اینجا 7 روش بهتر اتصالات نمای خشک

در اجرای نماهای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات ساختمانی و همچنین وجود مصالح نما با ابعاد و پنل ها با سایزهای مشخص و برشکاری شده در کارخانه ها ضایعات مصالح تا حد چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه برشکاری های کمتر آلودگی های صوتی به حداقل می رسد. 1. شیارهای ایجاد شده با زاویه حدودا 45 درجه که طول آن به میزانی است که حداقل میلیمتر تا سطح سنگ نما فاصل داشته باشد. بنابراین پس از اجرای لایه نانو بر روی قطعات GRC، هیچ­گونه گرد و غباری جذب سطح این محصول نشده و با اولین بارش باران سطح این قطعات به طور کامل از گرد و غبار شسته می­شود. بهتر است به نحوه اجرای نمای سرامیک خشک که یکی از پر طرفدارترین نماهائی است که در ساختمان ها استفاده می شود، بپردازیم. این مصالح با ضخامت 10 تا 15 میلی متر در فضاهای داخلی سازه جهت اجرای نمای دلخواه مورد استفاده قرار می­گیرند.

دتایل اجرای نمای خشک

انتقال نیرو در این مصالح از طریق انتقال تنش­های برشی بین الیاف رخ می­دهد. اتصال قطعات به شاسی از طریق اتصالات پیچی و یا جوشی مطابق با استانداردهای معتبر انجام می­شود و در نهایت درزهای بین قطعات با مواد مخصوص و منعطف درزگیری می­شود. نمای خشک مزایای بسیار زیادی دارد که میتواند به: سرعت در اجرا، کاهش بار مرده وارده بر ساختمان، اجرای مطابق با استاندارد جهانی، کیفیت بالا در نتیجه نهایی، کاهش اتلاف انرژی، عدم داشتن ضایعات ساخت و ساز و سر و صدا، اجرای مهندسی و نگهداری آسان و تعمیر بدون آسیب به سایر قسمت های نما و قابلیت نصب در ساختمان های بلند. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. در اواخر سال ۱۹۷۸، واحد­های تولیدی GFRG بیشتری در آمریکای شمالی راه اندازی شد و به مرور استفاده از قطعات پیش ساخته GRG در ساختمان رایج گردید­. GRG/GFRG ابتدا در انگلستان تولید شد و طی مدت کوتاهی در ایالات متحده آمریکا و کانادا تولید و استفاده شد. در نما به شیوه خشک از اجزا و متریال مختلفی استفاده میشود.  Po st has ᠎been generated wi th the help of behsaznama Conte᠎nt Gener᠎ator Demoversi᠎on!

قطعات نمای خشک

نکات اجرایی آجر در نما باید مو به مو و به شکل اصولی رعایت شود تا در نهایت خیالی راحت از بابت زیبایی و مقاومت سازه خود داشته باشید. به عنوان اولین گام در رعایت نکات اجرایی آجر در نما، باید دست به انتخاب آجری مناسب برای نما بزنید. پس از عمل آوری، محصولات با روش­های استاندارد بسته بندی و مطابق کد فنی به محل پروژه ارسال می­گردد. میزان مصرفی الیاف شیشه مقاوم در برابر خوردگی (AR) در محصولات تولیدی بتن مسلح به الیاف شیشه (GRC) حدود 2 الی 5 درصد می­باشد که حین فرایند تولید در کارخانه به روش اسپری یا پیش اختلاط ملات GRC به آن اضافه می­شود. هر­چند که وزن مخصوص بتن به کار رفته در این مصالح بسیار نزدیک به بتن معمولی می­باشد، اما به دلیل مقاومت خمشی بسیار بالای آن امکان تولید قطعات با ضخامت کم میسر است. عدم کنترل شاقولی و تراز بودن زیرسازی نما موجب دوباره کاری شده و هزینههای زیادی به سازنده تحمیل میکند. سنگ سمنت پلاست در مقابل نور خورشید، دمای محیط و باران اسیدی نیز مقاوم است و کیفیت خود را حفظ میکند. ویژگی واکنش پذیری گروه ایزوسیانات کمک میکند این ماده به دمای بالا برای پیشرفت واکنش نیاز نداشته باشد به همین دلیل در دمای محیط نیز به آسانی واکنش نشان میدهد.

نمای خشک مدرن

این محصول در حال حاضر به عنوان گچ تقویت شدة فایبر­گلاس (GFRG) و یا گچ مسلح به الیاف شیشه (GRG) نیز نامیده می­شود. خواص مکانیکی GRC تولید شده به عوامل متعددی از جمله طرح اختلاط، روش ساخت، نوع و میزان الیاف به کار رفته، طول الیاف و نوع مواد افزودنی بستگی دارد. وجود الیاف در بتن الیافی GRC ضمن افزایش مقاومت فشاری و کششی، یکی از عوامل بسیار مهم در دوام آن و رفع ترک­های معمول بتن می­باشد، از جمله مزیت­های GRC می­باشند. در این روش که با اتصالات نمای خشک انجام می شود هنگام تولید بتن و بسته به محاسبات انجام شده (مبنی بر محل جاگذاری پلیتها ) پلیتهای سوراخ داری در پشت بتن در نظر گرفته شده که پیچ مخصوصی به پشت این پلیت های سوراخ دار جوش داده شده و پلیت به شبکه مش درون پنل متصل نماهای مدرن می شود. بتن مسلح شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete) با نام اختصاری GRC و یا GFRC نوعی مصالح کامپوزیت بر پایه بتن می­باشد که از ترکیب سیمان، ریزدانه­ های سنگی، آب، الیاف شیشه­ای ضد قلیا و سایر مواد افزودنی مورد نیاز ساخته می­شود. این مصالح به رغم کاربردی بودنشان، سنگین بودند، در برابر تکان و زلزله مقاومت قابل توجهی از خود نشان نمی دادند و چندان هم زیبا نبودند.

دیدگاهتان را بنویسید