ترس؟ نه اگر استفاده می‌کنید روش اجرای نمای خشک مناسب روش !

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی قطعات نمای خشک کند. زیرا بدلیل عدم دقت در اجرای آن و همچنین احتمال جدا شدن ملات، نمای اجرا شده چوبی دارای ظاهر نازیبایی خواهد بود. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. در نهایت، مصالح مورد نظر را روی زیرسازی متصل می نمایند و در صورت نیاز به استفاده از درزگیر، با توجه به میزان فاصله مابین صفحات سنگی و سرامیکی، این مرحله را نیز انجام خواهند داد. از این رو مدیران رتبه اول سازمان ها و مؤسسات علاوه بر روش های جدید تبلیغات تلاش می کنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آن ها باشد و به طوری که عکس های ساختمان ها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان می باشد.سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

چرا که هوای موجود در حفره های خالی cavityاز نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند. اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. ​This w᠎as c᠎reated ᠎wi th G SA  Co​nten​t Generator DE᠎MO​.

نمای خشک سنگ

هر دو سیستم سنتی (نمای ملاتی، تک لایه،سنگ و آجر به روش نمای ملاتی) و سیستم نمای خشک (تهویه شونده) (سرامیک پرسلانی، نصب سنگ خشک ، بتن مسلح فیبری و نمای آلومینیومی) و همچنین کرتین وال ها (یکی از انواع محتلف نماهای شیشه ای) در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته اند. به دلیل تنوع بسیار زیاد متریال هایی که می توانند فینیشینگ خارجی ساختمان و نمای بنا را فرم دهند بیشترین گروه های متریالی و سیستمی که می توانند معرف و نماینده سایرین باشند از نظر تفاوت های ساختاری موجود در رفتار مابین سیستم های صنعتی و سنتی مورد آنالیز قرار گرفته اند. فرم پروژه نیز متشکل از پره های بتونی سبکی است که همچون غلافی رقصان در فضا ، هنگام عبور از مجاورت بنا ، از هر نقطه که به بنا بنگریم ، جلوه دیداری و شکل بدیعی پدیدار می نماید. استفاده از فضاهای نیمه باز و ایوان ، تاکید بر استفاده چوب و مصالح طرح چوب ، بهره گیری انتزاعی از فرم های اسلیمی (نظیر طرح شوسته پله فرار) و توجه به پوشش گیاهی ، بخشی از تلاش ما در این راستا بود. ما نیز ، در اکوآرک بر آنیم بناهایمان را به عنوان جزئی فعال از محیط زیست پویا خلق کنیم.

سنگ چشم گربه بدلیل وجود بلورهای موازی روتیل، یک خط براق سفید رنگ یا نقره ای رنگ در آن وجود دارد، که این باعث خاصیت نوری ویژه در این سنگ که عنوان مروارید مشهد معروف است میشود. بهترین رنگ سنگ تراورتن در این سبک، رنگ سفید و رنگ کرم می باشد. در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است. پروفیلهای عمودی زیرکار معمولا به صورت L شکل می باشد ولی با توجه به نوع گیره های سنگ و روش نصب، می تواند متفاوت نیز باشد. مزیتهای فراوانی در اجرای این روش نماسازی ساختمان وجود دارد که در ادامه به چند مورد آنها اشاره میکنیم. لازم به ذکر است قیمت بعضی از مرمریت ها در سایز پله بسیار بیشتر از برخی از گرانیت ها می باشد،که بستگی به نظر خریدار و بودجه وی دارد. نوع و قیمت مصالح: میخواهید از چه مصالحی به عنوان مصالح نمای خشک استفاده کنید؟ ۲- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی ۶۰ در ۱۲۰می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. روش اجرای نمای خشک در سیر تکاملی تاریخی نمای ساختمان تاثیر بسزایی داشته است در این این مقاله یک مطالعه تاریخی مربوط به روش اجرای نمای خشک به عنوان یکی از سیستم های منحصر به فرد اجرایی ساختمان که موجب تولید و پیدایش متریال های متنوع و جدیدی در نمای ساختمان شده است ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید