دریافت بهترین سرامیک پرسلانی

بدلیل نچسبیدن مستقیم پوشش نما به سازه ساختمان، تکه های پوشش نما برای حرکت برطبق ضریب انبساط خود و مستقل از حرکات سازه ساختمان آزاد، و از پیروی کردن از ارتعاشات و نشست بار ساختمان بواسطه الاستیسیته بست ها رها می باشند. فاصله موجود بین نمای ساختمان و سازه اصلی بواسطه سیستم نصب نما از تکه چوب هایی که با میخ یا پیچ مستقیما” به سازه اصلی متصل شده اند، شکل گرفته است. دومین قلم مذکور سازه ای متشکل از پروفیل های فلزی است که به شکل عمودی قرار گرفته اند (شاسی اصلی) و توسط پرچ، پیچ و یا قلاب و با استفاده از مکانیزمی قابل تنظیم جهت اصلاح شاقولی جداره سازه به نمای نهایی و یا پروفیل های دیگری وصل می شود. ۶۰ میلی متر استفاده میشود.سطوح زیر سازی فلزی تماما با ضد زنگ پوشیده می شود و قوطیهای استفاده شده به هیچ عنوان نباید تاب یا قوس داشته باشند. با توجه به قیمت بالاي سنگ و باري که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، در برخی کشورها استفاده از سرامیک به عنوان نماي ساختمان رواج قابل ملاحظهاي پیدا کرده است. توجه کنید که رانرهای استفاده شده در روش کلیپسی از مقطع متفاوتی نسبت به روش نحوه اجرای نمای خشک ساختمان کیل برخوردار هستند.

را به جداره خارجی سازه پشت آن متصل کرد.

در آخر نهایت تایلهای سرامیک که رانر پشت آنها نصب شده روی رانرهای متصل به زیرسازی سوار میشوند و پس از تست شاقولی هر دو رانر افقی که در درون هم قرار گرفتهاند توسط پیچ قلاویز محکم و تثبیت میشوند. در بعضی موارد به اجزای عمودی پروفیل های افقی (شاسی ثانویه) که پوشش نهایی را نگه می دارند متصل می گردد. چه از اجزای اتصال دهنده موضعی (پایه) و چه از پروفیل های عمودی و چه از پروفیل های افقی استفاده شود به هر شکل لازم است که پوشش نما را به جداره خارجی سازه پشت آن متصل کرد. این لایه معمولا” عبارتست از یک لایه ملات سیمان که به طور یکنواخت بر روی مصالح ساختمانی جهت کاهش هرگونه ناصافی موجود در جداره خارجی سازه بکار می رود. این سیستم از داخل به بیرون، از یک لایه عایق متصل به سازه نگهدارنده، و یک لایه پوشش نما که توسط سیستم اتصال مناسبی به ساختمان بسته شده، تشکیل یافته است. این سیستم از مجموعه کاملی از اجزاء با عملکردی استاتیکی جهت اتصال پوشش خارجی نما به سازه بنا و نهایتا” تحمل بارهای وارده بالاخص نیروی باد ساخته شده است.

جزئیات سرامیک پرسلانی

درحقیقت تعداد زیادی ساختمان قدیمی وجود دارد که پوشش بیرونیشان از سنگ و یا تخته های چوبی ساخته شده و فضایی از هوا بین پوشش بیرونی و سازه اصلی آنها وجود دارد. از جمله مزایای نمای سرامیک عایق صوتی و رطوبتی و همچنین حریق است و به دلیل رنگها و تنوع طرحی که دارد طرفداران زیادی داشته و برای مدت زمان زیادی نیز استحکام دارد. نما سرامیک پرسلانی میتواند مقاومت یک ساختمان را بیشتر کند، این نما دارای ویژگی عدم خراشیدگی است، میتواند در برابر حریق مقاوم باشد، عمر یک ساختمان را بیشتر میکند، در برابر نور خورشید رنگ خود را ثابت نگه میدارد، تنوع زیادی داشته و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. موردی که بهویژه در پروژههای بلند مدت از ارزش زیادی برخوردار است. نمای خشک یک نمای شیک و مدرن به حساب میآید که این روزها از طرفداران زیادی هم برخوردار است. اولین مرحله انتخاب چسب مناسبی است که خصوصیات فنی آن با نمای آجری هماهنگ باشد.

نمای خشک سنگ

در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است. به دلیل ایجاد کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسئله آببندی درز افقی نما به طور کامل حل شده است. سپس رانر افقی یا کلمپ (clamp) را با پیچ و انکر به پشت تایلهای سرامیک متصل میسازند. اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش نما و حذف ملات استوار است. از آنجاکه ضخامت لایه هوا است که گردش درست هوا و پدیده دودکش (بالا رفتن هوای گرم) را تضمین می کند لذا محاسبه و اجرای درست اندازه این لایه مهم می باشد. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید.

This article has been g᠎en​er​at​ed wi th t​he he lp of behsaznama Con​tent Gener᠎at or Dem ov er sion.

دیدگاهتان را بنویسید