بهترین نمای خشک نکاتی که امسال خواهید خواند

فریم نگهدارنده: برای ساخت و نصب چهارچوب و یا فریم نگهدارنده از پروفیل های فلزی و یا چوب اشباع شده استفاده میشود که مهمترین مورد در طراحی و نصب آن اجرا در فواصل مناسب است به گونه ای که فریم نگهدارنده نما مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و نیروهای وارده داشته باشد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی 45 درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. جهت اعمال رزین باید از یک روز قبل نماشویی انجام شود و سطوح کاملا خشک باشد؛ در غیر این صورت رزین اثری ندارد و یا این که سبب ایجاد سفیدک خواهد شد. اچ پی ال ورق هایی با روکش طرح چوب یا طرح های دیگر از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای C 145 و فشار bar 300 تبدیل به صفحات محکمی میشود. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می گردد. Content w as generated  by behsaznama Content G en erator DEMO᠎!

نمای خشک نمایان

رده SW : این رده آجرها برای استفاده در مناطقی با آب و هوای سخت مناسب می باشد و دارای مقاومتی بالا در برابر تخریب می باشند. سنگ نمای ساختمان باید مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی، نور خورشید، مواد شیمیایی مثل باران های اسیدی و . همان طور که می دانید رنگ های پایه آب زودتر از ترکیبات دارای حلال شیمیایی خشک می شوند و آن به دلیل سرعت تبخیر آب می باشد. اجرای نمای خشک سرامیک یکی از رایج ترین انواع نمای خشک ساختمان است که این روزها به طور شگفت انگیزی مورد استقبال قرار گرفته است. تکمیل این مقایسه فنی از طریق ارزیابی های اقتصادی (در سطح تخمین هزینه اولیه) انجام شده است که یک نسبت قیمتی- کیفیتی؛ مربوط به آنالیز سیستم ها و متریال های نمای مورد استفاده در هر ساختمان را به دست می دهد. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید. بعد از مطمئن بودن از تراز بودن سنگ نما ، محافظ پلاستیکی به کار رفته شده برای جلوگیری از ایجاد ترک در سنگ برداشته می شود. در این روش سرامیک داخل لبه نگهدارنده کلیپس قرار میگیرد و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی دارد.سیستم ترک بسیارشبیه به سیستم فاوتون می باشد ولی نوع کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آنها متفاوت بوده و به صورت کلی سیستم اکونومی تر و کم مقاومت تری نسبت به سایر سیستم های سرامیک خشک نمایان می باشد. This a rticle has be en written ᠎by behsaznama C​on te nt G᠎enerator D᠎em over sion!

از دیگر روش های کاربردی برای اجرای نمای سرامیک خشک می توان به سیستم ترک اشاره نمود که اولین باردر کشور ترکیه طراحی و اجرا شده است. اما امروزه در ایران رایج ترین سبک در طراحی نمای ساختمان ، نمای کلاسیک و نمای مدرن است و اصولا نمی شود یکی از دو سبک طراحی را بر دیگری ، برتر دانست. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. نمای سرامیک خشک که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی هم گفته می شود جزء دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود. سیستم اتصال سنگ ها در نمای خشک به چند دسته تقسیم بندی می شود که هر کدام از این سیستم ها با هزینه های متفاوتی همراه است و نیاز به بررسی کلیه نما برای مشخص شدن نحوه اتصال می باشد. اگر بخواهیم نمایی را با ملات سیمان اجرا کنیم، چیدمان آجر و دوغابریزی و سفت شدن ملات، زمان زیادی را از ما میگیرند. زیرا می توانند ببینند کشورهای صاحب سبک در معماری، ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند. در این سیستم ها سرامیک داخل ریل های آلومینیومی قرار گرفته و توسط کلیپس های مخصوص محکم میشوند.

در سیستم فاوتون ابتدا ریل های آلومینیومی در زیر سازه تهیه شده و سپس سرامیک ها با کلیپس های مخصوص از جنس استیل ضد زنگ بر روی آنها قرار میگیرند. به منظور جلوگیری از لغزش و همچنین فیکس شدن سرامیک های نصب شده بر روی ریل های آلومینیومی در زیر آنها از پلاستیک های EPDM استفاده میشود. در چیدمان سرامیک ها و نصب آنها بر روی نما، بخشی از تجهیزات و گیره های استفاده شده برای محکم کردن آنها قابل مشاهده است. این روش دارای 4 نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام نمای خشک در ایران می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید