اجرای نما – شش تعیین چالش

تقریباً می توان گفت این نما در صنعت ساختمان سازی در حال جایگزین شدن به جای نمای کامپوزیت می باشد. موسسین گروه آرتمن نما مجری تخصصی نماهای مدرن شیشه و سرامیک از سال 1388 فعالیت مستقیم و مستمر خود را در صنعت ساختمان آغاز نمودند. در مقالات قبلی درباره انواع نمای آجری ، نمای سنگی ، نمای شیشه ای صحبت کردیم. طراحی ، نظارت واجرای انواع نماهای کامپوزیت (آلومینیوم)، فریم لس (شیشه ای) ، نما چوب (ترمو وود) ، اسپایدر ، کرتین وال، سرامیک خشک پرسیلانی و نماهای مدرن ساختمانی. از این رو مدیران تراز اول سازمان ها و موسسات علاوه بر روش های جدید تبلیغات تلاش می کنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکس های ساختمان آنها به نوعی بیان کننده ی نوع فعالیت آنها باشد.

ی سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است.

این سیستم اجرایی متفاوت با روش اجرایی نمایان (کلیپسی) اجرا میشود و اتصالات نگهدارندهی تایلهای سرامیک دیده نمیشوند و سطح نمای ساختمان به سطحی یکنواخت بدل میشود، به همین دلیل است که این روش در بین کارفرمایان از استقبال بیشتری برخوردار بوده. سنگ های آماده شده، روی سطح ملاتی که در زیر اون ها ریخته شده، قرار می گیرند. در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. قیمت انواع نمای ساختمان در ارتباط با نمای سیمان شسته کمی کمتر است و از حدود متری 50 هزار تومان شروع میشود. قیمت نمای خشک سرامیک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک و مقاومت شیمیایی بالای آن در برابر خش، خوردگی و مواد اسیدی و بازی، که به طول عمر مفید و بالای اجرای نمای سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد.  This  post has be᠎en creat​ed by G SA Conte nt Gen erator Dem ov​er᠎sion !

خطرات احتمالی سقوط مصالح به دلایلی مانند بارندگی، طوفان، زلزله یا منجمد و منبسط شدن ناشی از تغییرات دمایی نیز وجود دارد. خشکه چینی نما فقط برای سنگ انجام میشه یا مصالح دیگه هم بدون ملات میشه در نما نصب کرد؟ ۶۰ میلی متر استفاده میشود.سطوح زیر سازی فلزی تماما با ضد زنگ پوشیده می شود و قوطیهای استفاده شده به هیچ عنوان نباید تاب یا قوس داشته باشند. نمای نانو به ضد آب کردن نمای ساختمان کمک میکند. قطعات نگهدارندهی صفحات سرامیک بر روی نمای ساختمان در این روش نمایان هستند، در این روش اجرایی، صفحات سرامیکی از طریق نگهدارندهی کلیپسی که از فولاد ضد زنگ (stainless steel)، ساخته شده است به پروفیلهای آلومینیومی زیر سازی اتصال می یابند. در بین روش های موجود استاندار ترین روش ، نصب هنگ یا ریلی میباشد.البته باید این نکته را هم گوش زد کرد که این روش نسبت به روش تابث هزینه نصب بیشتری دارد.در این سیستم پروفیل های اصلی که ناودانی آلومینیومی می باشند توسط نبشی هایی که دارای سوراخ های لوبیایی شکل می باشند به وسیله پیچ و مهره به براکت های فلزی که روی صفحات پلیت (بولت) یا شاسی جوش شده اند، متصل میشوند و ناودانی های کوچکی که دارای پین فلزی ضد زنگ می باشند ، درون ناودانی اصلی قرار می گیرند.

سپس پشت تایلهای سرامیک را با مته آندرکات (هر مته برای 100 سوراخ قابل استفاده است) سوراخ میکنند. سپس در سازه های فلزی، با توجه به مکانهای مناسب از قبل مشخص شده به تیرهای فلزی دستکهایی وصل می کنند، و اگر سازه بتنی باشد ابتدا پلیتها را به سازهی بتنی رول بولت می کنند. سپس رانر افقی یا کلمپ (clamp) را با پیچ و انکر به پشت تایلهای سرامیک متصل میسازند. در این روش ابتدا قوطیهای افقی و در ادامه قوطیهای عمودی متصل میشوند و رانرهای افقی بر روی قوطیهای عمودی توسط براکت و نبشی نصب می شوند. البته با گران شدن سیمان و سنگ تفاوت فاحشی ندارد ولی اگر از ابتدا نما رو خشک در نظر داشته باشید با سبک سازی اسکلت نما کاملا اقتصادی و ساختمان کم هزینه تر از نمای ملاتی میشود. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجر خشک می باشد، هم چنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه می باشد و معمولاً مورد استفاده قرار گرفته نمی شود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت اجرای نمای سرامیک خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید