باید رفع قیمت نمای خشک 60 قدم بردارید؟

نمای خشک سنگ ، فاصله ای در حدود 30 تا 45 میلی متر بین دیوار نما و پوشش سنگ در نظر می گیرد. به طور مشابه و به صورت متوالی کل دیوار پوشش داده می شود و خشکه چینی سنگ اجرا می گردد. اجرای نمای خشک به دو روش سیستم نمایان و غیر نمایان صورت می گیرد. باید در نظر داشت که سیستم کاملاً بستگی به نوع زیرسازهای مورد استفاده دارد، چرا که مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح در اجرای نصب بسیار مهم است. قیمت سرامیک پرسلانی ازمتری ۵۰۰،۰۰۰ ریال تا متری ۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال است قیمت اجرای سرامیک خشک با تمامی لوازم از صفر تا صد از متری۳،۸۰۰،۰۰۰ تا ۵،۵۰۰،۰۰۰ ریال است که منطبق با طرح دقیقا بررسی می شود. برای اجرای نمای خشک نیازی به استفاده از داربست نیست. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که هر کدام از مصالح و نماها در ساختمان علی رغم مزیتهایی که دارند، میتوانند معایبی هم داشته باشند اما؛ شما باید با توجه به مزایا و معایب در کنار هم، تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این نما در ساختمان مد نظر خود بگیرید. همانطور که گفته شد، در اجرای نمای سرامیک خشک از چسب نما استفاده نمیشود و به جای آن سرامیکها روی چهارچوبهایی فلزی قرار میگیرند.  Th is da ta h᠎as been done ᠎by G​SA Cont ent ᠎Generato r ​DEMO !

چگونه با نمای خشک بسیار بد برخورد کنیم

اما این روش معایب خاصی هم میتواند داشته باشد که عمده آنها به عدم رعایت اصول نصب و همچنین استفاده از متریال نامرغوب مربوط میشوند. باید در نظر داشت که در سیستم نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. برای ساختن نما نیز از متریال های متفاوتی مانند چوب، آجر، سنگ، سرامیک، کامپوزیت، شیشه، سیمان و همچنین ترکیب این مواد استفاده می شود. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. برای سطوح چوبی پیشنهاد می شود از رنگ نمای ساختمان آکریلیک و گروهی از رنگهای روغنی استفاده کنید تا علاوه بر ظاهر زیبایی که به کلیت کار می بخشند بتوانند در یک بازه ی طولانی عنصر حساس چوب را از عوامل جوی آسیب زننده حفظ کنند.

ساختمان بارسلونا یکی از نمون هایی است که از نمای سرامیکی لعابدار استفاده شده است، این ساختمان توسط آنتونیو گائودی طراحی شد. سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. برخی از این پنلها میتوانند نوعی از انواع نمای خشک باشند که از عناصر سازهای بتنی پیش ساخته تولید میشوند. از این رو مدیران تراز اول سازمان ها و موسسات علاوه بر روش های جدید تبلیغات تلاش می کنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکس های ساختمان آنها به نوعی بیان کننده ی نوع فعالیت آنها باشد. همچنین یکی از عواملی که قیمت نمای خشک سرامیک را تعیین میکند، مهارت تیم اجرا کننده است.

مصالح نمای خشک

روش غیرنمایان انکری یکی از روش­های جدید برای نصب سنگ نمای خشک است. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه 70 میلادی برای اولین بار در آمریکا جهت آسمان خراش ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استاندارد های جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 شمسی در ایران اجرا شد که طی سل های گذشته تا به امروز پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه ایجاد شده است. نمای سرامیک خشک به عنوان نسل جدید نمای ساختمان میتواند تمام نیازها و توقعاتی که از یک نمای بهینه میرود را برآورده کند. قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه نما خشک بوده است . حالت بهینه دیوار جهت اجرای نمای خشک ، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو می باشد. این موضوع برآیند نتیجه ایجاد دیواری پرده مانند با فاصله ای جلوتر از دیوار است. با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخش های زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیبایی شناسی و گرایش به سنمت زیبایی، علم معماری و طراحی و ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تا کنون با شتابی فزاینده دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور معلوم نماهای خشک مدرن در نماسازی از محور های اصلی آن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید