اهمیت نمای خشک

نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. لاملهای در کشورهای مختلفی تولید میشوند، که یکی از کشورهای مهم تولید کننده این سازهها، کشور آلمان است. اجرای نمای سرامیک خشک که به روش پرده ای یا نمای تهویه شونده کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد دارد یک آیتم مهم عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند، این سیستم در کشورهای سرد اسکاندیناوی کاربرد بسیار دارد. در واقع در نمای خشک نوعی سیستم با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نمای ساختمان میشود. باید در نظر داشت که در سیستم نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. ​Content h​as be​en g en er ated by behsaznama C ontent G ener᠎ator  DEMO.

شرکت های نمای خشک

نصب انواع متریال نما به روش خشک و بدون ملات با استفاده از اتصالات مکانیکی در واقع یکی از سیستمهای جدید نماسازی به حساب میآید. یکی از گزینه های تجهیزات نمای خشک این عایق است. نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. چرا که آنها از این طریق آزادی عمل بیشتری دارند و به راحتی میتوانند ایدههای خود را اجرا کنند. از اواسط دهه سی میلادی و با شروع استفاده از آلومینیوم در صنعت ساختمان، استفاده از نمای کرتین وال رواج بیشتری پیدا کرد. به لاملهای عمودی مولیون و به لاملهای افقی مربوط به نمای کرتین وال ترنسم میگویند. سیستمهای مربوط به نمای کرتین وال، از نظر نصب نیز به دو نوع تقسیم بندی می شوند. در سرامیک کاری کف معمولاً 75 درصد کار مربوط میشه به مقدمات و کفسازی. تراز کردن، شیب بندی و چسبندگی ملات نقش مهمی در سرامیک کاری دارن. عایق بندی در لامل نمای کرتین وال چگونه است؟

ضعیف ترین Link شما: از آن برای کرتین وال استفاده کنید

در واقع این نما به سبکی تولید و نصب میشود، که سنگینی زیاد شیشههای نما، وزن خود را بر روی سازه کرتین وال یا همان لاملها و شاسی کشیهای نما میاندازد. حالا حتما این سوال برایتان به وجود آمده است، که لامل چیست، لاملها در واقع همان سازه آلومینیومی هستند، که شیشههای نما روی آنها نصب میشوند. در نمای فیس کپ، المانهای آلومینیومی عمودی و افقی نصب شده در نمای کرتین وال کاملا قابل مشاهده است و شیشهها را ازهم متمایز میکند، ولی در نمای فریم لس، المانهای آلومینیومی بیرونی حذف میشود و سازههای اصلی زیر شیشههای نمای فریم لس از بیرون ساختمان پنهان است. نمای کرتین وال چه تفاوتی با سایر نماها دارد؟ نمای کرتین وال، انواع و اقسام و زیادی دارد و پر کاربردترین آنها که حتما شما هم زیاد در ساختمانهای ساخته شده در کوچهها و خیابانهای اطراف محل زندگیتان دیدهاید، نماهای کرتین وال شیشهای هستند. نماهای ساختمانی کرتین وال از یک قاب آلومینیومی سبک تشکیل شدهاند. نوع سختخمیر آن از سنگ چینی که یک سنگ فلوسپاتی است و به صورت پودر با کائولن مخلوط میشود، درست شده است. شما برای نصب و اجرای هر یک از نماهای متنوع روی ساختمان خود باید به خوبی در مورد هزینه ای که نیاز است پرداخت کنید اطلاعات خود را افزایش دهید.

قیمت اجرای نمای خشک

از سوی دیگر، از آنجایی که کرتین والها سازههایی بسیار سبک هستند و بار کلی وارد بر ساختمان را کاهش میدهند، بنابراین مقاومت خوبی در برابر زلزله دارند. این کاهش وزن باعث میشود که مقاومت ساختمان نسبت به زلزله افزایش یابد. بنابراین ساختمان باید توانایی تحمل وزن این نماها را داشته باشد. برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. خب، در این مقاله، به تعریف کلی نمای کرتین وال و تفاوت آن با سایر نماها پرداختیم، برای مطالعه جزییات بیشتر درباره این نمای ساختمانی، میتوانید به مقاله همه جزییاتی که باید درباره نمای کرتین وال بدانید! همین موضوع، یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از نمای کرتین وال به جای نماهای سنتی ساختمان است. متریال یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نماهای خشک محسوب می شوند. در این نسل، با نصب سیستم فریم لس روی آهن، مشکلات متعددی از نظر آب بندی و هوابندی به وجود میآمد. سیستم پنهان نصب سرامیک (keil invisible facade):این سیستم ،با زیرساختی شامل پروفیل های افقی که توسط شبکه ای از ریل های عمودی محکم سر جای خود نگه داشته شده است.

جنگ علیه اتصالات نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نصاب نمای سرامیک خشک.

دیدگاهتان را بنویسید