دروغ هایی که درباره نمای خشک به شما گفته شده است

همانطور که گفته شد، زیرسازی مجموعه عملیاتی است که طی آن بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نما مورد نظر در سازه ساختمانی ایجاد میشود. درواقع تفاوت ضخامت لایه ی مرطوب رنگ نمای ساختمان و لایه ی خشک آن در همین است که یکسری حلال ها در رنگ وجود دارد که گرانروی آن را کاهش می دهد و باعث می شود رنگ با افزایش حجم خود براحتی روی سطوح پخش شوند. رنگ آکریلیک پایه آب در حالت مرطوب ۴ میلیمتر ضخامت دارد و در حالت خشکی کامل این مقدار به حدود ۱ میلیمتر تنزل می یابد. هر چند نصب خشک سنگ نما مانع ترکخوردگی و شکستگی بعد از نصب سنگ میشود امّا در حین نصب چنانکه دقت و مهارت لازم وجود نداشته باشد به سنگ آسیب وارد خواهد شد. بنابراین زمان عمر مفید عموماً برای رنگ نمای ساختمان پایه آب در نظر گرفته نمی شود خصوصاً اگر دمای محیط بسیار گرم باشد که در آن صورت هر چقدر زمان بگذرد از کیفیت مطلوب رنگ فاصله می گیریم. اگر دیوار تازه ساخته شده باشد، باید مطمئن شد که دیوار خشک شده و سطح آن سخت میباشد تا پین محکم در حفرۀ ایجاد شده بر روی دیوار بایستد و احتمال درآمدن پین وجود نداشته باشد.  Post w᠎as g​en​erated  with behsaznama Content G enerator Demoversion᠎.

علت تفاوت ضخامت در رنگ نمای مرطوب و خشک چیست؟

دمای ایده آل همواره ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد و رطوبت و خشکی محیط نیز در حد استاندارد باید باشد. درسيستم نماي خشک ابتدا يک عايق حرارتي به طور مستقل با اتصال مکانيکي يا چسب به بدنه ساختمان محکم مي شود سپس چهارچوب يا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد يا آلومينيوم مي باشد به ساختمان متصل شده تا نماي خشک با رعايت فاصله از عايق حرارتي بر روي چهارچوب نگه دارنده قرار نمای خشک مدرن گيرد. عایق حرارتی باید بهصورت مجزا از طریق اتصال مکانیکی یا چسب به سطح زیر کار متصل شود. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. اندازۀ این حفرهها باید حداقل 2 میلی متر باشد و عمق و ضخامت آن مناسب و با توجه به اندازه بست انجام میگیرد. علت تفاوت ضخامت در رنگ نمای مرطوب و خشک چیست؟ در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، روی ریل های آلومینیومی متصل می گردند. استفاده از مصالح مصرفی صنعتی در لایههای مختلف نمای خشک اعم از پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و نیز کاهش امکان خطای انسانی در بخشهای مختلف مثل عدم استفاده از ملاط و درنتیجه حذف درصد اختلاط ملاط، باعث افزایش کیفیت اجرای نمای خشک در مقایسه با انواع دیگر نما میشود.

Th is  po᠎st has  been created  with G SA C onte nt G en​er​at or DE MO .

از طرف دیگر به دلیل نوع لایهها و چیدمان آنها که باعث ایجاد فضای خالی بین نما و عایق میشود، انرژی مصرفی ساختمان در حالت بهینه قرار میگیرد. رنگ ورق های آلومنییوم کامپوزیت تقریبا به صورت آزادانه و توسط کارفرما تعیین میگردد و میتوان گفت که محدودیتی جهت انتخاب رنگ وجود ندارد. با توجه به استقبال بسیار زیاد و افزایش روز افزون استفاده از این نمای ساختمانی میتوان به کیفیت بسیار بالا و همچنین نداشتن هر گونه محدودیت در طراحی و پیاده سازی این محصول پی برد. نما نشانگر کیفیت طراحی و دقت در اجرای ساختمان است و بر نوع فعالیت درونی دلالت میکند. ترکیبات رنگی در ساختار خود به صورت کاملاً روان و با گرانروی کنترل شده طراحی و فرموله شده اند تا بتوانند به شکلی نرم و با نرخ پراکندگی بالا روی سطوح گسترده شوند. به عنوان یک قاعده ی کلی با افزایش دما می توان شاهد زودتر خشک شدن و اصطلاحاً پخت سریع تر رنگ نما بود. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شوند، با یکدیگر تطابق داشته، قیمت مناسبی داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.

بعد از انتخاب نوع سنگ مناسب برای اجرای نما، باید با استفاده از شاقول یا دوربین، بیرونیترین قسمت ساختمان مشخص شود. استفاده از چسب سرعت کار را بسیار بالا می بره.این نوع چسب ها برای انواع سنگ ساختمانی همچون سنگ مرمر، تراورتن و … ۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. در روش سرامیک کاری با چسب، در بیشتر مواقع ابتدا سطح موزاییک شده و سپس سرامیک با چسب اجرا میشه. ابتدا پروفیل های L وH با پیچ یا پرچ روی زیر سازی فلزی ثابت می شوند. سنگ به دو صورت تر (با ملات) و خشک (بدون ملات) در نمای ساختمان نصب میگردد. نصب نما به روش خشک،روشی کاملاً مطمئن و رایج است. در صورتی که در روش نصب سنگ نما با ملات فضای بین دیوار و سنگ کاملاً با ملات پر میشود و سنگ به دیوار میچسبد و در صورت انقباض و انبساط سنگ، احتمال ترک خوردن و شکستن آن بسیار بالا میرود.

دیدگاهتان را بنویسید