استرس را از اجرای نما دور کن

با هر 1 لیتر از این محلول، میتوان تقریبا 5 مترمربع از نما را پوشش داد. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. تمام لایههای نمای خشک با سازههایی از جنس فولاد و آلومینیوم به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب میگردند. تمام مصالحی که قصد استفاده از آنها در نما را داریم بایستی قبل از نصب طبق نقشه های اجرایی تهیه و کالیبره شوند. نخستین بار در دهه ۷۰میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را نماهای مدرن گرفتند. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه ۷۰ شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند.

طرح نمای خشک

این مایع شفاف پس از قرار گرفتن بر روی سطوح، در معرض هوا خشک میگردد و ظاهر براق و درخشندهای به نما میبخشد. همانطور که میدانید درصد بالایی از هزینه احداث ساختمان به تهیه و نصب متریال پوششی نما و زیباسازی ظاهر آن اختصاص دارد. به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. نما در یک ساختمان، به سطوحی گفته می شود که با فضای باز در ارتباط است. همان طور که از نام آن مشخص است ، این نما به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای سنتی که با ملات اجرا می شود در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. آجرهای نما معمولا در معرض دیده شدن قرار دارند ولی آجرهای معمولی عموما در ساختار داخلی ساختمان کاربرد دارند و در معرض دید نمی باشند. از طرفی سطوح خارجی ساختمان به طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارند و این مسئله سبب افت زودهنگام کیفیت، رنگپریدگی و آسیبپذیری متریال به کار رفته در نما خواهد بود.

هزینه اجرای نمای خشک بهبود اجرای نما را اعمال کنید|نکات در مورد چگونگی گسترش Phrase درباره اجرای نما شما}

1. زمان اجرای آن نسبت به سایر روشها طولانی تر است چرا که دوغاب و سیمان به کار رفته در آن به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. با توجه به نحوه اجرای آجر نمای خشک، در نمای ساختمان ها که بدون استفاده از ملات می باشد، سرعت اجرای نما بسیار بالاتر از دیگر آجرها می باشد، و هم چنین آجر نمای خشک نسبت به دیگر موارد عایق تر می باشد. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. عامل مخرب دیگری که به طور پیوسته بر کیفیت رنگ و ظاهر نما اثر میگذارد، برخورد اشعه فرابنفش خورشید است؛ به همین سبب بیشتر روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان، ضمن این که عایق رطوبت هستند، از مقاومت خوبی در برابر تابشهای فرابنفش برخوردارند. Th᠎is data was cre​ated by behsaznama C​ontent Generat or DE MO.

گول نمای خشک را نخورید

از دیگر خصوصیات رزین، جلوگیری از رنگپریدگی و تغییر ظاهر سنگ و آجر در اثر تابشهای مضر خورشید است؛ به دلیل خاصیت براقکنندگی از این ماده جهت جلا بخشیدن به نماهای فرسوده ساختمانهای قدیمی نیز استفاده میشود. اجرای سیستم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر میتوانند کارگران ساده آموزش دیده باشند. از دیگر روشهای عایق کردن نما در برابر رطوبت، استفاده از رزینهای آبگریزکننده است. برای ضد آب سازی نمای ساختمان، روشهای گوناگونی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. ظاهر نما میتواند به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت ساختمان نیز مطرح گردد و در صورت وجود آثار کپک، آلودگی و کهنگی، عمر بنا بیشتر و ارزش آن کمتر از میزان واقعی به نظر میرسد. جذب رطوبت توسط نما میتواند اثرات بسیار منفی بر ظاهر بنا، دوام مصالح و کیفیت سطوح داخل و خارج ساختمان بگذارد. این محصول بر پایه سیلان/ سیلوکسان و سایر افزودنیها تولید شده، و تا حد زیادی به حفظ ظاهر و سالم ماندن مصالح در طولانیمدت کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید