بیش از حد مزایای نمای خشک

طبیعت محیطی است که در آن مغز ما می تواند به راحتی جهت گیری خود را داشتهباشد؛ در این حالت مغز خود را به حالتی میبرد که به آن “undirected attention ” گویند و بی هیچ سوگیری به اطراف توجه دارد و میتواناد از تمام ظرفیتهای خود بهره ببرد. شما می توانید رنگ آکریلیک نما را بر روی سطوح مختلف اعم از سطوح گچی، سیمانی، کناف و … این نما بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، آجر، سیمان و چوب قابل استفاده است ولی دارای عیب مقاوم نبودن در مقابل عوامل و زیبایی آن به مرور از بین میرود. رابطه بین مدل ساختمان و نما کاملا مشهود است. استفاده از عنصر شاخص باعث از بین رفتن یکنواختی طرح شده و جذابیت بصری بیشتری ایجاد می کند زیرا توازن و تعادل در نما را کمرنگ تر میکند. مانند هر نوع طراحی، رعایت تقارن و توازن اشکال نقش موثری در نمای ساختمان دارد. بیشترین تزئیناتی که در این نوع سبک مشاهده میکنیم نقوش اسلیمی هستند که یادآور فرهنگ، سنن و مذهب مردم ایران میباشند. در این مقاله از هلدینگ ساختمانی سپنتا، 5 اصل از اصول طراحی نمای ساختمان انسان محور یا Human-Friendly را با هم بررسی میکنیم. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با مفهوم طراحی نمای ساختمان ابتدا مقالهی مربوط به آن را مطالعه کنید؛ تا درک بهتری از اصول و استانداردهای آن داشته باشید.

چگونه نمای ساختمان خود را در یک هفته (ماه، روز) بهبود دادیم

از طرفی رنگ سفید یا خاکستری که در طراحی مینیمالیسم جایگاه ویژهای دارد و امروزه بسیار مشهور شدهاست، اگر از اصول و معیارهای زیباشناسی بهره نبرد احساس سردی را به بیننده القا میکند. المانها و تزئیناتی که در این سبک زیبا مشاهده میکنیم، طراحی بسیار سادهای دارند. در واقع در طراحی نما به سبک پست مدرن، دست معمار به صورت افراطی باز گذاشته شده تا طرح های نو و جذاب خلق کند و این ویژگی، برتریِ سبک پست مدرن را نسبت به سایر سبک های رایج طراحی نما، ثابت می کند. اما وقتی توجه به سلیقه کارفرما بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی، بافت شهری یا صنعتی، شرایط آب و هوایی و خیلی از موارد دیگر باشد، ممکن است عمر طرح نمای ساختمان را کاهش دهد. اصول طراحی نمای ساختمان؛ نمای ساختمان نه تنها از جنبهی زیبایی و بصری بسیار مهم است؛ که حاکی از شخصیت و حس و حال سازنده و مالک آن ساختمان نیز هست. بنابراین باید یک فرم کلی در طراحی قسمتهای مختلف نما در نظر گرفته شود؛ همچون درختی که به عنوان یک کل دیده میشود، نه مجموعهای از اجزای و عناصر پراکنده.

به عبارت دیگر یک نمای پیوسته نمایی خواهد بود که بتوان آن را به عنوان یک کل دید و نه مجموعه ای از فرم های پراکنده که هر کدام ساز مخصوص به خود را می زنند. نماهای تماماً شیشه به علت ضخامت کم و مقاومت حرارتی اندک، مشکلات فراوانی را برای ساکنین فراهم میآورند. زیرسازی نمای ساختمان اگر اصولی و درست انجام شود، حتی در برابر زلزله هم مقاومت نشان می دهد. رضایت بصری قابل توجه و ظاهری فوق مدرن را ارائه می دهد و همچنین در ارائه عایق حرارتی و مقاومت در برابر آب و هوا بسیار موثر است. ویژگیهای بصری (ترکیب، طراحی جزییات و کاراکتر) جنبههایی را شامل می شود که مشخصه یک نما به عنوان یک شی را تعریف میکند؛ این در ترکیب با ویژگیهای روانشناختی، (ارتباط انسانی، فکری و زمینهای) شامل ویژگیهای رابطهای است که زیبایی درک شده نما را از نظر مخاطب و استفادهکننده تعیین میکند. با این وجود، ما می توانیم به سرعت اصول رشد آن را درک کنیم؛ به این ترتیب که ابتدا یک شاخه رشد می کند و به دو قسمت تقسیم می شود، سپس دو شاخه هر کدام به دو شاخهی دیگر تقسیم می شوند و پس از تکرار تعداد مشخصی، برگ ها ظاهر می شوند.

یکی از دلایل اهمیت رنگ در این است که رنگ ها میتوانند چشم را فریب دهند؛ به عنوان مثال، اگر قسمت بالایی نمای ساختمان تیرهتر از قسمت پایین نما باشد، ساختمان در چشم بیننده کوتاهتر به نظر خواهدآمد. حتما در برنامه ی خود پوشش دهی سطوح بام ساختمان ها را نیز بگنجانید چرا که ممکن است برخی ساختمان ها دارای بام شیب دار باشند که کاملا از نما و منظره ی کناری قابل رویت هستند. هندسه طبیعی را می توان با قواعد خاصی به راحتی توصیف کرد. بنابراین اگر یک رستوران غذاهای خوشمزه و با کیفیتی برای مشتریان خویش سرو نموده، اما به نمای بیرونی رستوران خویش توجهی نداشته باشد. بطور مثال نمای یک ساختمان اداری با نمای یک ساختمان ویلایی و مسکونی متفاوت است. نمای چوبی یکی از جذابترین و شیکترین نماهای ساختمانی است که نصب آن مزایا و معایب مختلفی دارد. در معماری مدرن، نماهای آلومینیومی به دلیل کاربردهای متفاوت، از محبوبیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل گذران وقت در طبیعت چنین تأثیر لذتبخشی بر ما دارد. نمای ساختمان شما مانند تابلوی نقاشی ساختمان است که تمام افراد شهر میتوانند آن را ببینند و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد و درون این تابلو است که میتوانید هنر، معماری خود را به نمایش بگذارید. Post h᠎as be᠎en g en᠎erat​ed with behsaznama Con​tent  Gener​at᠎or ᠎DEMO.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مطالب بشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید