در نهایت، راز نماهای مدرن آشکار شد

روش های دیگه ای هم وجود دارن که میتونیم سنگ نما رو به وسیله اون ها مهار کنیم مثل استفاده از چسب های مخصوص، استفاده از دوغاب مرغوب برای پشت سنگ ها به جای نخاله های ساختمانی، استفاده از رابیتس، استفاده از گیره های اسکوپ پروانه ای یا پایه دار برای پشت سنگ ها مثل تصویر زیر و سایر روش هایی که میشه از اون ها استفاده کرد. این روش نیازی به ملات ریزی نداره ولی احتمال شکستن سنگ ها در موقع نصب، برای این روش خیلی زیاد هست. همچنین شستن این نما بسیار فرآیند آسانی است ولی از مهمترین معایب نمای سیمان ششته کثیف شدن سریع آن است. استفاده از این سنگ های دکوراتیو در نماهای مدرن و مینیمال رایج است. در این صورت حتی نیازی به این نداریم که دوباره داربست بزنیم. این ترکیبِ چسبناک آماده هست تا روی شاسی کشی ریخته بشه و سنگ ها روی اون چیده بشن. سنگ های آماده شده، روی سطح ملاتی که در زیر اون ها ریخته شده، قرار می گیرند. در صورت اسکوپ نشدن سنگهایی مثل گرانیت و تراورتن، ماندگاری کمی خواهند داشت و پس از مدتی جدا میشوند. روش شیار زنی و سیم آرماتوربند: برای اسکوپ کردن سنگ ها، شیار هایی رو به وسیله دستگاه فرز در پشت سنگ ایجاد کرده و این شیار ها رو با سیم آرماتوربند به هم وصل می کنیم.

سرامیک نمای خشک

بهتر است تا ارتفاع یک طبقه سرامیکها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان اجرا گردند. شروع سنگ کاری نما برای ساختمان های مرتفع از طبقه همکف انجام شده و به سمت طبقات بالاتر پیش میره. بعد از این که معمار، نمای سنگی مورد نظر برای ساختمان شما رو طراحی کرد، این طراحی نیاز به اجرا داره. برای اینکه سنگ کاری نما با مشکل مواجه نشه و سنگ ها بعد از مدتی شل و پرتاب نشن، از روش های مختلفی برای ایجاد گیرش بیشتر بین سنگ و ساختمان استفاده میشه. برای اجرای یک نمای با کیفیت، به کاربردن مسالح با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. سرامیک پرسلانی تو پر دارای ویژگیهای مشترک از جمله جذب کم آب با دتایل نمای خشک سرامیک مجوف است. باید توجه داشت که ویژگیهای کاربردی، شیوه نصب و متریال مصرفی در هر مورد دارای پروتکلهای اجرایی و استانداردهای ویژه و لازمالاجرایی است که بهدقت مورد توجه قرار میگیرد. جهت ماندگاری و بالا بردن کیفیت کار، استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که بازدهی و طول عمر یک سازه بستگی به کیفیت و نوع متریال دارد انتخاب و اجرای متریال ارزان قیمت می تواند بر کاهش طول عمر ساختمان تأثیر بگذارد البته قابل ذکر است هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد.  Data has ᠎been gener​ated with ᠎behsaznama Co ntent Ge nera᠎to r DEMO !

6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. به این روش ها اسکوپِ سنگ میگن. 3- تراز کردن نهایی سطح کار هم در این مرحله و با تراز کردن نبشی ها صورت می گیره. همچنین سنگ سمنت پلاست در مقایسه انواع نمای ساختمان در مقابل نور خورشید، دمای محیط و باران اسیدی نیز مقاوم است و کیفیت خود را حفظ میکند. قیمت آجرهای نما با توجه به نوع آن از حدود متری 40 هزار تومن شروع و تا متری حدود 120 هزار تومن در بازار موجود است. برجستگی و فرورفتگی های موجود در نمای ساختمان ها هم با استفاده از همین شاسی کشی انجام میشه. در نتیجه راویز کاری (رابیتس کاری) چسبندگی بین نما و ساختمان رو بیشتر کرده، وزن سنگ های نما رو تحمل می کنه و استحکام و طول عمر نما رو افزایش میده. مطلب پیشنهادی: اصول طراحی نمای ساختمان ، چگونه میتوانیم یک نمای خوب طراحی کنیم؟

مجری نمای سرامیک خشک

برای بند کشی نهایی میتونیم از مواد نانو که به تازگی وارد بازار شده هم استفاده کنیم. هدف از اجرای زیرسازی، ایجاد شرایط مناسب برای اجرای نما هست. یادتون باشه که مهارت سنگ کار، تاثیر زیادی در افزایش کیفیت و اجرای درست و اصولی نما کاری ساختمان داره. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. به علت عبور نور از شیشه و اجازه تابش آن به فضای داخلی، حس بسیار خوشایندی ایجاد می کند که به محبوبیت آن می افزاید. رنگ نمای ساختمان سیلیکون استحکام بالایی در تغییرات آب و هوایی و همچنين تابش مستقیم نور خورشید دارند. به طور مثال در سیستم نمای کاور کپ (Cover Cap) یا اصطلاحا درپوش دار، پلی آمید روی لامل قرار میگیرد، اما در سیستم فریم لس استپ یونیت (Full Frameless)، پلی آمید درون خود لاملها جایگیری میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید