اجرای نما میانبر – آسان رویکرد

لازم به ذکر است که این قابلیت در بسیاری از نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن بخشی از نما مجبور به تقبل هزینه زیادی جهت تعویض کامل آن می شوید . در بسیاری از نماهای مغازه ها و فروشگاه های تمامی شهرها مشاهده می شود که با اجرای نمای کامپوزیت طرح و نماهایی شیک و خاص را به وجود آورده اند. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند. در سرامیک سرامیک مجوف پرسلانی با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسائل مربوط به آب بندی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند. محفظه ای خالی ، محفظه خالی نیز همچون عایقی برای محافظت از بنا در برابر شرایط جوی آلودگی های صوتی و غیر عمل می کند تهویه جریان هوای داخل این محوطه ها با توجه به محل قرارگیری ساختمان ، شرایط اقلیمی و نیاز آن منطقه قابل تغییر میباشد به عنوان مثال در شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه می باشد اما در قلیم سرد و خشک طراحی به گونهای انجام میشود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا برای بنا عایق بهتری باشد . ​Th᠎is content w᠎as g en erat ed  with ​GS᠎A Co ntent Generator  DE᠎MO.

کلید موفقیت نمای خشک

نوع اول سرامیک مجوف پرسلانی و نوع دوم سرامیک تو پر پرسلانی است که به آن سرامیک فول بادی نیز گفته میشود. معمولا” پانل های عایق مورد استفاده در این نوع سیستم ها ضخامتی بین ۲٫۵ الی ۸ سانتیمتر داشته و مستقیما” بر روی جداره خارجی سازه توسط چسب و یا اجزای مکانیکی نصب می شود. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان کار می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. پیش از ایجاد سیستم نمای خشک جهت نصب نما از ملات و غیره برای اتصالات نما به سازه اصلی استفاده می شد و این روند محدودیتها و مشکلاتی داشت از جمله اینکه امکان استفاده از عایق کاری وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی زیادی و ورود آلودگی صوتی و هوا به داخل بنا می شد علاوه بر آن فشار و بار باد در ارتفاع بالا استحکام نما را زیر سوال برده و در برخی موارد باعث سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را در پی داشت .

در سیستم نمای خشک مصالح با زیرسازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی بنا اعمال می گردند و در نهایت باعث افزایش عمر نما می شود و اگر نصب آن اصولی و مهندسی باشد می توانید اطمینان حاصل کنید که در شرایط سخت جوی نیز به هیچ عنوان سقوط نکرده و آسیب نمی بیند، در نمای خشک نمای بنا دو پوسته می شود . سنگ نمای ساختمان اگر درست و به جا انتخاب شده و با طراحی زیبا و اجرایی استاندارد به کار گرفته شود می توان گفت هیچ چیزی نمی تواند زیبایی آن را خراب کرده و سنگ را از بین ببرد. بند چیزی نیست جز فضایی که پیرامون تکه های پوشش نما را فرا گرفته و آنها را از یکدیگر تفکیک می کند. در این سیستم نیروی پیش تنیدگی اصلی بر روی شبکه افقی می باشد و شبکه عمودی فقط برای مقابله با نیروی وزن ثقلی طراحی می شود.

همچنین می توانید از طریق واتساپ یا تلگرام با همکاران ما در ارتباط باشید. از مزایای این سیستم پوشش دهانههای بزرگ و امکان استفاده حداکثر از بیشترین فضا می باشد. یکی از عواملی که نیاز به سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرده است سخت بودن اجرا و همچنین مشکلات متعدد در اجرا بود که در اجرای نمای سنتی و ملاتی وجود داشت به عنوان مثال یکی از مشکلات رایج در این روش ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی بود از طرفی دیگر با پیشرفت تکنولوژی و توسعه تولیدات محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها و طراحی نما مدرن سبب شد که محصولاتی به روز و نوین تولید شود که هر یک دارای مزایا و ویژگی های خود می باشد . با وجود الیاف و ترکیبات شیمیایی از گسترش ریزگردها در محیط جلوگیری می کند.به علت تولید صنعتی از ایجاد صدا، غبار و گازهای سمی جلوگیری میکند.از مصرف سنگهای طبیعی، چوب و سایر فرآوردههای ارگانیک جلوگیری می کند. برای ساخت نماهای خشک مورد استفاده قرار می گیرند که در میان این مواد ، سنگ اسلبکو به علت دارا بودن مزیت های سنگ های طبیعی و مصنوعی موجود در بازار ایران ،بیش از دیگر مواد مورد توجه قرار دارد .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد روش اجرای نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید