بزرگترین نقشه در اجرای نما Comes Down to این Phrase که {شروع می‌شود} “W”

سقوط قطعات سنگ، آجر، چوب و دیگر مصالح نما علاوه بر ایجاد ظاهر بد و راهی برای نفوذ رطوبت به بخشهای داخلی، امنیت جانی عابران را نیز تهدید میکند. ویژگیهای عنوان شده برای هر یک از مصالح نما متفاوت است. به ویژگیهای نمای خشک و بهترین متریال مصرفی در آن میپردازیم. در واقع وظیفه برآورده ساختن مجموعه سه جزئی نیازهای مربوط به استحکام ، آب بندی و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال بر آورده می شد که به طور خلاصه بر طبق ظرفیت تحمل بار و محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. در اجرای نمای خشک یکی از مهمترین پارامترهایی که تعیین کننده قیمت می باشد نوع متریال استفاده شده در طراحی نما می باشد و عامل بعدی در قیت تمام شده نمای خشک ارتفاع ساختمان می باشد و نحوه اجرا می باشد . دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد.

از جمله این موارد هستند.

اسکوپهای پروانهای یکی دیگر از روشهای اسکوپ پیش ساخته است که با توجه به سرعت اجرای آن، کارفرماها و پیمانکاران زیادی تمایل به استفاده از این روش در پروژههای خود دارند. با توجه به آنکه در اجرای این نوع نما از ملات استفاده نشده و بهجای آن از چهارچوبهای آلومینیومی استفاده میکنند، امکان اجرای آن روی برجهای بسیار بلند هم وجود دارد. سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. سفتکاری شامل پیکنی، پیریزی، اتصال ستون و تیر، دیوار چینی و احداث سقف است. پس از پایان سفتکاری ساختمان، نوبت به ساخت نما میرسد. از جمله این موارد هستند. با ما در این مطلب از کاشیران همراه باشید تا با نمای خشک پرسلانی بیشتر آشنا شویم. برای خرید از کاشیران کافی است به صفحه خرید سرامیک نما بروید و محصول مورد نظر را با چند کلیک ساده خریداری کنید. سپس طبق صحبت های قبلی خودتون با سنگ کار، قرارداد مورد نظر رو بنویسین. با این وجود باید این نکته را در نظر بگیرید که نصب نمای سرامیک خشک پرسلانی نیاز به تخصص و تجربه شرکت طراح و مجری نمای خشک دارد. هرکدام از این دو نوع سرامیک ویژگی های منحصربه فردی دارند و در مواردی بیش از دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

اين نوع نماها در برابر آب و هوا نيز مقاومت بالايي دارند. اجرای نمای جی اف آر سی و اجرای نمای کامپوزیت از دیگر روش های اجرای نما خشک ساختمان هستند که طرفداران بسیاری دارند. در این مقاله به معرفی مراحل اجرای نمای ساختمان و زیرسازی نمای ساختمان میپردازیم. با توجه به بالا بودن قیمت انواع نمای ساختمان در ارتباط با نمای رومی این هزینهها به دلیل استفاده از سنگ کمی بیشتر است چرا که در کنار هزینهای که بابت سنگ و کیفیت آن پرداخته میشود، هزینه زیر سازی نما و اجرت نصب نیز به آن اضافه میشود. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه شده و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. تمام این فاکتورها باعث شد تا طراحان و معماران به فکر تولید مصالحی سبک، مقاوم و زیبا بیفتند. اگر به ساختمان های قدیمی نگاه کنید، می بینید که نمای این ساختمان ها از سیمان، ملات، آجر و مصالحی از این دست است. ​This art​ic᠎le h᠎as  be en creat ed by behsaznama Conte nt G ener ator Demoversion.

اتصالات نمای خشک

صنعت ساختمان همواره رو به رشد است و با توجه به شرایط و نیازهای انسان با بهره گیری از علم بهترین روش ها و مصالح روزانه در حال خلق شدن است. این مصالح به رغم کاربردی بودنشان، سنگین بودند، در برابر تکان و زلزله مقاومت قابل توجهی از خود نشان نمی دادند و چندان هم زیبا نبودند. این سرامیک هم مانند نوع مجوف ویژگی های منحصر به فردی دارد. در ارتباط با قیمت انواع نمای ساختمان سرامیک بعد از سیمان کم هزینهترین است و از متری 60 هزار تومان در بازار موجود است. شاید عمومیترین کاربرد سیمان در ابتدای استفاده در ایران، ساخت و پرداخت سطوح بوده است. یکی دیگر از ویژگی های سرامیک خشک مجوف این است که وزن آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته و دلیل آن هم همان سوراخ هایی است که در بدنه این سرامیک وجود دارد. بر روی سرامیک صورت نمی گیرد، یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین روش های نصب خشک، استفاده از سرامیک های پرسلان است. سپس سرامیک با کلیپس ها از طریق رانرهای افقی به زیرسازی اصلی نما متصل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید