داستان ناگفته درباره نمای ساختمان سنگ که باید بخوانید یا کنار گذاشته شوید

پس از ایجاد طرح، عملیات آهن کشی نمای ساختمان اجرا می شود که این بخش باید اصولی و طبق استانداردهای روز دنیا انجام گردد تا از ریزش و یا تخریب آن به هنگام وقوع زلزله جلوگیری شود. مقاومت در برابر آتش سوزی: از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی این مصالح در بسیاری از کشورها به عنوان مصالح ضد احتراق شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آتش سوزی نیز برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند زیرا تمامی مواد بکار رفته در ساخت آن بدون CFC هستند. این روزها بسیاری از طراحان و معماران، برای طراحی نمای ساختمان خویش، از سنگهای مصنوعی استفاده میکنند. اگر کاربری مسکونی است، ریز فضاهای مختلف در چه چیدمانی طراحی شده اند؟ در یک شهر مدرن امروزی با استاندارد های اینچنینی طراحی نمای ساختمان مسکونی در هر یک از این بخش ها با ضوابط شهری متفاوتی روبرو خواهید بود مثلا در بخش تاریخی شهر محدویت ارتفاعی برای ساخت و ساز وحود دارد و ساخت و ساز بسیار کم است و بیشتر بر بازسازی ساختمان تاکید شده تا ساخت منازل و بناهای جدید طراحی نما در این بخش بر طراحی نما کلاسیک استوار است نماهای کلاسیک متناسب با بافت این بخش از شهر طراحی و اجرا میشوند که به نمای رومی مشهور هستند، در بخش مرکزی به دلیل تمرکز اداری و سیاسی در آنها که شامل سفارتحانه های کشور های گوناگون و دانشگاههای مختلف و انواع بناهای ورزش و عمومی و فضاهای تفریح و سرگرمی و رستورانهاو.. ​Th᠎is da ta has ᠎been ​do ne ᠎with behsaznama  Content G᠎enerat or​ Dem᠎ov ersi​on.

بهترین توصیه می‌توانید همیشه دریافت درباره نمای ساختمان

استفاده از مصالح و متریال متنوع برای طراحی نما موجب متنوع شدن آن در ساختمان های مختلف میشود. استفاده از این نمای ساختمانی در برابر آتشسوزی و خوردگی حشرات مقاوم خواهد بود و به همین دلیل با داشتن ظاهری زیبا و مناسب این نمای ساختمانی توانسته است نسبت به متریال های دیگر متمایز باشد. قاعدهٔ برونگرایی را نمیتوان به معماری بناهای عمومی همهٔ تمدنها و اعصار نسبت دهیم. طراح میتواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند. هنگامی که کاربری را در طراحی در نظر بگیرید قطعا استفاده از متریال نیز دست خوش تغییر پیدا میکند. اما از آن نه تنها برای نماهای سنتی بلکه با وجود معماران خلاق برای نماهای مدرن نیز استفاده می شود. نما تنها وظیفهٔ حفاظ و یک رابط درون و بیرون باقی نماند. برای همین نما تبدیل به رابط میان درون و بیرون شده، باید ورود نور، هوا و میهمان را به داخل تأمین کرده، امکان دید خوبی را به بیرون ایجاد میکرد. Po st h as  be᠎en cre at᠎ed wi​th behsaznama Content Gen er ator D᠎emoversion!

به طور مثال عایق صوت در ساندویچ پانل به دلیل داشتن فوم پلی اورتان در پشت ساندویچ پانل باعث شده این نما تا 60 دسی بل صوت رابا ارائه گواهینامه بین المللی از خود عبور نداده و همچنین بعلت وجود این فوم از امکان عایق حرارتی نیز برخوردار می باشد و هدر رفت انرژی نسبت به دیگر نما های نوین تا حد زیادی کاهش می یابد. برای اینکه نمای ساختمان حریم خصوصی ساکنان خود را حفظ کند باید نسبت به خیابان بستهتر و محفوظتر باشد. نورپردازی نما قسمتی از طراحی نماست و نباید آنها را جدا از هم در نظر گرفت. دلیل آن هم مشخص است. این برنامه هم در ارتباط با 3D مکس به خوبی کار میکند. در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بی فزایند را آمود میگویند ، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری که در اکثر موارد کارکرد سازه ایی ندارد. شرکت معماری فراکارنو با بهره گیری از نخبگان طراحی معماری و توسط تیم های طراحی معماری ساختمان، طراحی داخلی ساختمان، طراحی مهندسی ساختمان، طراحی ویلا ، متریال های ساختمانی ، امکانات اجرایی و عمرانی ساختمان و .. کوشش خود را به کار گرفته است تا به وسیله نوین ترین متدهای علمی روز بتواند طراحی معماری ساختمان را به گونه ای مهندسی و چشم نواز ارائه دهد.

یک اشتباه مرگبار در نمای ساختمان کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم

درونگرایی یکی از اصول معماری در خانهسازی کشورهای مسلماننشین است ولی ابداع و ره آورد اسلام نبوده و فقط توسط آن تثبیت و ماندگار شدهاست. در این خصوص لازم است که از استانداردهای مشخص پیروی کرده و مقررات ساختمانی را به دقت مورد توجه قرار گیرد. همچنین در طراحی نمای اداری، باید به قسمت ورودی ساختمان توجه ویژهای نمود و آن را به گونهای چشمگیر و زیبا طراحی کرد. او میخواست گذر زمان و تغییر و تحولات جامعه را دنبال کند. انسان نیاز به نور و تهویه داشت و محتاج ارتباط با طبیعت و جامعه بود. در اروپا، فرایند تقویت درون و بیرون سیری پیوسته و روبه افزایش داشت و بعد از عکسالعمل شدید ساکنین دوباره متعادل شد. اما پیشنهاد می شود برای انتخاب این نما به صورت تلفیقی با رنگ های دیگر استفاده شود تا علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان٬ رنگ تیره بتواند جلوهی بیشتری داشته باشد. ترموود اجازه می دهد تا از چوب نرم اسکاندیناوی در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با موفقیت استفاده شود. اولین و قدیمیترین وظیفهای که نما به عهده دارد، وظیفهٔ محافظت از انسانها در مقابل تهدیدهای بیرونی است. ابتدا بایستی تعریف درستی از سبک های طراحی نما داشته باشیم چرا که در حال حاضر و به دلیل نگاه منعفعت طلبانه به مقوله ساختمان با نماهایی در شهر مواجه هستیم که نمی توان آنها را در دسته بندی های اولیه طراحی نمای ساختمان مسکونی مانند طراحی نمای کلاسیک رومی و مدرن گنجاند چه رسد به سبک های زیر شاخه مانند نئو کلاسیک و اسلیمی و..

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نما لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید