ایده های جدید به روش اجرای نمای خشک هرگز قبلاً آشکار نشده بود

برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود. در این روش قطعهای از سنگ نما را توسط چسب سنگ به پشت سنگهای قائم نما چسبانده و اجرا میکنند. پس توصیه میشود به هیچ عنوان از چسب سنگ به عنوان اتصال اصلی اسکوپ به سنگهای نما استفاده نشود. نمای سرامیک خشک به عنوان نسل جدید نمای ساختمان میتواند تمام نیازها و توقعاتی که از یک نمای بهینه میرود را برآورده کند. جایگزینی پنل های آلومینیومی با ملات برای اجرای سرامیک خشک، شرایطی را ایجاد کرده که بتوان آن را حتی در برج هایی با ارتفاع زیاد نیز اجرا کرد. با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید.

مصالح نمای خشک

باعث کشته شدن افراد شده است. اسکوپهای کششی نیز در دسته اسکوپهای پیش ساخته قرار گرفته و میتوان گفت همان اسکوپ پروانهای یا Z است؛ با این تفاوت که هر دو قطعه اسکوپ مقابل هم توسط یک قطعه پیچ بلند به یکدیگر مهار شده و امکان جدا شدن این قطعات وجود ندارد. از نظر اتصالات نیز میتوان انواع نمای خشک ساختمان را به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم کرد. به طور کلی انواع مختلفی از متریال ها را می توان با کمک روش اجرای نمای خشک نصب نمود که نحوه نصب بسته به دیتیل اجرای نمای خشک و همینطور نوع مصالح متفاوت خواهد بود. یراق سرامیک بر روی زیرسازی نصب میشود و ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی ، عدم جذب آب و تغییر رنگ ، پایداری در تغییرات دمایی بالا منجر به انتخاب و کاربرد هرچه بیشتر آن توسط معماران و سازندگان در ساختمان ها و پروژه های روز دنیا به عنوان متریال اصلی نما شده است. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی است. با توجه به اینکه شما می خواهید اجرای نمایان و یا غیر نمایان را انتخاب کنید باید بدانید که سرامیک های متنوعی را هم از این مدل قادر هستید انتخاب نمایید.

سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش پوشش نمای خشک میباشد که مهمترین بخش این نوع نما میباشد و میبایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد. سرامیک خشک به عنوان روکش نمای خشک ساختمان مهمترین قسمت این نوع نما است و باید دارای مقاومت کافی و حداقل جذب آب باشد. برای زیبایی بیشتر نما رنگ این قطعات باید با رنگ سرامیک هماهنگ شود که نمای بی نظمی به ساختمان ندهد. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. حتما پوشش دهی سطوح با دسترسی سخت مانند زوایا و گوشه های غیر قابل رویت را نیز در دستور کار قرار دهید. روش نمایان در اجرای نمای خشک ساختمان: در روش نمایان سرامیک های خشک توسط قطعاتی فولادی به ریل ها وصل می شوند و حتما فاصله گذاری های مشخص بین آن ها لحاظ می شود. نمای سرامیک خشک پرسلانی برای کاربریهای مختلف تجاری، اداری، مسکونی و همچنین بخشهای داخلی ساختمان، پایانهها و ایستگاههای مترو و… بایرامیکس یک سیستم پوشاننده تزیینی است که برای نما های داخلی و خارجی استفاده میشود. حداقل عرض پشتیبانی پروفیل برای نقاط میانی 60 میلی متر و برای نقاطی که دو صفحه به هم می رسند 80 میلی متر است.

به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. برای مناطق مرطوب یا بارانی ساخت زیرسازی از پروفیل های فلزی توصیه می شود. امروزه در ساخت ساختمان های مدرن از شیشه های دوجداره یا سه جداره نشکن استفاده می شود که منجر به عدم هدر رفتن و اتلاف انرژی می گردد. قطعات سایبان (Shading Devices) معمولاً در فضای دو جداره نصب میشوند و بسته به عرضشان، مسیرهای عبور و مرور برای دسترسی و تمیز کردن نما را فراهم میکنند. همانطور که از نام این دسته از اسکوپها پیداست، در این روش از قطعات پیش ساخته فلزی برای مهار سنگ نما استفاده میشود. روش اجرای اسکوپهای سه پایه نیز مانند اسکوپ دو پایه است و همچنان استفاده از این روش برای مهار سنگ نما توصیه نمیشود. Th is w​as created ᠎wi​th G SA C᠎ontent Generator᠎ Demoversi on!

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمای خشک نمایان دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید