختمان و حجم مصالح بسیار موثر است. کاهش هزینه ترمیم، افزایش عمر مفید و امکان بازیافت مصالح توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد .

چگونه در 7 قدم‌های ساده در مورد نما خشک دریابیم

این ویژگی از نمای خشک باعث شده است که بسیاری از مشکلاتی که مهندسان و طراحان با آن روبرو بودند برطرف شود و با به کارگیری از این مساله در هر اندازه ضخامت و رنگی که مورد نیاز است به بالا رفتن کیفیت نما و همچنین اجرای کامل طرح مورد نظر در طراحی نما دست یابند . غالباً سطوحی که کاملاً صاف و هموار نیستند به مقدار رنگ بیشتری برای پوشش دهی کامل سطح احتیاج دارند. در این مقاله به معرفی انواع نما خشک میپردازیم و ویژگیهای مختلف آن را مورد بررسی قرار میدهیم. یکی از ویژگیهای استفاده از نمای خشک در طراحی نمای کلاسیک یا مدرن این است که می توان جهت اجرای آن از هر نوع مصالحی همچون سنگ ، آجر ، سرامیک ، چوب ترموود ، چوب پلاست ، کامپوزیت اچ پی ال و غیره به روش صنعتی استفاده کرد . از جمله مهم ترین متریال و اجرای آن درنمای ساختمان می توان به اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای کرتین وال ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، اجرای نمای ترمووود و… آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد.

شرکت طراح و مجری نما

اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. خطر سقوط مصالح به صفر می رسد. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم میشود. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، خاصیت عایق بندی بهتری دارند. به دلیل اینکه ساختمانها معمولاً تراز نیستند، اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. برای ساخت و طراحی این نوع نما می توان از مصالح مختلفی همچون کامپوزیت، سرامیک خشک، آجر و چوب استفاده کرد و کیفیت کار را تا حد زیادی بهبود بخشید. Th᠎is con tent has ᠎been g​enerat ed ᠎wi᠎th t he help of behsaznama Content  Gene rator DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید