اجرای نما: Quality در مقابل Quantity

در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. این لایه اطمینان می دهد که آب و هوا بر فلز تأثیر نمی گذارد و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. در این روش سرامیک ها بر روی ریل هایی که از جنس آلومینیوم هستند، قرار داده می شوند. در پایان قابل ذکر می باشد که شرکت رونین پارس به پشتوانه سال ها تلاش و تحقیق خویش، این توانایی را کاملاً داراست که با اطمینان اعلام نماید که طراحی و ساخت اسکوپ های جدید و روش های مدرن را جهت هر پروژه با توجه به شرایط و مشخصات همان پروژه طراحی، انتخاب و پیشنهاد نماید. اسکوپهای کششی نیز در دسته اسکوپهای پیش ساخته قرار گرفته و میتوان گفت همان اسکوپ پروانهای یا Z است؛ با این تفاوت که هر دو قطعه اسکوپ مقابل هم توسط یک قطعه پیچ بلند به یکدیگر مهار شده و امکان جدا شدن این قطعات وجود ندارد.

نمای خشک در ساختمان

همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی است. برای انجام این کار میبایست از رنگهایی که در مقابل شرایط جوی نظیر برف و باران مقاوم هستند، استفاده کرد. متریال به کار گرفته شده در اجرای نمای جی اف آر سی، کامپوزیت جی اف آر سی و متریال استفاده شده در اجرای نمای کامپوزیت، ورق کامپوزیت می باشد. در حال حاضر در ایران ورق های آلومینیوم کامپوزیت را به ۴ روش نصب میکنند که در ادامه توضیخات مختصری درباره هر کدام از این روش ها ارائه میکنیم ، البته شایان ذکر است که هیچ کدام از این روش ها استاندارد نیستند.

شرکت های نمای خشک

مطابق نشریه 714 هر 0.2 متر مربع از سنگ نما میبایست مهار شود. به طور مثال در سنگهای نمای با عرض 40 سانت، میبایست هر 60 سانت طول سنگ را مهار کنیم. به طور واضح ضخامت فیلم رنگ نمای ساختمان در حالت های مرطوب و خشک با یکدیگر تفاوت دارد. قیمت کمتری نسبت به مجوف دارد. در اینجا به مزایا و ویژگیهای انتخاب و نصب این سبک نما به عنوان نمای ساختمان اشاره میکنیم. ضخامت سرامیک های مجوف در اسن سیستم کمتر و در نتیجه وزن تمام شده نما سبک تر خواهد بود. وزن نما در اجرای نمای خشک نسبت به روش سنتی بسیار سبکتر است. باعث کاهش وزن و حجم فوندانسیون می شود. همچنین از فلز محافظت می کند و باعث صیقلی و صاف ماندن آن می شود. جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان بصورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. متریال مصرفی در این پروسه نیز اعم از انواع فلزات و گالوانیزه، پروفیل، سرامیک، سنگ، شیشه و مصالح مشابه میباشد. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند.

در ادامه با نکات مثبت روش خشک آشنا شوید. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. این روش خصوصا در نماهای رومی مورد استفاده قرار میگیرد. انواع نمای خشک به علت تنوع بالا امروزه مورد توجه قرار گرفته است که در این جا به آن ها می پردازیم. همانطور که از اسم این روش پیداست از این دستگاه مکانیکی برای ایجاد درز و یا شیارهای در قسمت پشت سرامیک ها استفاده می شود. بدین منظور فاصله شیارهای ایجاد شده جهت اجرای اسکوپ باید این مورد را ارضا کند. 1. شیارهای ایجاد شده با زاویه حدودا 45 درجه که طول آن به میزانی است که حداقل میلیمتر تا سطح سنگ نما فاصل داشته باشد. تا آنجا که امروزه متخصصین امر، توصیههای خود را در این زمینه، بهصورت پیشنهادهایی در جهت بالا بردن کیفیت نهایی کار، به مشتریان ارائه میدهند. در این حالت روی سنگ نما حفرههایی ایجاد کرده و توسط پیچ بازشونده (پیچ و رولپلاک) به دیوار پشتیبان مهار میشود. راهکاری که در نشریه 714 برای اسکوپ بعد از نصب سنگ، دیده شده، مهار سطحی یا همان پیچ و رولپلاک است.  This da ta was g᠎en᠎erated by G SA Content Gen erator ​DEMO!

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه اجرای نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید