این نگاهی به شما را ارائه می‌کند که آیا شما یک دانش در نمای مدرن بدون دانستن آن. اینجاست چگونه این کار

فضاهای خالی که بین نما و عایق قرار دارد، بهترین عایق حرارتی به حساب میآید و نقش زیادی در کاهش اتلاف انرژی دارد. با اين کار هزينه گرمايش، سرمايش و روشنايي ساختمان کاهش مي يابد. این کالای بادوام، پرهزینه و غیر منقول که جایگزینی ندارد یک کالای سرمایه ای است و در حقیقت نوعی پس انداز به شمار می آید از این رو بررسی هزینه های ساخت و کاهش هرچه بیشتر آن ها با حفظ کیفیت سازه از مهم ترین اصول اولیه ساخت و ساز می باشد. یکی از با ارزش ترین مزیت های استفاده از سمنت برد امکان استفاده آن در انواع کاربری هایی همچون سقف کاذب، کف، نمای ساختمان، دیوارهای داخلی و … استحکام پانل های بتن اکسپوز بیشتر از سمنت برد است. پانل های بتن اکسپوز که با ایجاد تغییر در ساختار شیمیایی و فیزیکی در بتن تولید شده اند، دارای مزیت های بسیاری هستند که از جمله بارزترین آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر آب اشاره کرد، از این رو استفاده از این نوع پانل های بتنی در اقلیم شرجی محبوبیت زیادی دارد، با این حال این تنها مزیت استفاده از بتن اکسپوز نیست! ᠎C​ontent h as be en gener ated  by behsaznama​ Content G en᠎erat or  DE MO᠎.

نمای مدرن: سامورایی راه

با این حال بهره بردن از این مزایا منوط به این است که از مصالح بتن اکسپوز با کیفیت مطلوب استفاده کنید و اجرای آن توسط تیم حرفه ای و با تجربه انجام گیرد. هر محصولی که در صنعت دکوراسیون داخلی وجود دارد بهاء ریالی خاص خودش را دارد قیمت بتن اکسپوز داخلی را شرح میدهیم اما قبل از اینکه وارد تمام شده این محصول بشویم بهتر است که در موردش یک نکته ی معماری را عرض کنیم و سپس شرح میدهیم، بتن داخلی به دلیل اینکه حالت کلاسیک دارد بهتر است که قسمتی از یک دیوار در منزل پوشش داده شود به این معنی که دیواری که اصلی ترین دیوار منزل است را با این متریال مزین کنید و مابقی دیوارها را یا به صورت خالی یا اینکه به صورت متریال دیگر تکمیل نمایید. با آنکه طراحی و اجرای بتن اکسپوز در نمای ساختمان امروزه رواج چشمگیری داشته است، اما عدم هماهنگی آن با المان های پیرامونی می تواند نمای مدرن شما را به نمایی نازیبا و ناهمگون تبدیل کند، از این رو طراحی و اجرای بتن اکسپوز از اهمیت والایی برخوردار است. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند.

استفاده از بتن اکسپوز تقریبا از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۹۰ به اوج خود رسید، این نوع از متریال ساختمانی که در سبک مدرن از جایگاه ویژه ای برخوردار است در عین زیبایی می تواند مشکل ساز نیز باشد، چرا که بتن اکسپوز عموما به رنگ خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد و عدم هماهنگی آن با فضای اطراف می تواند نمایی بی روح را تجلی دهد. مورد سوم نیز در خصوص ساخت ساختمان می باشد که شامل انتخاب نوع اسکلت و سیستم سازه ای و برآورد هزینه های آن می شود. همان طور که می دانید معمولا اسکلت های بتنی نسبت به اسکلت های فلزی هزینه کمتری داشته ولی می توان هزینه آن را در چندین مرحله پرداخت نمود ولی در اسکلت های فلزی به دلیل تک مرحله ای بودن ساخت سازه هزینه باید به صورت یک جا پرداخت گردد. بعد از اینکه ساختمان را تخریب کردید میتوانید آجر ها را به صورت سالم در بیاورید و آن را برای نمای بعدی استفاده کنید معایب نصب این روش این است که هزینه بالایی دارد در صورتی که خوب نصب نشود باعث زیبا نشدن ساختمان می شود. امکان تعویض پنل ها در بتن اکسپوز وجود دارد.

ارتقا دادن متریالهایی مانند بتن، سیمان یا حتی آجر در سالهای اخیر کمک بسیاری به ساخت ساختمانهایی مقاوم و بادوام کرده است، دو متریالی که در طی این پیشرفت ها توانستند جایگاه ویژه ای را در اجرای نمای خشک به خود اختصاص دهند بتن اکسپوز و سمنت برد است. از آنجایی که اجرای نمای سمنت برد و بتن اکسپوز در سال 1401 مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان و سرمایه گذاران بوده، در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا، معایب و هزینه های تهیه متریال و اجرای این دو متریال بپردازیم. بایرامیکس برای اولین بار توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. سمنت برد به پنل سیمانی پیش ساخته ای گفته میشود که با ترکیب سیمان، سیلیس، آب و انواع الیاف در کارخانه تولید شده و به صورت پنل های آماده مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً به صورت خشک تولید می شوند که برای رقیق شدن با آب ترکیب می شوند.

نمای خشک در ایران

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نصب نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید