بهترین استراتژی برای اجرای نما آشکار شد

2. بندکشی با دقت و ظرافت و به صورت اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت آب از درزها به زیر آن نفوذ میکند و در فصول سرد سال دچار یخزدگی و در نهایت کندن آجر از نما میشود. در این مقاله با یکدیگر آموختیم که یکی از به روزترین و پرکاربردترین نماهایی که از آن استفاده میشود نما سرامیک خشک یا نما پرسیلانی خشک است. همین موضوع، یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از نمای کرتین وال به جای نماهای سنتی ساختمان است. فایبر سمنت برد ها از لحاظ مواد تشکیل دهنده در سه دسته بندی ، فایبر سمنت برد ، کلسیم سیلیکات ، MGO برد دسته بندی می شوند .و با توجه به وجود منابع معدنی مناسب در محل تولید می شوند و از لحاظ خواص کلی و رفتار مکانیکی و موارد استفاده دارای تفاوت های اندکی هستند . امروزه سنگ های متعدد و متفاوتی برای اجرا در نمای ساختمان وجود دارد اما از آنجایی که سنگ تراورتن به دلیل داشتن طرح و رنگ های مختلف و متفاوت در میان سایر سنگ ها در اجرای نمای ساختمان محبوبیت بسیاری کسب کرده و اغلب از این سنگ استفاده می شود. استفاده از پوشش نمای نانو بر روی ساختمان موجب میشود تا طول عمر ساختمان، در مقایسه انواع نمای ساختمان نیز افزایش یابد.

کرتین وال منابع: google.com (وب‌سایت)

بعد از آن بر روی صفحات به شکل L پروفیل های عمودی را به وسیله پرچ نصب می نماییم. برای پرداختن به مزایا و معایب نمای رومی ابتدا کمی باید در ارتباط با این نوع نما و ویژگیهای آن بدانیم. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نماهای کرتین وال و لاملهای آلومینیومی، میتوانید با شرکت آپند در تماس باشید. همچنین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت از لحاظ روان شناختی در ساختمان های تجاری و صنعتی معمول می باشد و استفاده از آن در ساختمان های مسکونی به هیچ وجه منظر خوشی نخواهد داشت. اما معایب نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان این است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور را بازتاب میدهد. همچین بهتر است بدانید ورقه آلومینیوم کامپوزیت جزو پرکاربردترین نماهای اجرا شده در سازه ها می باشد. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی به روش فلزی انجام می شود. به همین دلیل هم استفاده از نمای نانو کمک میکند تا ساختمان در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن ایمن باشد. امروزه می توان از طریق روش ها و متریال های مختلف و متعدد نمای ساختمان را بر اساس نوع کاربرد آن اجرا نمود. ​C᠎ontent was generated ​wi th behsaznama Content G enerat or D emov ersion!

بهترین متریال چوبی می توان گفت چوب ترمووود است که علاوه بر سبکی استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارد. نمای اتیکس در واقع نوعی عایق ساختمان است که از سه سطح عایق و پوشش رویی تشکیل شده و عایق های این نما فوم پلی استایرن منبسط و پشم معدنی است و رویه سطحی و پوشش آن از آجر لعاب دار یا چوب، فلز و اندود است قسمت عایق آن میزان زیادی هزینه سرمایش و گرمایش ساختمان را کم می کند. میتوان اجرای آن را به کارگران ساده هم آموزش داد. برخی از آنها هم دارای رنگ های ساده تری می باشند که شما می توانید آنها را با هزینه مناسب تری خریداری کنید. زمانی که شما قصد استفاده از چسب برای نصب این سرامیک ها در کف ساختمان دارید می توانید از چسب های پودری استفاده کنید، استفاده از این چسب ها علاوه بر این که روند نصب سرامیک را برای شما سریعتر می کند، از نظر اقتصادی به نفع شما خواهد بود و به این صورت می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

بعد از اینکه ساختمان را تخریب کردید میتوانید آجر ها را به صورت سالم در بیاورید و آن را برای نمای بعدی استفاده کنید معایب نصب این روش این است که هزینه بالایی دارد در صورتی که خوب نصب نشود باعث زیبا نشدن ساختمان می شود. نمای ساختمان در زیبایی و ظاهر ساختمان بسیار اهمیت دارد و نقش پر رنگ تری را نسبت یه دیگر بخش ها ایفا می کند. برای زیبایی بیشتر نما رنگ این قطعات باید با رنگ سرامیک هماهنگ شود که نمای بی نظمی به ساختمان ندهد. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیر حرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیرحرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما در مقایسه انواع نمای ساختمان برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد.

راز گمشده شرکت طراح و مجری نما

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مصالح نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید