انواع نمای خشک – انتخاب درست استراتژی

بنابراین انتخاب یک رنگ نمای ساختمان درست و باکیفیت می تواند راه حلی باشد بر عمر کوتاه نمای ساختمان در شرایط خاص! با نورپردازی درست نما در طی شب علاوه بر روشن شدن بنا، ساختمان شاخص تر و زیباتر به نظر می آید. مصالح و متریال: مصالحی که در یک مکان و منطقه در دسترس تر هستند طراحی نما را راحت تر می کنند. وقتی مشاهده کردید که حتی یک سنگ برروی نما از نما جدا شده حتی در حد چند سانتی متر باید بدانید که همه سنگ ها احتمال افتادنشان وجود دارد. وجود یکنواختی در سطوح خارجی ساختمان های مختلف یکی از عوامل تعیین کننده استفاده از رنگ های نما در صنعت ساختمان بود. در مواردی که نیاز به اعمال دو لایه رنگ نمای ساختمان وجود دارد می توانید با رنگ آمیزی مرحله ی اول تنها با گذشت یک ساعت به رنگ آمیزی لایه ی دوم بپردازید. شاید در لحظه اول و پس از بهره برداری، نمای ساختمان زیبا و جذاب به نظر برسد و پس از گذشت مدتی پس از اولین باران و یا بر اثر آلودگی سایر آلایندها نما، جذابیت مورد نظر خود را از دست بدهد به همین دلیل هنگام انتخاب رنگ باید به ضد آب بودن آن توجه کرد.

نمای ساختمان راهنما!

برای محیط های شرجی و مرطوب حتما باید از رنگ نمای ساختمان ضد آب استفاده شود. به عبارتی نما موجب جدا سازی درون ساختمان از محیط بیرون آن شده و موجب بازتاب عقاید، فرهنگ و ذوق طراح و کافرما می گردد. آجرهای استفاده شده در نما مانند آجر رس و آجر شیلی دارای ضرایب انتقال حرارتی پایینی هستند بنابراین در مورد اتلاف انرژی(که خیلی بحث داغی هم هست) از اتلاف انرژی جلوگیری می شود. در ماه های تابستان ، این پدیده همرفت طبیعی به معنای تجدید هوا است که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. در این نماها بعضی وقتها از سیمان و گاهی نیز از سنگ های طبیعی استفاده می شود. استفاده از سنگ به دلیل ظاهر طبیعی که به فضا می دهد از محبویت بیشتری برخوردار است. پرکردن شکاف ها و ترک های دیوار: اگر نمای سیمانی مورد نظر قدیمی باشد احتمالاً به دلیل فرسایش یا تغییرات جوی یا نشست ساختمان، شکاف ها و ترک هایی دارد که قبل از شروع رنگ آمیزی نما حتماً باید ترمیم شود.

انواع نمای خشک

فرآیند اعمال با پوشش پرایمر شروع می شود. این پوشش نما با ویژگی خاصی که دارد باعث می شود نما به راحتی با شستشو با آب تمیز شود. در صورت نیاز ابتدا یک پوشش ترمیم کننده اعمال می شود. ترکیبات رنگی در ساختار خود به صورت کاملاً روان و با گرانروی کنترل شده طراحی و فرموله شده اند تا بتوانند به شکلی نرم و با نرخ پراکندگی بالا روی سطوح گسترده شوند. شما می توانید از بین تعداد زیادی از گزینه های چوب سخت، چوب نرم و چوب مهندسی شده موجود در تولید کنندگان، انتخاب کنید. طراحان و معماران با توجه به قوانین شهرداری و سازمان نظام مهندسی به طراحی نما می پردازند. نما می تواند در انواع؛ کلاسیک، سنتی، مدرن، مینیمال و.. برای دیدن نمونه کارهای طراحی نمای به سبک مینیمال به آرشیو نمونه کارهای ما در گروه مهندسین مشاور چینه ایوان پردیس سر بزنید. انتخاب نوع رنگ می تواند به اندازه انتخاب پالت رنگ تاثیر گذار باشد و برای انتخاب این مورد شرایط آب و هوایی می تواند اثر گذار باشد. ᠎C ontent h​as  be en c reat​ed wi th the help of behsaznama ᠎Co​nten᠎t Ge nerator DE MO!

این رنگ ها به صورت خشک به بازار عرضه می شوند و در زمان مصرف لازم است که با آب رقیق شوند. ساخت قطعات بتنی مسلح با طرح و اندازه مورد نظر در کارخانه به صورت پیش ساخته انجام میگیرد. طراحی بنا ساده تصویری است که از نمای ساختمان مدرن در ذهن مان داریم. مشاعات از بخش های اصلی ساختمان هستند که پس از نما اولین موردی است که با آنها برخوردداریم. انتخاب مصالح برای نمای ساختمان مسکونی یکی از مهم ترین اصول طراحی نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. رنگ آمیزی زیبا برای ارائه جلوه این فضا ها نیز خیلی مناسب است. صفحه فلزی برش خورده با لیزر به این ساختمان مسکونی جلوه ای مدرن بخشیده است. خانه ۷۷ یک واحد مسکونی در پرتغال است که توسط گروه dIONISO LAB طراحی شده است. نمای ساختمان، اولین بخش از ساختمان است که دیده می شود به همین دلیل زیبایی و سلامت ظاهری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ممکن است که سازنده به دلیل مسائل اقتصادی و یا نداشتن دانش کافی نتواند سازه ای منطبق با فضای اطرافش بسازد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد منبع بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید