از نحوه اجرای نمای سرامیک خشک برای اینکه کسی عاشق شما شود استفاده کنید

نمای کامپوزیت در اقصی نقاط دنیا مخصوصا کشور ایران به طور وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد و از این نما در انواع پروژه های تجاری ، اداری و حتی مسکونی نیز استفاده میکنند. رفتار یکپارچه و همگنی که مصالح در برابر تغییرات دما در نمای خشک و عملکرد خوب در شرایط اب و هوایی سخت نسبت به روش سنتی ملاتی و سنگ دارد همینظور یکسان بودن کیفیت بصری در جزییات سطح نما برای پوشش دادن پوسته کسترده و بزرگ نسبت به سنگ و ملات که در داخل و خارج نمای ساختمان توسط افراد غیر فنی صورت می گیرد ، با توجه به رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان و تفاوت ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط سازه و مصالح به کار رفته در پشت نما با سطح بیرونی نما و همینطور وزن بالایی که نسبت به نمای خشک دارد با گذشت زمان سطح بیرونی جدا شده و باعث افتادن سنگ میشود. شکل جریان هوای داخل این محفظه نیز با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ، بسته به نیاز آن منطقه قابل تعیین خواهد بود. در کنار کیفیت مصالح، سازنده باید با شرایط آب و هوایی منطقه متریال و مصالح را انتخاب نماید. سرامیک ها با توجه به میزان خاک رس و دما و فشاری که در فرآیند تولید تحمل می کنند، از نظر سختی به پنج گروه تقسیم بندی میشن.

انواع روش های نمای خشک

در مقابل سرامیک های با درجه سختی بالا (درجه 5) در برابر عوامل مقاوم بوده و تا سالیان سال عمر میکنه. قابلیت تنظیم و رگلاژ یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً شاهد هستیم، ایجاد درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از رگلاژ اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … اما در روش های اجرای نمای خشک ساختمان بدلیل آنکه از مواد سخت شونده مانند ملات استفاده نمی گردد می توان در حین یا حتی چس اجرا به سادگی نسبت به رگلاژ و تنظیم خطاهای احتمالی حتی در اندازه های حد میلیمتر اقدام نمود بگونه ای که طی سال های بعد نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک بخش های نما فراهم خواهد بود. در این روش احتمال جدا شدن سنگ از نما وجود دارد اما امکان تغییر و بازسازی و جابجایی سنگ پس از نصب وجود ندارد.

قیمت اجرای نمای خشک

᠎Artic​le was creat᠎ed with behsaznama C​onte᠎nt  Gener᠎ator​ Dem᠎ov er᠎sion !

بعد از خشک شدن ملات یا همان دوغاب، سنگ بهنما چسبیده است. به احتمال زیاد نام این سیستم های نما خشک بارها و بارها به گوشتان خورده است. در بین روش های موجود استاندار ترین روش ، نصب هنگ یا ریلی میباشد.البته باید این نکته را هم گوش زد کرد که این روش نسبت به روش تابث هزینه نصب بیشتری دارد.در این سیستم پروفیل های اصلی که ناودانی آلومینیومی می باشند توسط نبشی هایی که دارای سوراخ های لوبیایی شکل می باشند به وسیله پیچ و مهره به براکت های فلزی که روی صفحات پلیت (بولت) یا شاسی جوش شده اند، متصل میشوند و ناودانی های کوچکی که دارای پین فلزی ضد زنگ می باشند ، درون ناودانی اصلی قرار می گیرند. این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است که از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. این نما صفحات مسطحی را توصیف میکند که از پیوندهای هسته ترموپلاستیک بین دو ورق آلومینیوم تشکیل شدهاند. نمای کامپوزیت نمایی است که از ورق های کامپوزیت آلومینیومی تشکیل شده که این ورق های آلومینیومی در آن به عنوان پوشش نهایی استفاده شده اند. در حال حاضر در ایران ورق های آلومینیوم کامپوزیت را به ۴ روش نصب میکنند که در ادامه توضیخات مختصری درباره هر کدام از این روش ها ارائه میکنیم ، البته شایان ذکر است که هیچ کدام از این روش ها استاندارد نیستند.

در بین انواع نمای ساختمان ، نمای کامپوزیت یکی از پر طرف دار ترین نمای ساختمانی نحوه اجرای نمای خشک ساختمان است. بهتر است به نحوه اجرای نمای سرامیک خشک که یکی از پر طرفدارترین نماهائی است که در ساختمان ها استفاده می شود، بپردازیم. اين تحول و پديداري جديد، نمونه آشكار تأثير پيشرفت مهندسي متالوژي در عرصه عمران و ساختمانسازي است. یکی از روش های اجرای نما در صنعت ساختمان اجرای نمای خشک می باشد که در این روش بجای استفاده از اندود ماسه و سیمان برای اتصال مصالح به نمای خارجی ساختمان از تجهیزات پیش ساخته و قابل اتصال فلزی بر روی نما مانند ریل ها و پیچ ها استفاده می شود. در ابتدا به این سوال جواب دهیم که نمای کامپوزیت چیست ؟ کامپوزیت (ماده مرکب یا چندسازه) به صورت زیر تعریف میشود:مادهای اطلاق میشود که از دو فاز ماتریس و تقویتکننده تشکیل شده باشد و از فاز دوم حداکثر به اندازه ۵ درصد استفاده شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید