برخی از مزایای چندین نوع نمای ساختمان

شاید هم میخواهید خانه فعلی خودتان را بازسازی کرده یا خودتان خانهای جدید طراحی کنید. در سال های 40 و 50 هجری اوج شفاف کردن نمای جنوبی خانه ها بود و پنجره های شیشه ای سراسر نمای رو به حیاط را پوشاند اما در سال های اخیر به خاطر توجه به مسائل اقلیمی و از مد افتادن آنها پنجره ها دوباره کوچک شدند و به تعادل نسبی نزدیک شدند. ۵- با توجه به ارتفاع نعل درگاه درها و پنجره ها و با رعایت ابعاد، درها و پنجره ها را ترسیم می کنیم. ۴- با توجه به تراز ارتفاعی خط زمین موقعیت سقف ها و شکستگی های نما را ترسیم می کنیم. ۱- پس از نصب کاغذ و ترسیم کادر و جدول مشخصات و مشخص شدن محل ترسیم نما، پلان ساختمان را با توجه به جهت دید ناظر در بالای کاغذ می چسبانیم (امتداد دید ناظر عمود بر امتداد بدنه ساختمان است). چسبندگی لازم را نداشته و ممکن است به دلیل انقباض و انبساط از بدنه ساختمان جدا شود. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان، استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روشها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود.

نمای ساختمان سنگ خشک

قبل از استفاده از چسب، لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونهای که هیچ قسمت چسب نگرفتهای در پشت قطعه وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده (کاشی، آجر و..) و زیرسازی را دارد. اگر قرار باشد تابلویی در سر درب نمای بیرونی نصب شود یا در و پنجره ای در نمای بیرونی ساختمان رنگ شود یا تغییراتی در بخش نمای بیرونی ساختمان ایجاد شود فرد خاصی به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و به طور حتم نظر بقیه ی افراد داخل واحد آپارتمان یا مجتمع برای اتخاذ یک تصمیم گیری نهایی مهم می باشد. حلال رنگ نمای ساختمان آکریلیک آب است و دقیقا همین سیال باعث افزایش حجم و ضخامت رنگ می شود و پس از آنکه از رنگ در گذر مدت معین تبخیر شد ضخامت فیلم موجود کاهش می یاید. در کنار این مزایا باید قیمت مناسب اجرای نمای چوبی را یادآور شد.  Artic​le was generated ​by behsaznama Content G᠎ener​ator DEMO!

انواع نمای خشک

در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان در حالی حفظ می شد که داخل ساختمان با المان های به روز تزئین می گردید. از کامپوزیت به عنوان یک پوشش ساده و شیک برای ساختمان های اداری و تجاری بیشتر استفاده می شود. یکی از مهم ترین موارد برای رسیدن به یک نمای خوب این است که بدانیم چه مصالحی در کنار یکدیگر قرار دهیم تا در نما هماهنگی بیشتری ایجاد گردد و نما زیباتر به چشم آید. اتصال هر یک از این موارد به سطح شاسیکشی یکسان نیست و با کمک پیچ و مهره، آداپتور (برای نمای شیشهای) یا ملات انجام میشود. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. سنگ خصوصیات مختلفی دارد که آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در نمای ساختمان ها تبدیل سازد. Th is article w as wri tten by behsaznama Conte᠎nt Gen᠎erat or Demover᠎si on !

دیتیل اجرای نمای خشک

سبک طراحی: یکی دیگر از اصول طراحی نما؛ انتخاب سبک طراحی متناسب با کاربری و منطقه ساختمان است. یکی از مشکلاتی که ممکن است ظاهر ساختمانها را دستخوش تغییر کند، ایجاد شوره یا سفیدک و حتی کپک در سطوح است. که اختلاط بتن و حمل و نقل، قالب بندی، ریختن و تراکم آن نیز باید به طور کاملا صحیح و اصولی انجام گردد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. ۶- خطوط کف پنجره را ترسیم و قالب پنجره ها را کامل می کنیم. نمای ساختمان، تعدادطبقات، محل درها و پنجره ها، نوع و ضخامت سقف و محل شکستگی ها و … ۸- کنترل ترسیمات را انجام داده و با مشخص کردن ضخامت خطوط، ترسیمات را پر رنگ تر می کنیم.

دتایل نمای خشک سنگ

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نما بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید