انواع نمای خشک توضیح داده شد

پر کردن درزها و حفرات ایجادشده در نمای ساختمان به وسیله چسب پلی اورتان، یکی از راههای آببندی سطوح مختلف است.(به طور کلی در هر روش ابتدا باید ترکهای موجود در نما ترمیم شوند؛ چرا که عدم ترمیم آنها، آببندی را بیاثر میکند.) انواع ورقهای فولادی، سطوح شیشهای و نماهای کامپوزیت را میتوان با این روش آببندی کرد. آب بندی نمای ساختمان اقدامی است که با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت به درزها و ترکهای نما صورت میگیرد. به دلیل بارش برف و باران، رطوبت میتواند به پشت سنگها نفوذ کند و باعث کاهش مقاومت ملات نگهدارنده شود. متریال کامپوزیت این امکان را به شما میدهد که حجمها و سایه اندازی های مناسبی در نما ایجاد کنید که به زیبایی نما کمک زیادی می کند. این از راههای مختلفی به دست میآید مانند رویکردهای طراحی، پوستهای حفره و پنجرههای مکانیکی. استفاده میشود. هر روش آببندی علیرغم این که میتواند برای نوع خاصی از مصالح اثربخش باشد، برای گروه دیگری از مواد کارایی لازم را ندارد. در مواردی که نفوذ رطوبت به درون اجزای سازهای با کاهش مقاومت و تخریب مصالح همراه باشد، آببندی کردن نما یک راهکار ایمنسازی ساختمان محسوب میشود. در مواقعی که مصالح نمای ساختمان نسبت به آب حساس باشند و یا به هر دلیلی در گوشه و کنار بنا ترک و درزهای متعددی به وجود آمده باشد، آببندی نما ضرورت پیدا میکند تا از تغییر ظاهر ساختمان، نشت آب به فضای داخل، تبله کردن گچ روی دیوار و خیس شدن لوازم منزل جلوگیری به عمل آید. Th is has been g en​erated by behsaznama Content Generator Dem​ov᠎ersion !

نمای ساختمان سنگ خشک

در واقع آببندی نما یکی از معیارهای مهم کیفیت ساختمان تلقی میشود و انجام آن در برخی اقلیمها ضرورت بیشتری دارد. در این مطلب ابتدا به ذکر ضرورت و مزایای آببندی کردن نما میپردازیم و سپس تعدادی از روشهای رایج این کار را معرفی میکنیم. نمای سنگی از جمله نماهای لوکس است که همواره زیبایی و جذابیت خود را در طول زمان های مختلف به نمایش می گذارد و با استفاده از انواع سنگ ساختمانی اجرا می شود. اول آنکه تا پیش از این کمیته بسیاری از نمای های ساختمان در شهرها بدون مشاوره و طراحی معمار به صورت تجربی و یا کپی کاری اجرا میشد و متاسفانه هنوز نیز بطور کامل از بین نرفته بنابراین طبق این قانون مجری ساختمان ملزم به معرفی طراح معمار به کمیته نما و ارسال طرح نما به این کمیته شده است. ساختمان يک موجود منزوي و خود بسنده نيست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند، بلکه باید با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعه وحدت یافته باشد و این امر فقط با طراحی خوب نمای خارجی ساختمان امکان پذیر است. یکی از ویژگی­ های نمای ساختمان که در اولین قدم­ های طراحی و اجرا باید به آن توجه شود سبک طراحی نمای ساختمان است. ᠎Data has be᠎en g᠎enerated with behsaznama​ Content Gener at or ᠎DE MO!

نمای ساختمان – وقتی رد شد چه باید کرد

ویلاها به سبب این که معمولاً در فضاهای نسبتاً باز و بزرگ ساخته می­شوند، از این پتانسیل برخوردار هستند که طرح های خلاقانه و مدرن را بدون هیچ گونه محدودیتی بر روی آن­ها اجرا نمود. اگر حادثه ای رخ دهد ، مسئولیت آن به عهده مالکان است. زیرا پس از اختلاط باید سریعاً آن را روی سطح اعمال کنید بدون آنکه بخواهید حتی یک وقفه ی چند دقیقه ای را ایجاد کنید. برای استفاده از این محصول ابتدا باید سطوح را از هر گونه آلودگی پاک و سپس خشک نمود. بنابراین بهتر است از روشهای آببندی نما جهت تمیز نگهداشتن ظاهر ساختمان به مدت طولانی، استفاده کرد. سپس با یک اسپری airless و دو مرتبه به صورت خیس رو خیس، محلول به روی سطح اعمال میشود. بدین منظور، از پروفیلهای فولادی نظیر نبشیها برای زیرسازی آنها استفاده میشود و سپس پانلهای کامپوزیتی بر روی آنها نصب میشوند. روشهای متعددی برای آبگریز کردن نمای ساختمان وجود دارد که میتوان از آنها به تناسب شرایط اقلیمی و متریال مورد استفاده، در ساختمانهای نوساز یا قدیمی استفاده کرد. نمای رومی؛ علاوه بر اسم زیبا و جالبی که این نمای ساختمان دارد، سبکی کلاسیک مقاومی به ساختمان شما میدهد.

4 قانون درباره انواع نمای خشک Meant To Be Broken

؛ طراح نمای ساختمان شیراز، پروژه را برای شما پیش خواهد برد. 5. طراحی و اجرای انواع نمای خشک مانند: سرامیک خشک، کامپوزیت، سمنت برد و … در واقع نمای ساختمان است که افراد را برای وارد به آن ترغیب می کند. نماهای چوبی خام رنگنشده، بتن، کاهگل، آجر، سنگ و سیمان از مصالحی هستند که با استفاده از این محلول میتوان نفوذ آب به درون آنها را کنترل کرد. یکی از مؤثرترین روشهای آب بندی نمای ساختمان، استفاده از آبگریزکنندهها محصولات پوشش نانو نما سهند شیمی است. سهند شیمی تولید کننده انواع چسب کاشی ، چسب بتن و مواد آب بند کننده ساختمانی می باشد. نمای یک ساختمان هویت آن ساختمان را فریاد می زند. ۵ دانستنی راجب نمای ساختمان که باید بدانید ! برای ماندگاری بهتر رنگ باید به آبوهوای منطقه مورد نظر توجه نمود و ترکیبات را بر این اساس انتخاب کرد. توجه داشته باشید که انتخاب سبک طراحی نما ویلا یک امر سلیقهای است و هر فرد سلیقه ویژه خودش را دارد. سنگ های گرانیت مناسب نما آنهایی هستند که سبک ترند و آهن کمتری در بافت خود دارند. همان گونه که در بالا ذکر شد طراحی نمای ساختمان تنوع بسیاری دارد اما برای این که شما در طراحی نمای ساختمان خود دچار مشکل و پرداخت هزینه های گزاف برطرف نمودن مشکلات نشوید لازم است که این کار را به افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه بسپارید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید