استدلال درباره نما خشک

پس بهتر است که با استفاده از روش های نوین جدیدی مثل نما خشک در سریعترین زمان ممکن و با صرفه جویی در وقت و هزینه، نمای این ساختمان ها را نصب کرد و از ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری کرد. از این ماده میتوان جهت واترپروف کردن انواع نماهای چوبی، آجری و سنگی استفاده نمود تا با جلوگیری از ایجاد هرگونه خوردگی، کپک، شوره و … یکی از روشهای عایق کردن نمای ساختمان در برابر رطوبت، استفاده از انواع چسبهای رایج برای این کار است. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. چسب مناسب عایقبندی رطوبتی بر اساس نوع مصالح نما انتخاب میگردد؛ برای مثال استفاده از چسب آکواریوم برای آببندی نماهای شیشهای رایج است و با چسب پلیاورتان میتوان انواع نماهای کامپوزیت را عایقبندی کرد. نما خشک ساختمان با در نظر گرفتن متریال استفاده شده در اجرای آن به انواع مختلفی تقسیم می شود. Post has be​en gener᠎ated with the he​lp ​of behsaznama  Content G enerator Demover​sion​.

نما های خشک

چسب پلیاورتان نوعی پلیمر است که به طور گسترده در آببندی انواع سطوح صاف یا متخلخل به کار میرود. این روش نسبت به سایر روشهای اجرای نما با سرعت کندتری پیش میرود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده میشود میتواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. عامل مخرب دیگری که به طور پیوسته بر کیفیت رنگ و ظاهر نما اثر میگذارد، برخورد اشعه فرابنفش خورشید است؛ به همین سبب بیشتر روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان، ضمن این که عایق رطوبت هستند، از مقاومت خوبی در برابر تابشهای فرابنفش برخوردارند. اجرا نمود. از این تکنولوژی جهت پیشگیری از نفوذ رطوبت به درون ساختمان، کثیف شدن نما و جلوگیری از تغییر رنگ در اثر پرتوهای فرابنفش استفاده میشود. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. نمونه ها شامل ساختمانی واقع در بارسلونا ساخته شده به وسیله آنتونیو گائودی و تعداد زیادی از نماهای سرامیکی لعابدار در در شهرهای زیادی از ایالات متحده آمریکا می شوند. در نتیجه اگه دوام پایینی داشته باشن و زود خراب بشن خسارت های زیادی رو به همراه دارن.

شویی و خشک شدن کامل سطوح انجام داد.

پر کردن درزهای نما با چسب پلیاورتان تا حد زیادی از نفوذ آب به داخل بنا جلوگیری میکند. از این چسب میتوان در سطوح چوبی، فلزی و شیشهای نیز استفاده نمود و درزهای اطراف درها و پنجرهها را با آن آببندی کرد. 2. سنگ نمای تخته ای: مقاومت ناچیز سنگ های تخته ای موجب شده تا استفاده از آن تنها در طراحی نمای سنگی ساختمان های یک طبقه و ویلایی مرسوم شود. ظاهر نما میتواند به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت ساختمان نیز مطرح گردد و در صورت وجود آثار کپک، آلودگی و کهنگی، عمر بنا بیشتر و ارزش آن کمتر از میزان واقعی به نظر میرسد. زیرا در صورت عدم وجود استحکام کامل جوشکاریها، احتمال جدا شدن نما و خطرات جانی در اثر آن وجود خواهد داشت. در سایر ساختمانها نیز میتوان عملیات ضدآب کردن نما را پس از نماشویی و خشک شدن کامل سطوح انجام داد. سازه ها زیر ساخت را می توان به صورت جوشی و یا پیچ و مهره کامل به سطح خارجی ساختمان متصل کرد. این روشها که تحت عنوان « روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان» از آنها یاد میشود، به دوام و پایداری هر چه بیشتر نما کمک خواهند کرد.

روش اجرای نمای خشک

نمای ساختمان به عنوان رابط بین فضای داخل و خارج ساختمان، یکی از راههای انتقال و تبادل رطوبت، بخارات و انرژی در این دو محیط به حساب میآید. برای ضد آب سازی نمای ساختمان، روشهای گوناگونی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. علاوه بر این موارد، قاعدتاً نصب نما روی ساختمان های آپارتمانی بلند امروزی با روش سنتی بسیار زمانبر و هزینهبر خواهد بود. از مزایای دیگر این نوع چسب میتوان به انعطافپذیری، رنگپذیری، مقاومت در برابر تابش خورشید و جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره نمود. اجرای آسان، جلوگیری از رنگپریدگی نما و قابلیت اعمال بر روی سطوح مختلف، از مزایای استفاده از آبگریزکننده نما است. یکی از محصولات پرکاربرد در ضدآب کردن متریال نما، آبگریزکننده نمای پایه حلال یا پوشش نانو نما است که در جهت افزایش زاویه تماس آب با سطح و کاهش نیروی چسبندگی سطحی عمل میکند. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند. نما یکی از اجزای مهم و اصلی ساختمان است چرا که در معرض دید همگان بوده و اولین پدیدهای است که افراد را در مورد یک ساختمان به خود جذب میکند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از شرکت های نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید