اجرای نما – شش تعیین مشکل

اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش نما و حذف ملات استوار است. این لایه اطمینان می دهد که آب و هوا بر فلز تأثیر نمی گذارد و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. درحقیقت تعداد زیادی ساختمان قدیمی وجود دارد که پوشش بیرونیشان از سنگ و یا تخته های چوبی ساخته شده و فضایی از هوا بین پوشش بیرونی و سازه اصلی آنها وجود دارد. لذا دقت کمتری در زمان کارگذاری پایه ها، قلابها و بست ها و برش گوشه های تکه های پوشش نما لازم است. از مزایای دیگر این نوع چسب میتوان به انعطافپذیری، رنگپذیری، مقاومت در برابر تابش خورشید و جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره نمود. از این روش میتوان در نماهای ساختمان، دکوراسیون داخلی و پوشش رویی بامها استفاده میشود. تولید ورقه های مش در حال حاضر با استفاده از دستگاه های پیشرفته صنعتی انجام می شود و می توان طرح های بسیار خاص و چشمگیر با ماکسیمم میزان دقت و ظرافت در ریزه کاری ها، اجرا کرد. روش اجرای نمای خشک در سیر تکاملی تاریخی نمای ساختمان تاثیر بسزایی داشته است در این این مقاله یک مطالعه تاریخی مربوط به روش اجرای نمای خشک به عنوان یکی از سیستم های منحصر به فرد اجرایی ساختمان که موجب تولید و پیدایش متریال های متنوع و جدیدی در نمای ساختمان شده است ارائه شده است. Th᠎is post has been cre​ated  with t he ᠎help of behsaznama Con tent  G enerator Demoversi on .

ی آجری استفاده می شود.

در سالهای اخیر، در بیشتر آثار معماری گیرا و جالب توجه معماران حرفه ای و بنام مواد مرسوم قدیمی مانند سنگ طبیعی، چوب، سرامیک، تراکوتا، پلاستیک و مواد فلزی، این سیستم بکار رفته است که همگی بدین روش نصب شده اند. چوب یکی از مصالح بسیار قدیمی در طراحی نما بوده است. همچنین چسب پلی اورتان در صنعت ساخت و ساز نقش مهمی در تولید ساندویچ پانل، مواد پی وی سی و پوششهای ضد آب دارد. بد نیست بدونین که دوغاب ترکیبی از سیمان سفید و پودر سنگ به همراه آب هست. استفاده از ملات سیمان جزو قدیمی ترین و سنتی ترین روش هایی می باشد که برای اجرای نمای آجری استفاده می شود. این لایه معمولا” عبارتست از یک لایه ملات سیمان که به طور یکنواخت بر روی مصالح ساختمانی جهت کاهش هرگونه ناصافی موجود در جداره خارجی سازه بکار می رود. قیمت سرامیک در بازار از حدود 17 هزار تومان تا 31 هزار تومان (هر متر مربع) می باشد. مجری نمای سرامیک خشک باید به ازای هر مترمربع آهن آلات و زیر سازی ۷۵۰,۰۰۰ ریال، هر مترمربع لوازم جزئی ۳۵۰,۰۰۰ ریال و هر متر مربع لوازم چسباندن سرامیک مبلغی معادل سه میلیون ریال خرج کند و در این بین تنها مبلغی معادل ۸۵ تا ۱۵۰هزار تومان بابت هر مترمربع سرامیک خشک پرسلانی از شما گرفته میشود.

آیا من عجیب When i Say That اجرای نما Is بی فایده است؟

1 تومان باشد. یکی از روشهای اجرای نمای سرامیک خشک، روش نمایان است که طی آن تایلهای خشک سرامیکی را به وسیله کلیپس بر روی ریلهای آلومینیومی میچسبانند. نوع سختخمیر آن از سنگ چینی که یک سنگ فلوسپاتی است و به صورت پودر با کائولن مخلوط میشود، درست شده است. عملکرد لایه پوشش نما حفاظت از ساختمان در مقابل عوامل جوی و همچنین نمایش نقطه نظر معماری طراح آن می باشد. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که سازندگان هر بنا با توجه به کاربری که آن ساختمان دارد اعم از تجاری، اداری، تفریحی و مسکونی و شرایط اقلیمی که در آن قرار دارند نمای متفاوتی را برای بنا در نظر میگیرند. همچنین استفاده از این روش نیاز به استادکار ماهر ندارد و یک فرد نیمه ماهر هم می تواند آن را اجرا کند. یکی از نکات مهم برای نصب آجرنما استفاده از یک نصاب ماهر و کاربلد است که با اصول و نحوه چیدن آجرنما ها آشنا باشد. شناخته شدهترین انواع لاملها، شامل لاملهای آلومینیومی، لاملهای فولادی و لاملهای چوبی است. قطعات نگهدارندۀ سرامیک خشک نیز از جنس متریال فولادی است. ضمن اینکه وجود این فضا، امکان اجرای هرگونه تجهیزات عایق صدا (آکوستیک) و حرارتی را نیز به بهترین شکل فراهم میکند..

نظر به ضرایب تغییر شکل مختلف در مواد متفاوت، اجرای کل سیستم به مواد بکار رفته در جداره خارجی و شرایط سازه نگهدارنده بستگی دارد. در این روش ابتدا قوطیهای افقی و در ادامه قوطیهای عمودی متصل میشوند و رانرهای افقی بر روی قوطیهای عمودی توسط براکت و نبشی نصب می شوند. در بعضی موارد به اجزای عمودی پروفیل های افقی (شاسی ثانویه) که پوشش نهایی را نگه می دارند متصل می گردد. سپس رانر افقی یا کلمپ (clamp) را با پیچ و انکر به پشت تایلهای سرامیک متصل میسازند. تمایل رو به افزایش در کاهش ضخامت تکه های پوشش نما و بکارگیری پوشش های نمای با ضریب الاستیسیته بالاتر در سازه ساختمان های رایج، نوع بند باز را راه حل بهینه کرده است. در سال های اخیر با توجه به شیب تند افزایش روز افزون قیمت واحد های انرژی در کل جهان، نگاهی جدید به صرفه جویی در مصرف انرژی و به عبارتی صحیح تر بهینه سازی مصرف سوخت در ایران نیز حاکم شده است. توجه به ظاهر نمای ساختمانهای اجرا شده با این روش یا تصاویر نمای خشک ساختمانها نیز این مسئله را به خوبی نشان میدهد. هرچه قدر قیمت مواد اولیه بیشتر باشد، هزینه تمام شده و نهایی قیمت اجرای نمای سرامیک خشک نیز بیشتر خواهد شد.

قطعات نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کرتین وال وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید