به سادگی آنجا بنشین! شروع نمای خشک سنگ

یکی از ویژگی های نمای خشک تراکوتا تلفیق آن با سایر نماهای مختلف مانند :پروفیل آلومینیوم کامپوزیت و سنگ است که همین امر باعث مهم بودن این نما شده است. این نوع سنگ از لایه ها و عایق های مختلف همچون عایق های حرارتی، زیرسازی و نمای بیرونی، فضای داخلی تهیه شده است. امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده کلاس کاری،نوع فعالیت و حتی نوع فکر،ایده ها و نقطه نظرات و تفکرات مدیران آن شرکت می باشد. در اجرای نمای سنگ به روش خشک ، اسکوپ ها هویدا هستند؟ تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. برای جلوگیری از شکم دادن قوطی ها ، قوطی های افقی را در دل قوطی های عمودی(مانند یک قاب) قرار می دهند. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. Th is h​as been c​reated with t he  help of behsaznama Con tent G enerat᠎or D em ov ersion.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در برخی از موارد این روشها به صورت سلیقهای و با توجه به امکانات موجود مانند بودجه و زمان در دسترس انتخاب میشود. ممنون از حسن توجه شما. پس از آماده سازی کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک از نوع پایه آب شما دیگر زمان زیادی در اختیار ندارید که بتوانید عمر مفید یا pot life را برای این نوع رنگ تعریف کنید. در ساخت تمام ساختمان ها از آن استفاده می شود این محصول یکی از محصولات قدیمی به حساب میآید و بنابراین تاریخ بسیار ارزشمندی در ساختن ما از خود به جا گذاشته است این نمونه توسط ایرانی ها ساخته شده است و دارای طراحی زیبا هست این محصول مدل های فراوانی دارد و شما مطابق با سلیقه تان می توانید از آن استفاده کنید. این امر معمولا با توجه به نوع معماری و مصالح مورد استفاده نما متفاوت خواهد بود. اطلاعاتی مانند نوع پروفیل مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، نوع جوش و ابعاد جوش. خیر ، اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را توسط پیچ و مهره فلزی جاسازی شده به دیوار نما متصل و فیکس می کند.

یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از بست های پین دار و انکر های مخصوص از پشت نیز صورت می گیرد ، تنها باید در این روش ها ضخامت سنگ را کاهش داد. ضمنا اجرای نمای خشک مزایای زیادی دارد که یکی از آن ها مقاوت بالا در برابر باد می باشد. همانطور که در بالا گفته شد، نمای سرامیک خشک جزء نماهایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. بهتر است بدانید نمای سرامیک کاربرد ها و استفاده های فراوان و مختلفی را دارد. سپس در سازه های فلزی، با توجه به مکانهای مناسب از قبل مشخص شده به تیرهای فلزی دستکهایی وصل می کنند، و اگر سازه بتنی باشد ابتدا پلیتها را به سازهی بتنی رول بولت می کنند. C᠎on te nt has been generated with t he  help ᠎of behsaznama Content Genera to r ᠎DEMO .

اجرای نمای خشک به دو روش سیستم نمایان و غیر نمایان صورت می گیرد. خشکه چینی نما تنها مختص سنگ نبوده و علاوه بر اجرای نمای خشک سنگ شامل نمای خشک آجر و نمای خشک سرامیک نیز می شود. خشکه چینی نما فقط برای سنگ انجام میشه یا مصالح دیگه هم بدون ملات میشه در نما نصب کرد؟ به طور مشابه و به صورت متوالی کل دیوار پوشش داده می شود و خشکه چینی سنگ اجرا می گردد. یکی از تکنیک های نصب پوششی تایل های سرامیکی به کارگیری سیستم سنتی تایل های سرامیکی با چسب یا ملات سیمانی به نمای سنگ ساختمان است. اجرای نمای سرامیک خشک که به روش پرده ای یا نمای تهویه شونده کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد دارد یک آیتم مهم عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند، این سیستم در کشورهای سرد اسکاندیناوی کاربرد بسیار دارد. در مقاله بعدی، به نکات حائز اهمیت هنگام اجرای نما با مصالح گوناگون خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید