تکامل نمای مدرن

این نما امروزه در ساختمانی تجاری به فور دیده میشود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نما دوام بالایی دارد ولی وزن سازه را افزایش میدهد. جذب آب درونی آنها بسیار کم می باشد و همین مسئله موجب می گردد که وزن نما زیاد بالا نرود. سرامیک خشک پرسلانی در دستهی تایلهای سرامیکی قرار دارد که در دماهای بسیار بالا در حدود 1300 تا 1400 درجه سانتی گراد پخته میشوند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند. چسبی که به کار می رود مانند پلاستیک عمل می کند، به همین دلیل باید زیرسازی بسیار عالی و بی نقصی باشد. در گام بعدی به دلیل عدم نیاز به تعمیر، ترمیم و نگهداری این نوع نما، در بسیاری از هزینهها به خوبی صرفه جویی میشود. 3. امکان اجرا بر روی هرگونه قوس، گنبد و هر نوع دیوار با هر ساختاری وجود دارد. موادی مختلفی برای عایق استفاده میشوند که شامل پلی اورتان منبسط شده (PUR)، پلی ایزوسیانورات (PIR) و الیاف معدنی با طیف وسیعی از عایق، مقاوم در برابر آتش و سایر خصوصیات فیزیکی در دسترس هستند. صفحات سیمانی الیاف داریافایبرسمنت به عنوان ساخت سازخشک سیمانی درساختمان هایی که اسکلت انها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی ،دیوارداخلی سقف کاذب ونما استفاده میشود.

نمای خشک مدرن

This con​tent h᠎as ᠎been g​en er​ated wi​th the he lp of G SA Content Gener​at or Dem over sion.

برخی از این پنلها میتوانند نوعی از انواع نمای خشک باشند که از عناصر سازهای بتنی پیش ساخته تولید میشوند. با توجه به توانایی رنگ آمیزی آلومینیوم به هر رنگی، نمای کامپوزیت آلومینیومی در طیف گستردهای از رنگها و همچنین الگوها (شبیه چوب و سنگ مرمر) تولید میشوند. پنلهای عایق بندی شده با روکش فولادی اغلب در ساختمانهای یک طبقه و کم ارتفاع صنعتی استفاده میشوند. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. اگر جویای قیمت اجرای نمای خشک هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که قیمت اجرای این نمای مدرن با در نظر گرفتن مزایای نمای خشک بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است. سرعت و نصب قطعات از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود.

نمای خشک در ایران Diaries

از انواع نمای خشک میتوان به نمای شیشهای مدرن که از اتصال دو یا چهار پنل شیشهای جداگانه با استفاده از براکتهای فولادی ضد زنگ ساخته میشوند. با توجه به پیشرفت روز افزون علم در صنعت ساختمان سازی نماسازی ساختمان به روشهای نوین مزیتهای زیادی را برای ساختمان سازها دارد. با این حال، با توجه به درخواست کارفرما می توان از ورقه های مش کامپوزیت، فولاد و فایبر سمنت نیز استفاده کرد. برای اجرای این روش باید از نیروهای متخصص و با تجربه استفاده کرد. اجرای نمای خشک در ایران را به بهساز نما؛ بهترین و مجرب ترین مجری نمای خشک بسپارید و از اجرای نمای مدرن ساختمانتان لذت ببرید. از دیگر اجزای تشکیل دهنده نما خشک ساختمان می توان به فضای تهویه اشاره کرد. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و… این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. عایق حرارتی یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نما خشک است.

مصالح نمای خشک

نماهای دیواری عایق بندی شده ساندویچ پنلهای صفحهای فلزی کامپوزیتی یا پنلهای بتونی با عایق بندی بین عناصر داخلی و خارجی بتنی هستند. ما با مشاوره اولیه در مورد کسب و کار شما را بررسی می کنیم. یک استاد کار عالی می داند که نحوه ی صحیح چیدن آجرها و نکات اجرایی آجر نما چیست و با پیاده سازی این نکات در نمای ساختمان، جلوه ی سازه را چند برابر خواهد کرد. در این روش که توسط شرکتی ترکیه ای با همین نام ابداع شده است اتصالات از روی کار مشاهده نمی شود. این در حالی است که اتصالات استفاده شده در نمای غیر نمایان به هیچ عنوان قابل مشاهده نیستند. وجود این فضا در اکثر سیستم های نمای خشک مشهود است. نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. باشد، با استفاده از ملات سیمانی و دوغاب به سازه وصل می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک نمایان لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید