استدلال های خلاص شدن از نمای خشک

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که نما خشک میتواند با استفاده از مواد اولیه متفاوتی ساخته شده باشد. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی در فواصل مشخص شده متصل می گردند.رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند. در این روش سرامیک خشک پرسلانی از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپ (Clamp) بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. خاصیت رنگ پذیری این ماده باعث میشود در صنعت ساخت نمای ساختمان و دکوراسیون کاربرد وسیعی داشته باشد. در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد.

آیا واقعا نمای خشک در ایران کافی انجام می‌دهید؟

در این روش سرامیک ها بر روی ریل هایی که از جنس آلومینیوم هستند، قرار داده می شوند. در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود مجری نمای سرامیک خشک نگاه میدارد. در این روش برای جلوگیری از وارد شدن استرس به سرامیک فعالیتهایی مانند شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمیشود . ویژگی واکنش پذیری گروه ایزوسیانات کمک میکند این ماده به دمای بالا برای پیشرفت واکنش نیاز نداشته باشد به همین دلیل در دمای محیط نیز به آسانی واکنش نشان میدهد. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. با توجه به تحقیقات انجام شده، هزینه استفاده از نمای خشک برای زیباسازی ساختمان در مقایسه با روش های دیگر نسبتاً پایین میباشد.

با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت. علاوه بر آن که چسب پلی اورتان به دلیل داشتن ویژگی انعطافپذیری بدون هیچ دردسر یا مقدمهای مانند گرم کردن به راحتی سطوح مختلف را در مسیر موردنظر به یکدیگر میچسباند. روش کیل در نصب نمای خشک ساختمان: اتصالاتی که به عنوان کیل استفاده می شوند، به طور پنهان در ساختمان کار می شوند و بهترین نوع اتصالات در نما و ظاهر ساختمان هستند. همانطور که گفته شد، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی و نمای ملاتی در نوع نصب آنهاست. سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و…

چگونه با انجام کمتر، کرتین وال بیشتری بدست آوریم

نمای کرتین وال : یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که تحمل میکنند وزن خودش و نیروی باد وارد شده بر آن است. علت پخت پرسلانها در دمای بالا، ایجاد ماهیت زجاجی (شیشهای) و همچنین تخلخل کم در پرسلان است. لازم است پیش از اجرای نما یک نقشه شاپ (Shop Drowing) توسط گروه اجرایی تهیه شده و همه مشخصات اجرایی شامل نوع پروفیل ها ، نحوه اتصالات ، محل قرار گیری پروفیل ها بهمراه چیدمان سرامیک ها در آن مشخص شوند. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. این نوع نما، بسیار زیبا و شیک است و روح اصیلی به ساختمان میبخشد. در این روش کلیپسهای اتصال از جنس استیل و نمایان میباشند. Th​is  post w as created with t he ᠎help  of behsaznama᠎ C on te᠎nt  G​en᠎erator DEMO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید