به مهارت های نمای سنگ خود ایمان داشته باشید اما هرگز از پیشرفت دست نکشید

آجر نانو نما در بهبود کیفیت آجر چه نقشی دارد؟ در واقع این بستگی به طراح نمای آجری بستگی دارد که چیدمان خود را به چه صورت انجام دهد تا نمای ساختمان بصورت خاص و جذاب جلوه کند. این روش با دو نوع زیرسازی انجام می­شود: زیرسازی آهنی، زیر سازی آلومینیومی! پروفیل های آلومینیومی در نمای خشک به صورت چهارچوب نگه دارنده می باشند. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می گردد. صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. این اسکوپ از لحاظ استحکام بسیار عالی بوده؛ اما متاسفانه با توجه به زمانبر بودن اجرای آن، به نسبت اسکوپ پروانهای و Z در پروژههای کمتری استفاده میشود. متریال استفاده شده در اجرای نمای خشک سرامیک، همان گونه که از نام این نما پیداست؛ سرامیک است! در چین پرسلان را همان سفال میدانند که دارای قدرت انعکاس نور و صدای بیشتری است. بهرهمندی از مزایای سرامیک خشک، مستلزم این است که اجرای آن به درستی صورت بگیرد.

دریابیم که چگونه دریافت (A ) شگفت انگیز اجرای نما در یک بودجه

جایگزینی پنل های آلومینیومی با ملات برای اجرای سرامیک خشک، شرایطی را ایجاد کرده که بتوان آن را حتی در برج هایی با ارتفاع زیاد نیز اجرا کرد. برای اجرای نمای سنگ خشک، روش­های مختلفی وجود دارد که در این قسمت مقاله این روش­ها را برایتان توضیح می دهیم. چندین دهه دوام دارد و دارای لایه محافظ خوردگی مقاوم است. مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند. دلیل بالا رفتن سرعت و دقت کار در این روش، استفاده از کلیپس­ها بر روی سطح قطعات آلومینیومی است. امروزه نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان طرفداران زیادی داشته و با استفاده از دو روش نصب بر روی نما قرار داده میشود: روش نصب خشک و روش نصب تر یا چسبانده شده. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبایی، امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید.

امروزه روشی برای اجرای سنگ در نما مورد استفاده قرار می­گیرد که به آن اجرای نمای خشک سنگ می­گویند. هر کسی که قصد خرید خانه ای را دارد مطمئنا برایش ظاهر آن ساختمان هم مهم است؛ انسان­ها از نظر ذاتی همیشه به دنبال زیبایی بوده اند و به زیبایی جذب می­شوند. نمای خشک یک نمای شیک و مدرن به حساب میآید که این روزها از طرفداران زیادی هم برخوردار است. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از پروفیل های آلومینیومی که وزن بسیار پایینی دارند، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که هر کدام از مصالح و نماها در ساختمان علی رغم مزیتهایی که دارند، میتوانند معایبی هم داشته باشند اما؛ شما باید با توجه به مزایا و معایب در کنار هم، تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این نما در ساختمان مد نظر خود بگیرید. در آخر هم اسکوپ­های گالوانیزه یا استیل با پیچ و مهره به اسکلت آهنی زیرساز وصل می­شوند.

شرکت های نمای خشک

در این روش لازم نیست که سنگ ضخامت بالایی داشته باشد؛ چرا که هم با ملات محکم سرجایش نصب می­شوند و هم اینکه وجود ملات، خود باعث سنگینی نما می­شود و اگر سنگ هم ضخامت بالایی داشته باشد این سنگینی بیشتر می­شود که برای امنیت ساختمان مناسب نیست. شاسی کسی به مرحله ای گفته می شود که نگهدارنده وزن نمای ساختمان است و معمولا به سازه های اصلی ساختمان وصل می شود. نماهای سنگی معمولا از نظر جذابیت و زیبایی نسبت به سایر نماها بیشتر مورد پسند قرار می­گیرند. این نوع سرامیک نسبت به سرامیک های دیگر مقاومت و دوام بیشتری دارد. به همین دلیل در برابر حوادثی مانند زلزله بسیار مقاوم عمل کرده­است و از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد. در این روش اگر سنگ ضخامت کافی نداشته باشد، ممکن است در اثر اتصال پیچ به سطح آن، ترک بردارد و فرو بریزد. اجرای این روش به این صورت است که در قسمت مشخصی از سنگ نما، با عمق کنترل شده و متناسب با ضخامت و نوع سنگ، سوراخی که اصطلاحا به آن پافیلی می­گویند، ایجاد می­شود؛ سپس با استفاده از انکرهای آلیاژی که به کلیپس­ها وصل می­شوند، سنگ نما را به زیرساز آن متصل می­کنند. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند.

​This a᠎rt​ic le h᠎as  be en w ritt en wi th the help of G᠎SA  Con᠎te nt᠎ G en᠎erat or  DEMO᠎!

سرامیک نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نصاب نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید