بازی کرتین وال

دوام و عمر بالا، آب بندی عالی، عایق در شرایط جوی و مقاوم در برابر زلزله جزء مزیتهای بارز این نوع نما است. برای انجام این کار میبایست از رنگهایی که در مقابل شرایط جوی نظیر برف و باران مقاوم هستند، استفاده کرد. هر کدام از این سنگ ها بسته به ضخامت و قطر آن روش خاصی برای پیچ و رولپلاک نمودن آن مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید. استفاده از سنگ در ساختمان،یا نوع مصالح،یا روش اجرا،نباید خطری برای بهداشت و سلامتی افراد و محیط زیست ایجاد کند.در صورت احتمال هرگونه تابش مضر از سنگ،آن را باید مورد بررسی و آزمایش قرار داد.عملیات ساخت و ساز و دفع ضایعات نباید موجب آلوده شدن محیط زیست،آب،خاک و فضای سبز در محیط پیرامون شود.

شرکت های نمای خشک

 Post h᠎as been generated by GS᠎A Content  Gene rator DE​MO.

استدلال برای خلاص شدن از نما خشک

2. جذب آن: سنگ ساختمانی نباید آب زیاد جذب کند بنابراین نباید در آب متلاشی و حل شود. بنابراین از نظر عایق بندی ساختمان موثرترین سیستم محسوب شده و از استقبال گسترده معماران، توسعه دهندگان و سازندگان برخوردار می باشد. امروزه با افزایش ساخت و سازهای ساختمانی بسیاری از مهندسین و سازندگان بنا به اجرای نما خشک روی آورده اند. در روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی میشود، همگی به این فاکتور مهم توجه خاصی میکنند. نمای خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات به دو دسته تقسیم میشود،مشهود و نامشهود بستهایی که برای نگهداری در سیستم نمای خشک مشهود استفاده میشود، از بیرون قابل مشاهده است. همانطور که میدانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، نمای آن بسیار حائز اهمیت است. سنگ هایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد معمولا انواع مختلفی دارند. از جمله این تغییرات میتوان به اجرای انواع نمای خشک اشاره کرد. به دلیل مقاومت حرارتی سنگ گرانیت مروارید، از این سنگ در مناطقی با اختلاف دمای بالا در تزیین نماها و سنگفرش خیابان استفاده می شود که به طور مثال گرانیت را درقسمت زیادی از خیابان های کشور نروژ به کار می رود.

از عوامل طبیعی که روی این موضوع اثر می گذارند،ساخت،بافت و ترکیب کانی شناسی را می توان نام برد.موقعیت نصب سنگ در ساختمان و کاربرد آن نیز عامل دیگری است که روی دوام سنگ موثر است.علاوه بر این،شرایط آب و هوایی نیز بسیار مهم است.در آب و هوای گرم و مرطوب،هوازدگی شیمیایی و در آب و هوای سرد و خشک،هوازدگی فیزیکی مؤثرتر است. سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. بسیاری از مدیران شرکتها سعی در طراحی و انتخاب این نمای زیبا دارند، زیرا انتخاب یک ظاهر زیبا برای ساختمان، نوع فعالیت آنها را به خوبی نشان خواهد داد. در این سیستم برای اتصال آجرها به هم از ملاتها استفاده نمیشود و از اتصالات خاصی مانند گیرهها و یراق آلات بهره میگیرند. بسیاری از مهندسان و کارفرمایان کرتین وال را به عنوان یک نمای خشک در ساختمانها به کار میبرند.

در سیستم پنهان انواع نمای خشک ، بعد از انجام عملیات نصب، بستها قابل مشاهده نخواهند بود. برای اینکه بستها کمتر جلب توجه کنند، میتوان آنها را رنگ کرد. برای اتصال المان های مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود صنعت نمای خشک امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده رتبه کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده ها و نقطه نظرات مدیران آن مؤسسه و سازمان می باشد. برای اطلاع از قیمت اجرای نمای فریم لس با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای درک بیشتر در ادامه به صورت مختصر در مورد آنها صحبت میکنیم. هماهنگی رفتاری مصالح در برابر تغییرات دمایی توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار میگیرد. برای شرکت در دوره آموزش طراحی نما معمار نما، کافیست از قسمت دوره ها، پکیج مورد نظر خود را تهیه کنید. نمای داخلی ساختمان:مرمریت،تراورتن،گرانیت،چینی،لایم استون و تقریباً تمام سنگها را می توان برای دیوارهای داخلی ساختمان بکار برد و این به این خاطر است که سنگ در معرض تغییرات جوی قرار ندارد. اگرچه به نظر می رسد که با استفاده از اولین قلم فوق الذکر یکی از اهداف اصلی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا از دست خواهد رفت و در نقاطی که از اتصال دهنده های موضعی استفاده می شود، خصوصا” وقتیکه اجزای پوشش نما کوچک می باشند، تعداد زیادی نقطه نفوذ سرما شکل می گیرد و بنابراین، افت حرارتی ساختمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، لیکن با استفاده از تمهیداتی فنی شبیه به عایق های حرارتی مخصوصی که بین اتصال دهنده موضعی و جداره سازه ساختمان قرار می گیرد این نقیصه رفع می شود.  Post w as created ​wi th G᠎SA Content G enerat​or DE᠎MO !

نمای خشک سنگ

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دتایل اجرای نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید