با این نکات ساده، نما خشک خود را متحول کنید

البته بحث نمای ساختمانی میتوان به بخش های گوناگونی اشاره نمود اما موضوع اصلی ما نمای خشک است نه نما در معماری. ممکن است بپرسید در تجهیزات نما خشک فضای خالی چرا باید لحاظ شود؟ زیر سازی فلزی سنگ که اصطلاحا شاسی کشی نیز گفته می شود در نمای رومی حائز اهمیت می باشد چرا که باید دقیقا شکل ابزار خورده در نقشه را برای سنگ کار ایجاد کند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد زیرا وزن تمام شده نمای رومی بسیار سنگین است ، نمای رومی بیشتر مناسب ساختمان های مسکونی میباشد و جلوه ای لوکس به ساختمان می دهد . چرا که با چسبی بیکیفیت نمایی خوشایند و ماندگار نخواهید داشت. میزان مصرفی الیاف شیشه مقاوم در برابر خوردگی (AR) در محصولات تولیدی بتن مسلح به الیاف شیشه (GRC) حدود 2 الی 5 درصد می­باشد که حین فرایند تولید در کارخانه به روش اسپری یا پیش اختلاط ملات GRC به آن اضافه می­شود. قطعات الحاقی فلزی آن نیز در بخش آهنگری ساخته می­شوند. طراحی نمای ساحتمان باید با کاربری آن همخوانی داشته باشد. نمای سرامیک خشک برای کاربری های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم های مدرن نما

GRG مصالح کامپوزیتی بر پایة گچ می­باشد که از ترکیب گچ مخصوص، الیاف شیشه­ای و سایر مواد افزودنی مورد نیاز تولید می­شود. بتن مسلح شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete) با نام اختصاری GRC و یا GFRC نوعی مصالح کامپوزیت بر پایه بتن می­باشد که از ترکیب سیمان، ریزدانه­ های سنگی، آب، الیاف شیشه­ای ضد قلیا و سایر مواد افزودنی مورد نیاز ساخته می­شود. GRG/GFRGشامل­ گچ­، الیاف شیشه و افزودنی­های خاص می­باشد و برای تولید قطعات داخلی با ضخامت کم، سبک وزن و در عین حال قوی مورد استفاده قرار می­گیرد. وجود الیاف در بتن الیافی GRC ضمن افزایش مقاومت فشاری و کششی، یکی از عوامل بسیار مهم در دوام آن و رفع ترک­های معمول بتن می­باشد، از جمله مزیت­های GRC می­باشند. ۷. شکل کلی معماری ساختمان و حجمی که ساختمان دارد، همچنین میزان شکست هایی که در سطح نما موجود می باشد هم بسیار مهم است. لازم به ذکر است، هر یک از محصولات GRC، GRG وGRP با تکنیک­های خاص خود تولید شده و هم­زمان با این فرایند، عملیات شاسی کشی و تعبیه محل نصب بر روی نمای پروژه در دست کار قرار می­گیرد. بنابراین پس از اجرای لایه نانو بر روی قطعات GRC، هیچ­گونه گرد و غباری جذب سطح این محصول نشده و با اولین بارش باران سطح این قطعات به طور کامل از گرد و غبار شسته می­شود.

مطابق جدول مشخصات فنی GRC، این محصول در برابر آتش کاملاً مقاوم می­باشد. این مزیت باعث می­شود این محصولات در دمای بالا موجب انتشار آتش و درگیر شدن سایر بخش­های سازه و یا تولید گازهای سمی نشود و ساکنین فرصت کافی جهت تخلیه ساختمان را داشته باشند. این نوع نما گرد و غبار و گاز سمی در محل پروژه ایجاد نکرده و از این رو هیچ­گونه ضرری برای ساکنین ندارد. پس از اتمام ساخت قالب و قاب فلزی و یا قطعات الحاقی پانل­های نما، ساخت محصولات در دست اقدام قرار می­گیرد تولید محصولات با دو روش اسپری و پریمیکس ( پیش مخلوط کردن ) به تناسب نوع طرح و وضعیت قالب انجام می­پذیرد. این نوع نما از دو دیوار شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک حفره در ارتفاعات جدا شده و برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده می شود. ارتقا دادن متریالهایی مانند بتن، سیمان یا حتی آجر در سالهای اخیر کمک بسیاری به ساخت ساختمانهایی مقاوم و بادوام کرده است، دو متریالی که در طی این پیشرفت ها توانستند جایگاه ویژه ای را در اجرای نمای خشک به خود اختصاص دهند بتن اکسپوز و سمنت برد است.

بالا در مورد اجرای نمای خشک در ایران؟

پانل­های GRC را می­توان بدون هیچ­گونه برش­کاری و هدر رفت مصالح، در ابعاد و فرم دلخواه جهت ساخت پانل­های مشبک استفاده کرد. جهت ساخت قالب در ابتدا فرآیند مدل­سازی انجام می­شود و سپس با توجه به نوع طرح و ملاحظات اجرایی، جنس قالب (چوب، سیلیکون، یا فایبر­گلاس) تعیین شده و قالب ساخته می­شود. این مصالح با ضخامت 10 تا 15 میلی متر در فضاهای داخلی سازه جهت اجرای نمای دلخواه مورد استفاده قرار می­گیرند. اجرای نمای خشک که در مورد انواع سرامیک خشک و قیمت اجرای نمای سرامیک خشک کاربردی است، بهعنوان تحولی بزرگ در صنعت ساختمان بهشمار میآید. تولید آسان، قیمت مناسب ، برای نصب آن ابزار خاصی نیاز نیست و دربرابر عوامل جوی رنگ آن تغییر نمیکند. علاوه بر این بسته به کدرنگ آجر امکان تغییر رنگ اجزای نصب وجود دارد. در محل انجام پروژه، قطعات بر روی شاسی فلزی ساخته شده با دقت بسیار بالا نصب می­شوند. به منظور بررسی اثرات زلزله و باد در طراحی نما، قطعات و شاسی نصب به کمک نرم افزارهای تخصصی و بر مبنای آخرین آیین­نامه­های ساختمان مورد بررسی و آنالیز قرار می­گیرند. اتصال قطعات به شاسی از طریق اتصالات پیچی و یا جوشی مطابق با استانداردهای معتبر انجام می­شود و در نهایت درزهای بین قطعات با مواد مخصوص و منعطف درزگیری می­شود.  C onte nt has ​be en generat᠎ed by G SA C on᠎tent G᠎en᠎erat​or᠎ D​em​ov᠎ersi​on!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان خدمات – دریابیم که چگونه انجام آن مناسب

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجری نمای سرامیک خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید