اکثر مردم هرگز در اجرای نما عالی نخواهند بود. چرا را بخوانید

این نوع نما از مقاومت بالایی برخوردار است که مجریان نما آن را به عنوان متریالی با کمترین میزان جذب آب اجرا می کنند. سرعت اجرا: با توجه به اینکه در نمای خوشک از چهارچوب های فلزی به عنوان قالب اجرای نما استفاده می شود، نما را بدون داربست میتوان آماده کرد. یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد. اجرای نمای سرامیک خشک و یا سرامیک خشک پرسلانی همانند سایر نماهای مدرن دارای روش ها و دیتیل های مختلفی است که در این مطلب به اختصار به آن می پردازیم. همچنین در صورت محکم نبودن اتصالات سرامیک نما با وارد شدن کوچکترین ضربه به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود. با استفاده از سیستم های نصب نمای خشک، می توان به راحتی ناشاقولی های موجود در دیوارهای ساختمان را پوشش داد. دستمزد نصب بدون وسایل مورد نیاز در سیستم خشک از 95 هزار تومان تا 110 هزار تومان است که با وسایل نصب یعنی آهنکشی و «کلیپس» هر متر مربع بالاتر از 260هزار تومان می شود. قیمت سرامیک در بازار از حدود 17 هزار تومان تا 31 هزار تومان (هر متر مربع) می باشد. This was created by G​SA Conte nt Generat​or DEMO .

قیمت سنگ نمای خشک

با توجه به متریال نماهای خشک ساختمانی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند و هر یک شیوه و کاربرد خاصی دارد که به معرفی نمونه آن میپردازیم: نمای خشک آجری، نمای سرامیک خشک، شیشه، کامپوزیت، ترموود، نمای سنگ خشک، نمای خشک دتایل نمای خشک فلزی و غیره. این روش بسیار سریع تر و ایمن تر نسبت به روشهای ملاتی است به خصوص در ساختمان های مرتفع. نمای سرامیک خشک از سهولت بالایی در نصب برخوردار بوده و قیمت سرامیک خشک نما نیز نسبت به سایر نمونهها مناسبتر است. برخی از آنها هم تولید داخل هستند که هزینه خریداری زیاد بالایی نسبت به نوع وارداتی ندارند. به طور کلی هر هزینه ای که می خواهید برای اجرای نما پرداخت کنید بر اساس آن فاکتورها محاسبه خواهد شد. نمای خشک سرامیک در برابر حرارت و آتشسوزی مقاوم بوده و با نصب سریع و راحت باعث پایین آمدن هزینه اجرای نمای خشک و صرفهجویی در زمان اجرای پروژه و مناسب بودن قیمت سرامیک خشک نما میشود. اگر سرامیکهای پرسلانی را در دو لایه بر روی هم پرس کنند سرامیک Double loaded porcelain ساخته میشود. زیرسازی نماهای چوبی می تواند به دو شکل سیمانی و فولادی (فلزی) اجرا گردد.

این نما صفحات مسطحی را توصیف میکند که از پیوندهای هسته ترموپلاستیک بین دو ورق آلومینیوم تشکیل شدهاند. انواع سرامیک خشک از نمونههای توپر و توخالی تا پرسلانی و غیرپرسلانی از نظر قیمت نمای خشک سرامیک از ویژگیهای مثبت زیادی برخوردارند که آنها را به گزینههایی پرطرفدار و محبوب بین کاربران تبدیل کرده است. در مرحلهی آخر ساخت بنا، پیش سازی ساخت نمای خشک انجام میشود. به روش نصب خشک سرامیک پرسلانی Façade Ventilated System گفته میشود که با گردش هوا مابین پوستهی سرامیکی و دیوار پیرامونی رطوبت داخل دیوارها تخلیه میگردد. سرامیک به دلیل استحکام بالایی که در مقابل خوردگی و رطوبت دارد، دوام بسیار زیادی داشته و به همین دلیل برای سالهای سال زیبایی نمای ساختمان را حفظ میکند. امروزه در ساختمان سازی علاوه بر توجه به استحکام ساختمان، فاکتور زیبایی نیز بسیار مهم میباشد. علاوه بر چراغهایی که بالای درب ورودی و پارکینگ نصب میشوند، باید از چراغهای دیگری نیز در نمای ساختمان استفاده شود. در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است. زیباسازی یکی از مهمترین فاکتورهای است که هنگام ساخت ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

This con​tent h as been c reated with G᠎SA C᠎on te᠎nt G᠎enerat​or Demover sion!

اتصالات نمای خشک

یکی از تکنیک های نصب پوششی تایل های سرامیکی به کارگیری سیستم سنتی تایل های سرامیکی با چسب یا ملات سیمانی به ساختمان است. سیستم درزهای باز همراه با ملاحظات دقیق آب بندی برای سازه اصلی در پشت این درزها می تواند به عنوان یک پرده محافظتی رطوبتی عمل نماید. چهارچوب نگهدارنده : برای ساخت چهارچوبی که به عنوان نگهدارنده نما استفاده می شود، از مصالح مختلفی مانند چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می توان بهره برد. اتو بایر آلمانی برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ پلی اورتان یا پلی یورتانها را کشف کرد. در واقع به پلیمرهایی با اتصال اورتانی، پلی اورتان میگویند. در این روش کلیپسهای اتصال از جنس استیل و نمایان میباشند. در نصب و اجرای نمای سرامیک خشک از پایههای فلزی (معمولاً از جنس آلومینیوم) استفاده میشود و به همین دلیل این نوع نما به خوبی در مقابل عوامل محیطی از جمله باد، طوفان، زمین لرزه و آتش سوزی مقاوم است. البته سرامیک با قیمت پایین تر هم وجود دارد اما توصیه میشود از سرامیک های بی کیفیت استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید