انتخاب نمای خشک

برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. شرکتهای نمای خشک در نحوه اجرای نمای خشک ساختمان از تجهیزات خاصی استفاده میکنند. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. قبل از ایجاد سیستم نمای خشک، برای نصب نما از ملات یا چسب سیمانی برای اتصال نما به سازه اصلی ساختمان استفاده می شد. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است.

ی خاص مورد توجه قرار گیرد.

معماران و انبوه سازانی که سرعت و زمان اجرای پروژه های ساختمانی، برای آن ها در اولویت قرار دارد، اجرای سیستم آجر نمای خشک بهترین انتخاب برای آن ها می باشد. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. این قابلیت در بسیاری از انواع نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن قسمتی از نما مجبور به تقبل هزینه ی زیادی برای تعویض کامل آن خواهید شد. استفاده درست از آجر نما در بسیاری از ساختمان ها باعث می شود تا این نما به عنوان یک نمای خاص مورد توجه قرار گیرد. فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته می شود. در اجرای نمای خشک، وجود عایق حرارتی باعث کاهش اتلاف انرژی میشود. در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود.

یک نما باید کاربردی، بادوام و از نظر زیبایی شناسی بینقص باشد. امروزه باید بدانید که نماهای ساختمانی بسیار زیادی برای زیبایی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین متریال چوبی می توان گفت چوب ترمووود است که علاوه بر سبکی استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارد. از مزایای مهم نمای سرامیک خشک علاوه بر دتایل اجرای سرامیک خشک، اینکه در نصب نمای خشک سرامیک از هیچ نوع ملات سیمانی استفاده نمیشود. در سیستم های نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان، بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. این نما نسبت به سایر انواع نماهای مدرن با استقبال بیشتری مواجه شده و علت آن ظاهر کاملا شفافی است که ایجاد می کند. سعی میشود به نمای ساختمان هم اهمیت بیشتری داده شود تا معرف جایگاه ساختمان و فعالیت درونی آن باشد.

This post has been g​ener​ated  with behsaznama C on te᠎nt Gener at​or Demover​si on!

نمای خشک سنگ

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نمای کامپوزیت آشنا کرده و به مزایا و معایب و ويژگی های آن بپردازیم. همچنین از دیگر معایب نمای سرامیک آن است که چسبندگی لازم را به مصالح نداشته و تغییرات جوی و به دنبال آن انقباض و انبساط مصالح موجب جدا شدن این نما از بدنه ساختمان میشود. باعث کشته شدن افراد شرکت های نمای خشک شده است. ۲- وجود سیمان، دوغاب و ملاتی که به کار میرود ممکن است در صورت عدم دقت باعث کثیف شدن نمای ساختمان شود. نماهایی که با ملات و دوغاب طراحی می شوند عمر مفید زیادی ندارند و بعد از 10 یا 15 سال به ترمیم و بازسازی نیاز دارند. مراحل کار به این صورت است که ابتدا یک عایق حرارتی را با چسب به دیوار وصل میکنند. همچنین با به کارگیری فناوری روز در مراحل پخت، محصولی با مقاوت بسیار بالا در برابر فشار، دما و عوامل محیطی تولید می شود. فریم نگهدارنده: برای ساخت و نصب چهارچوب و یا فریم نگهدارنده از پروفیل های فلزی و یا چوب اشباع شده استفاده میشود که مهمترین مورد در طراحی و نصب آن اجرا در فواصل مناسب است به گونه ای که فریم نگهدارنده نما مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و نیروهای وارده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید