افراطی نمای خشک

در معماری اجزاء ساختمان، نما به عنوان یکی از آیتم های تأثیرگذار در منظر شهری شناخته می شود معماران و طراحان ساختمان به دلیل اهمیت قابل توجه موضوع نما در ساختمان ها از دیرباز به این موضوع توجه ویژه داشته اند و همواره در پروژه ها انتخاب مصالح نما از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. اگر در زمینهی ساختمانسازی فعالیت دارید و هدف شما از ساخت ساختمان، فروش آن است، حتماً باید به دتایل اجرای سرامیک خشک دقت کنید، زیرا علاوه بر زیبایی ساختمان بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک نیز تأثیرگذار خواهد بود. این شرکت ها هر کدام قیمت های متفاوتی را برای سرامیک های نما تعیین می کنند. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد.

نحوه نصب نمای خشک

قیمت مواد و متریال نمای خشک سرامیک نیز بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک مؤثر است. در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. در صورتی که تمامی ساختمانهای نمای کلاسیک و یا مدرن دارد، شما نیز در طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید از همین سبک پیروی کنید. طراحی نمای ساحتمان باید با کاربری آن همخوانی داشته باشد. اگر ساختمان شما هنوز در دست احداث است و تصمیمی برای نوع نما نگرفتهاید، هنوز برای اجرای نمای خشک سرامیک دیر نشده است. متریالی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب میشود، از نظر ترکیب شیمیایی باید با سایر اجزای نما هماهنگی داشته باشد. لایه محافظی که روی دیوار و قسمتهای دیگر استفاده میشود، باید به دقت کنترل و بازبینی شود. در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است. طراحی نما | پروژه شریعتی : “در منطقه یک شهرداری تهران ، در خصوص طراحی نما های ساختمانی ، ضوابط محدود کننده ای از نظر کاربرد برخی از مصالح و نمای شیشه ای حکم فرماست.

3 روشهای تسلط نمای خشک

لایه جریان هوا، فضایی با ضخامتی ۳ تا ۵ سانتیمتری بین عایق و پوشش نما می باشد. یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. وحرارتی را خواهد داشت، می توان با محاسبات انجام شده نسبت به محل احداث ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استاندارد های مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا می توان برای عبور سیستم تأسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. در مرحلهی آخر ساخت بنا، پیش سازی ساخت نمای خشک انجام میشود. تصاویر زیر شبيه ی از ساخت هایی که با نمای کامپوزیت رنگی ساخته شده اند را علامت می دهد. در مواقعی که عوامل محیطی مانند زلزله و طوفان باعث سقوط بخشی از نما میشوند، این سقوط در قسمتهایی اتفاق میافتد که با دقت آببندی نشدهاند. به دلیل عدم وجود فضای خالی در ساختار سرامیک خشک، این ماده در مقابل نفوذ عوامل خارجی به خصوص رطوبت مقاوم است.

بندهای بسته آنهایی هستد که ضمن ایجاد فضای لازم جهت حرکت آزاد تکه های پوشش نما، حداکثر در فاصله ۲ تا ۳ میلیمتری از یکدیگر قرار گرفته اند. در برخی مواقع دلیل خوردگی یکی از مواد و اجزای نما، تأثیر شیمیایی مادهی دیگر بر آن است. قیمت نمای خشک سرامیک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک و مقاومت شیمیایی بالای آن در برابر خش، خوردگی و مواد اسیدی و بازی، که به طول عمر مفید و بالای اجرای نمای سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است. البته علاوه بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک، باید هزینهای که به طراح ساختمان برای ترسیم طراحی پیچیدهتر پرداخت میکنید نیز در نظر بگیرید. نمای ساختمان نباید به صورتی طراحی شود که جلوی ورود نور به ساختمان را بگیرد و با برای باز و بسته شدن درب و پنجرهها مشکلی ایجاد کند. در طراحی خود می باشد. بند چیزی نیست جز فضایی که پیرامون تکه های پوشش نما را فرا گرفته و آنها را از یکدیگر تفکیک می کند. مابین لایه عایق و پوشش نما فضایی برای هوا وجود دارد که به دلیل “پدیده دودکش” جریان هوای طبیعی مؤثری با مزایایی قابل ملاحظه، برای کل سیستم بوجود می آید. Th is article has ​been written with G᠎SA Content G᠎enerat or  DEMO​.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک در ایران لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید