اجرای نما نکته: Yourself Out There را بسازید

نکات اجرایی آجر در نما باید مو به مو و به شکل اصولی رعایت شود تا در نهایت خیالی راحت از بابت زیبایی و مقاومت سازه خود داشته باشید. تقارن جعبه مهم است و باید به دقت قطعات به هم چسبانده شود زیرا ساختار اصلی بتن در نهایت شبیه به همین جعبه خواهد بود. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. در ادامه اصول اولیه و مواردی که باید در هنگام طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید به آن دقت کنید را بررسی خواهیم کرد.

نما های خشک

در صورتی که دسترسی ماشین آلات به قالب به صورت مستقیم امکان پذیر باشد میتوان مستقیما بتن را از میکسر داخل قالب ریخت و در غیر این صورت باید به وسیله فرغون یا ابزارهای مشابه کار بتن ریزی را پیش برد. در این مرحله باید بتن داخل قالب ریخته شود. در حقیقت، این عمل امری ضروری برای تحلیل دقیق سطح جداره خارجی از نقطه نظر هندسی و فیزیکی جهت اطمینان از کارکرد صحیح لایه عایق بر روی سطح سازه نگهدارنده می باشد. اما به طور اختصاصی فرمول های دیگری نیز در مورد نسبت اختلاط بتن مورد نیاز در واش بتن وجود دارد که بر اساس تجربه و شیوه ی اجرا متفاوت است. برای اجرای کفپوش هایی که قرار است تنش بالایی را تحمل کند و نیاز به مقاوم سازی زمین وجود داشته باشد از مش فولاد و مقاطع فولادی استفاده می کنند که در ترکیب با بتن ساختار مستحکمتری داشته باشد.  Data h as be​en c᠎reat᠎ed by behsaznama Conte nt Gener ator D em oversi on!

برای مثال پیشین اگر قرار باشد سطحی با اختلاف ارتفاع ۱۰ سانتی کفپوش واش بتن اجرا شود، برای اجرای ۱۰ متر مربع کف واش بتن نیاز است تا ۱ متر مکعب بتن داشته باشید. برای مثال برای ایجاد ارتفاع ۱۰ سانتی ، قالب با ارتفاع ۱۰ سانت ایجاد کنید و خاک زمین را به اندازه کافی متراکم و یکدست کنید و در صورت نیاز خاک برداری انجام دهید تا تمامی سطوح زمین با ارتفاع قالب ۱۰ سانتی یکسان باشد. در مورد اجزای اختلاط این نکته را باید در نظر داشت که میزان آب باید کاملا به صورت کنترل شده باشد تا حداقل کارپذیری اسلامپ بتن حفظ شود. فراموش نشود که جهت پیادهسازی این روش اجرای نمای آجری ابتدا باید “پلاستر سیمانی” روی دیواری که محل نصب آجر است، اجرا گردد. بکارگیری نمای عریان مصالح، در معماری امروز بسیار پر مخاطب میباشد و یکی از مصالحی که در چند سال اخیر به خصوص در معماری مدرن ایران جای خود را باز کرده بتن قطعات نمای خشک اکسپوز است.

زمان-بررسی شده راه‌ها به نمای سنگ

برای مثال، عناصر فولادی افقی به شکل بیضی شکل که به صورت افقی بین ستونهای خارجی قرار دارند و اندازه و فاصله آنها برای کاهش شدت بهره خورشیدی طراحی شدهاند. کافیست طول و عرض و ارتفاع سطحی که قرار است بتن ریزی شود را ضرب کنید تا حجم بتن محاسبه شود. برای اجرای نمای سنگ خشک، روش­های مختلفی وجود دارد که در این قسمت مقاله این روش­ها را برایتان توضیح می دهیم. معایب نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان این است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور را بازتاب میدهد. این قیمت ممکن است بدون در نظر گفتن مصالح و حمل و نقل و صرفا دستمزد نیروی کار باشد یا ممکن است قیمت را با در نظر گرفتن تمامی مصالح و تجهیزات اعلام شود. 2. بتن را در قالب ها بریزید سپس با ابزارهایی که عموما ۵ در ۱۰ سانت هستند و ابزاری به نام تخته ماله آن را گسترده و صاف کنید. در بعضی موارد اگر تنش بالایی متوجه سطح اجرایی واش بتن نیست یا برای ورودی خانه ها که تردد ماشین آلات وجود ندارد، نیازی به استفاده از فولاد نیست.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نحوه نصب نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید