اصول نمای خشک که از امروز می توانید بهره مند شوید

در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. مورد اول این است که به دلیل انجام سوراخ کاری احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد و همچنین اجرای نمای سنگ خشک به نیروی کاربلد نیازمند است.نمای خشک آجری چگونه است؟ از جمله مزایای اجرای نمای سنگ خشک این است که وجود فضای بین سنگ و جداره ساختمان باعث عدم ترک خوردن سنگ در اثر تغییرات آب و هوایی میشود. مورد بعدی این است که عایق بودن جداره باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود. در سازه نمای خشک از چهار چوب و اتصالاتی استفاده میشود که در برابر تمام عوامل محیطی بسیار مقاومت میکند. یکی از انواع سرامیک هایی که برای نمای سرامیکی به کار برده می شود و کاربرد بسیار زیادی دارد سرامیک خشک مجوف می باشد. This ​po st h as be᠎en writt en  with the help of G᠎SA C᠎on᠎te​nt G᠎enerator​ Demoversion!

ممنون از حسن توجه شما.

سنگی که در اجرای خشک استفاده میشود باید ضخامت بیشتری نسبت به نوع تر داشته باشد زیرا اگر ضخیم نباشد در اثر پیچ کردن ترک میخورد. اگر نمای خشک بهصورت اصولی اجرا شده باشد، میتوان این فاصله خالی را بهگونهای طراحی کرد که هوا داخل آن حبس شود. اگر ساختمان شما هنوز در دست احداث است و تصمیمی برای نوع نما نگرفتهاید، هنوز برای اجرای نمای خشک سرامیک دیر نشده است. در ادامه شما را با هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال 1401 آشنا خواهیم کرد. ممنون از حسن توجه شما. از دیگر عواملی که باید در هنگام انتخاب سنگ نما به اون توجه داشته باشین آب و هوای محیط اجرای سنگ نما هست. در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. از این روش در نماسازی حمام و شومینه استفاده میشود. برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، می بایست از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. Post w​as g​enerated ​by behsaznama C​on tent Gen er at or ᠎DE᠎MO.

3. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. این نما ساختاری خود ایستا دارد، وزن بالای شیشه بر روی لامل های مربوطه سنگینی می کند و بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و … مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. نخستین بار در دهه ۷۰میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. استفاده از این روش باعث میشود نمای ساختمان استحکام بیشتری پیدا کند و مقاومت ساختمان را بالا ببرد. قدم بعد در زیرکاری نما، تهیه نقشه فاز 2 شاسیکشی است که توسط مهندس طراح انجام میشود. مورد دوم بحث تهیه جواز ساخت و انتخاب مهندس مشاوره جهت همکاری در پروژه می باشد. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود.

سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک، از بیرون قابل مشاهده هستند. نمای خشک ساختمان بر اساس اتصالات به دو دسته مشهود و نا مشهود تقسیم بندی میشود. در سیستم نمای خشک مشهود بستهایی برای نگهداری استفاده میشود که قابل مشاهده هستند. مورد بعدی فضای خالی است که به خاطر عدم ورود رطوبت و تهویه محیط، فضایی بین عایق و نما در نظر گرفته میشود. قابلیت تنظیم و رگلاژ یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً شاهد هستیم، ایجاد درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از رگلاژ اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و …

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نحوه اجرای نمای سرامیک خشک.

دیدگاهتان را بنویسید