به سادگی آنجا بنشین! شروع اجرای نما

از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. وقتی صحبت از نمای ساختمان میشود، عایق دیوار خارجی، رندرها و پرداختهای تزئینی نیز مد نظر است. امروزه حتی خوش بینانه ترین برنامه ریزان نیز پذیرفته اند که ساخت ارزان ترین خانه با ساده ترین طرح و مصالح نیز از توان حداقل یک سوم خانوارهای شهری کشورهای جهان سوم خارج است. این کالای بادوام، پرهزینه و غیر منقول که جایگزینی ندارد یک کالای سرمایه ای است و در حقیقت نوعی پس انداز به شمار می آید از این رو بررسی هزینه های ساخت و کاهش هرچه بیشتر آن ها با حفظ کیفیت سازه از مهم ترین اصول اولیه ساخت و ساز می باشد. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است. اسکای لایت مانند سایر نماهایی که در آنها از متریال شیشه استفاده می شود، یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شود. به همین صورت نمای کامپوزیت پروفیل آلومینیومی حدود90% سبک تر از سنگ ، 75% سبک تر از شیشه ، 85% سبک تر از سیمان و 50% سبک تر از ورق معمولی است .

کامل اطلاعات برای درک مصالح نمای خشک

نمای سنگ خشک به روش نمایان و غیر نمایان صورت میگیرد. مطابق با نشریه 714 میتوان ضرورت اسکوپ سنگهای نمای ساختمان را بدین صورت بیان کرد که «نماهای چسبانده شده در مقابل نیروهای خارج از صفحه ضعیف بوده و به منظور تحمل بارهای جانبی مانند زلزله و باد که موجب خارج شدن سنگ نما از دیوار نما و پرتاب شدن آن به سمت خارج از صفحه میشوند، میبایست مهار (اسکوپ) مناسب بهکار برده شود». در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. از جمله مزایای اجرای نمای سنگ خشک این است که وجود فضای بین سنگ و جداره ساختمان باعث عدم ترک خوردن سنگ در اثر تغییرات آب و هوایی میشود. سنگی که در اجرای خشک استفاده میشود باید ضخامت بیشتری نسبت به نوع تر داشته باشد زیرا اگر ضخیم نباشد در اثر پیچ کردن ترک میخورد. نمای سنگ در ساختمان از نماهای بسیار پر کاربرد است که به دو صورت تر و خشک اجرا میشود و تفاوتشان در این است که اجرای نمای خشک بر خلاف تر به وسیله پیچ و مهره فلزی انجام نحوه نصب نمای خشک میگیرد. 3. امکان اجرا بر روی هرگونه قوس، گنبد و هر نوع دیوار با هر ساختاری وجود دارد.

نمای خشک نمایان

۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. بعضی از خانم های خانه دار برای شستشوی پاکیزه تر پرده استفاده از صابون های شستشو را توصیه می کنند و برای رفع سیاهی دوده روی پرده نیز اضافه کردن یک لیوان نفت به آبی که در آن پرده خیس داده شده را بسیار مفید می دانند. از میان سبکهای مختلف معماری که برای طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای نمای سنگی ساده و آجری، کم هزینهتر است. در حالی که در مصالح سنتی؛ افراد بیتجربه و با دانش کم امکان بررسی و اندازه گیری این هماهنگی رفتاری را نداشتند و آسیبهای جدی به بار میآورد. به این منظور، بررسی اجمالی هر دو روش همراه با برآورد هزینههای مالی، زمان و نیروی کار، لازم و ضروری بهنظر میرسد. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. نمای سنگ خشک چگونه است؟ از معایب اجرای نمای سنگ خشک میتوان به دو مورد اشاره کرد. This  po st w​as gen er at ed  with G SA Con tent Gener᠎ator DEMO !

رنگ نمای ساختمان آکریلیک به عنوان یکی از پر فروش ترین رنگ های موجود در بازار می باشد که جهت پروژه های مرتبط با پوشش دهی سطوح بیرونی یا exterior مورد استفاده قرار می گیرد. برای اجرای نانو آبگریز که نوع خاصی از نانو نما است، محصول مورد نظر باید با اسپری یا قلمو به سطح آغشته گردد. چهارچوبی که برای نصب و اجرای نمای خشک انتخاب میشود باید از کیفیت و استحکام کافی برخوردار باشد، تا بتواند در بازههای زمانی طولانی بدون هیچ مشکلی استحکام نما را حفظ کند. این سیستم یک سیستم نمای تهویه شونده است که شامل پروفیلهای افقی میباشد که توسط شبکه ای از ریلهای عمودی سر جای خود محکم نگه داشته میشوند.مزایای اجرای نمای خشک چیست؟ این کلیپس کاملا تایل سرامیک پرسلانی را از پایین و بالا سر جای خود نگه میدارد. در این روش پلاک های سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که در شیار ایجاد شده در ضخامت سرامیک قرار میگیرد نصب و رگلاژ می شوند و در انتها اسکوپ ها به بخش زیرسازی آلومینیومی متصل می گردد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

This  data has been  done with behsaznama Content Gen erator D᠎emover si on .

دیدگاهتان را بنویسید