با سرامیک پرسلانی دیگر اشتباه نکنید

قبل از ایجاد سیستم نمای خشک، برای نصب نما از ملات یا چسب سیمانی برای اتصال نما به سازه اصلی ساختمان استفاده می شد. اگر به هر دلیلی در پروژه ی خود گالن های اضافی از رنگ نمای ساختمان آکریلیک داشتید لازم است که آن ها را در یک شرایط مساعد محیطی نگهداری کنید. سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. این فاصله میتواند به عنوان عایق حرارت و صدا عمل کند. رنگ موی نیمه دائمی یک فرمول کم آمونیاک است که با اکسیدان کم حجم ترکیب می شود و مکانیسم عمل به این صورت است که رنگ سطح کوتیکول را به آرامی باز می کند و اجازه می دهد رنگ به صورت جزئی به ساقه مو نفوذ کند و فرمول آن کاملا خالص است. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله وهمچنین حس زیبایی شناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی ، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های اجرای نمای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است و موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما می باشد که البته سیستم های نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

بررسی نما خشک

تمام لایه های نمای خشک با به کارگیری سازههای از جنس آلومینیوم و فولاد به سازه اصلی و اسکلت بنا نصب می شود . در این سیستم بر خلاف روش های سنتی برای اجرای نما هیچ خبری از ملات نمی باشد و در واقع به جای ملات از نوعی سیستم نسبت به اتصالات مکانیکی استفاده می کنند . این رنگ مو به مرور زمان، تغییری نمی کند و معمولا تفاوت میان موهای رنگ شده و موهای جدیدی که رشد می کنند، وجود دارد. آیا می دانید اجرای نما خشک چه مزیتی دارد؟ ابتدا در بخش تاج ابرو خطوط ابرو اجرا میشود، هر خط اجرا شده ۲ باز تمدید میشود، سپس نوبت وارد کردن شوک به رنگ میرسد، پس از ۳ الی ۴ دقیقه ابروها رنگ گرفته و نوبت به بی حس کردن میرسد، توجه داشته باشید 10 روز قبل از اجرای فیبروز ابرو نباید ابروها را رنگ کرد، رنگ انتخاب شده نباید روشن باشد، در مرحله بعدی آرک ابرو و دم ابرو ترسیم خواهد شد، برای کم رنگ نبودن تاتو باید ضخامت استروکها را دو برابر کرد، با توجه به نوع پوست افراد اجرای فیبروز ابرو در چند مرحله انجام خواهد شد و برای اجرای بهتر فیبروز ابرو پوست خشک و نرمال مناسبتر است.

این ویژگی از نمای خشک باعث شده است که بسیاری از مشکلاتی که مهندسان و طراحان با آن روبرو بودند برطرف شود و با به کارگیری از این مساله در هر اندازه ضخامت و رنگی که مورد نیاز است به بالا رفتن کیفیت نما و همچنین اجرای کامل طرح مورد نظر در طراحی نما دست یابند . هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. استفاده درست از آجر نما در بسیاری از ساختمان ها باعث می شود تا این نما به عنوان یک نمای خاص مورد توجه قرار گیرد. این روشها که تحت عنوان « روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان» از آنها یاد میشود، به دوام و پایداری هر چه بیشتر نما کمک خواهند کرد. سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این نما از لایه های متعددی که شامل فضای داخلی تهویه پذیر ، پوسته بیرونی ، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی بنا می باشد تشکیل شده است بنابراین میان دیواره اصلی بنا و مصالحی که برای پوسته ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد فاصله ای تعیین شده نمای خشک در ایران وجود دارد. This ​da ta was cre at ed with t​he ᠎help of behsaznama C on᠎tent Generat or DEMO.

آجر معماری یا FBA : از آجر معماری در بنایی هنگامی استفاده می شود که ایجاد اثری خلاقانه و وجود غیر یکنواختی در بافت سطح آجر و ابعاد آن مدنظر باشد. تیرگی یا روشنی موها در این مدل کاملا آزاد بوده و می توان در هر بخشی این کنتراست را ایجاد کرد. از جمله مهم ترین متریال و اجرای آن درنمای ساختمان می توان به اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای کرتین وال ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، اجرای نمای ترمووود و… از لحاظ متریال، انواع نمای خشک ساختمان به دستههای مختلفی تقسیم میشود: نمای خشک آجری (که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد)، نمای سنگ خشک، نمای سرامیک خشک، شیشه، ترمووود، کامپوزیت، نمای خشک فلزی و غیره. برای ساخت و طراحی این نوع نما می توان از مصالح مختلفی همچون کامپوزیت، سرامیک خشک، آجر و چوب استفاده کرد و کیفیت کار را تا حد زیادی بهبود بخشید. پاسخ به این سوال جوانب مختلفی را در بر می گیرد که مهمترین آن نوع سطح و درجه ی سختی و به اصطلاح خشنی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید