تفاوت بین نمای سنگ و Google

بررسی کیفیت اتصال پروفیل ها در تمامی مراحل نماکاری اهمیت دارد، اما در نمای سنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در صورت وجود نقص در اجرای نمای ساختمان با نمای سنگی، وزن نما بیشتر خواهد شد و در صورت اشتباه احتمال خرابی و خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت. شما با استفاده از این نما زیبایی را به ساختمان تان هدیه می دهید و باعث می شود ارزش ساختمان شما چندین برابر شود. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص نما سرامیک خشک، نما پرسیلانی خشک و متریالی که برای آن استفاده میشود، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. قیمت اجرای نمای سنگ خشک به نوع مصالحی که استفاده میشود، بستگی دارد. در ارتباط با مزایا و معایب نمای آجر مهمترین مزیت این نوع مصالح در مقایسه انواع نمای ساختمان عبارتند از: عایق صوتی و حرارتی و به دنبال آن کاهش اتلاف انرژی، طول عمر زیاد، استحکام بالای این مصالح در شرایط اقلیمی متنوع، نصب و اجرای آسان و با سرعت زیاد، حمایت از محیط زیست با توجه به ساختار طبیعی که دارند، نداشتن ضایعات ساختمانی و سر و صدا، حفظ هویت تاریخی و امکان ترمیم و نوسازی. This c onte nt has ᠎been created ᠎by behsaznama Conte nt Generator Demoversi᠎on!

اجرای نمای خشک در ایران

نصب ورقهای کامپوزیت به صورت نیمه جعبه روی نما، برای تهیه این ورقها عملیات برش کاری از شیت خام، شیارزنی، خمکاری و مونتاژ توسط دستگاه های CNC یا توسط تکنسین کار صورت می پذیرد. پس از اینکه عملیات تولید و مونتاژ ورقها به اتمام رسید آنها را با توجه به نوع روش اجرایی توسط پیچ و یا پرچ در محل نصب می کنیم. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که سازندگان هر بنا با توجه به کاربری که آن ساختمان دارد اعم از تجاری، اداری، تفریحی و مسکونی و شرایط اقلیمی که در آن قرار دارند نمای متفاوتی را برای بنا در نظر میگیرند. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیر حرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. همچنین شستن این نما بسیار فرآیند آسانی است ولی از مهمترین معایب نمای سیمان ششته کثیف شدن سریع آن است. امروزه اغلب از آجر نما نسوز در نمای ساختمان اجرا می شود که طراحی زیبایی دارد، ولی هزینه آن کمی بالاتر می رود.

به طور کلی سنگ در نمای ساختمان محبوبیت بیشتری از سرامیک دارد ولی سرامیک به دلیل یکنواخت بودن رنگ و طرح به دلیل آنکه ساخته دست هستند نمای یک دست بهتری را به نمای یک ساختمان میدهد در حالیکه سنگها به دلیل آنکه به صورت طبیعی استخراج میشوند هر کدام متمایز از یکدیگر هستند و این مهمترین تفاوت سنگ و سرامیک نما است. کامپوزیت به معنای ترکیب است که میتوان این ترکیب را به سه بخش پایه پلیمر، پایه سرامیک و پایه فلزی تقسیمبندی کرد. ما در این مقاله به اختصار چند مزیت اجرای نمای خشک را برای شما فروش تجهیزات نمای خشک بازگو خواهیم کرد. پرکاربردترین این مواد شامل سرامیک خشک پرسلانی، کاشی و سفالینه، کرتین وال، صفحات آلومینیوم و کامپوزیت است. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … به طور کلی ورقهای کامپوزیت از ترکیب دو یا چند ماده است و از سه لایه که شامل دو لایه از جنس آلومینیوم و یک لایه از مواد پلی اتیلن به عنوان که یک ماده معدنی پرکننده است و بین دو لایه آلومینیومی قرار میگیرد تشکیل شده است. در این روش سرامیک خشک توسط دریل آندرکات سوراخ شده ، انگر کیل درون آن قرار می گیرد سپس از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپ (Clamp) بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. Content w as generated by behsaznama Content Gener᠎ator Dem​oversion.

در اجرای نمای خشک آجری، سنگی یا سرامیکی، متریال نما توسط زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات روی سازه اصلی نصب میشود. در نماهای اسپایدر، هیچ سازه عمودی یا افقی بر صفحۀ شیشه دیده نمیشود. به دلیل مزایای نمای خشک ساختمان، متقاضیان اجرای نمای خشک ساختمان و خصوصا نمای خشک آجری نسبت به نماهای قدیمیتر بیشتر شدهاند. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. نمای سرامیک خشک و انواع سرامیک خشک با روشهایی نظیر سیستم نصب انکری، نصب نمایان و غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب میشوند. اما این روش معایب خاصی هم میتواند داشته باشد که عمده آنها به عدم رعایت اصول نصب و همچنین استفاده از متریال نامرغوب مربوط میشوند. در این روش امکان عایقکاری حرارتی و صوتی فراهم است. توجه کنید که لایه عایق حرارتی با چسب و همینطور اتصالات مکانیکی به صورت جداگانه به بدنه ساختمان اتصال پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید