از نمای سنگ برای اینکه یکی عاشق شما شود استفاده کنید

نمای خشک آجری یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است. این آجر های سرامیکی برش شده خشک ، به راحتی قابل رقابت با انواع مختلف سرامیک هستند. وقتی صحبت از نمای آجر در مقایسه انواع نمای ساختمان میشود اغلب تصوری از آجرهای پهن و زرد رنگ در ذهن به وجود میآید در حالیکه امروزه با ورود تکنولوژیهای جدید صنعت آجر به صنعت ساختمان آجرهایی تولید میشود که از نظر کیفیت و سایز برتری قابل ملاحظهای نسبت به انواع قدیمی آن دارند. از جمله مزایای سنگ سمنت پلاست آن است که این نمای سنگی در مقایسه انواع نمای ساختمان مشخصات فنی بالاتر، وزن کمتر نسبت به سنگهای طبیعی، تنوع طرح، ترکیب رنگی زیاد و چسبندگی بالاتری را به بدنه ساختمان دارد. از مهمترین معایبی که نمای آجری دارد سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. Po st was g​en​er ated with t​he help ​of behsaznama Content Gener​at​or Dem᠎oversi​on !

هشت ایده برای دتایل اجرای نمای خشک

نمای رومی به نوعی سبک کلاسیک داشته و با توجه به این که در این سبک از مصالحی مانند سنگ مرمر و گرانیت و تراورتن استفاده میشود در مقایسه انواع نمای ساختمان کمی گرانتر از بقیه انواع نما به حساب میآید. از مهمترین مزایای نمای نانو آن است که از نمای نانو بر روی سطوح مختلفی مانند سنگ میتوان استفاده کرد. البته نباید فراموش کرد که نمای آجر با توجه به ضخامت و ابعادی که دارد به انواع مختلفی تقسیم بندی میشود. قیمت آجرهای نما نیز با توجه به همین ابعاد و اندازهها و همچنین نوع آجر (نسوز بودن یا نبودن) متفاوت است نمای سنگ و تغییر میکند. برای پرداختن به مزایا و معایب نمای رومی ابتدا کمی باید در ارتباط با این نوع نما و ویژگیهای آن بدانیم. ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 60 در 120می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. بنابراین شما بهتر است قبل از این که نوع آجر و نما را انتخاب کنید تمام هزینه ها را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه تان انتخاب کنید. در نمای رومی اغلب از قوسها و ستونهای تزئینی استفاده میشود که به لحاظ زیبایی یکی از زیباترین انواع نمای ساختمان به حساب میآید چرا که نمای با شکوه و با عظمتی را به ساختمان شما میدهد.

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . در ارتباط با مزایا و معایب نمای آجر مهمترین مزیت این نوع مصالح در مقایسه انواع نمای ساختمان عبارتند از: عایق صوتی و حرارتی و به دنبال آن کاهش اتلاف انرژی، طول عمر زیاد، استحکام بالای این مصالح در شرایط اقلیمی متنوع، نصب و اجرای آسان و با سرعت زیاد، حمایت از محیط زیست با توجه به ساختار طبیعی که دارند، نداشتن ضایعات ساختمانی و سر و صدا، حفظ هویت تاریخی و امکان ترمیم و نوسازی.

قیمت نمای خشک

به دلیل اجرای مستقل نما و بدون ارتباط آن با بخش های داخلی ساختمان امکان اجرای این گونه از نماها در بازسازی و نوسازی نمای ساختمان های قدیمی وجود دارد. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که هر کدام از مصالحی که برای نمای یک ساختمان به کار گرفته میشود مزایا و معایب مختص خود را دارند که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز2 شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. نیاز به زیبایی ظاهری در نمای یک بنا و آسایش ساکنان آن با توجه به ویژگی عایق صوتی نما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی موجب شد تا تنوع مصالح در دستور کار ساختمانها قرار بگیرد. با توجه به بالا بودن قیمت انواع نمای ساختمان در ارتباط با نمای رومی این هزینهها به دلیل استفاده از سنگ کمی بیشتر است چرا که در کنار هزینهای که بابت سنگ و کیفیت آن پرداخته میشود، هزینه زیر سازی نما و اجرت نصب نیز به آن اضافه میشود. A᠎rtic᠎le was created with behsaznama C ontent ᠎Ge nera tor  DE MO .

دیدگاهتان را بنویسید