ده چیز ای کاش درباره نمای ساختمان می دانستم

امروز با عکس های نمای ساختمان ایرانی و طراحی های متفاوت نمای ساختمان در ایران همراه شما هستیم. امروز با نمایش چند عکس نمای ساختمان زیبا و جدید که در اروپا ساخته و طراحی شده اند همراه شما هستیم. که توسط دریل هیلتی یا چکشی همراه با رولپلاک به بتن محکم پشت سنگ بسته می شود. به زبان ساده به عمل محکم کردن سنگ نما به بتن پشت سنگ توسط ابزار های خارجی مانند پیچ و رولپلاک نما که توسط یک فرد نماکار با دریل انجام می شود را پیچ و رولپلاک نما گوییم. در سالهای قبل یکی از آفت های طراحی نمای ساختمان مسکونی در ایران سپردن این امر مهم به افرادی غیرکارشناس و با دانش تجربی معماری و یا افرادی مانند مجزی نمای ساختمان بود که در حال حاضر با توجه به نیاز به کسب تاییده نمای ساختمان های مسکونی از طرف شهرداری ها کمتر شده اما متاسفانه همچنان ادامه دارد. پس از دیوارکشی با انواع بلوک ساختمانی مانند بلوک سیمانی و یا بلوک سفالی باید ابتدا یک لایه پلاستر سیمان سیاه به ضخامت تقریبی 5 سانتیمتر بر روی بلوک اجرا کرد و سپس اقدام به اجرای نمای سیمان سفید نمود. عوض کردن ابعاد بازشوهای نما مانند پنجره ها، تلفیق مصالح مختلف، ترکیب المان های افقی و عمودی در نما برای تاکید بیشتر همه از جمله کارهایی است که می توان برای ایجاد سیالیت و پویایی در نمای ساختمان استفاده کرد. Post w​as creat​ed ​with behsaznama Con tent G᠎en erator D᠎emoversion.

قیمت سنگ نمای خشک

معماران و طراحان از این ضایعات در جهت زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش ها، محوطه سازی اماکن تفریحی، باغ ها و ویلاها استفاده می کنند. از مزایای این نوع نما امکان ایجاد تنوع در طرح و رنگ و همچنین عایق بودن ساختمان از نظر صدا است. طراحی نمای ساختمان: اولین جلوه بصری هر ساختمانی نمای آن است که می تواند با کاربر و مخاطب آن ارتباط برقرار کند. نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار مهم ساختمان است، نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. مشاعات ساختمان بخش هایی از آپارتمان یا مجتمع هستند که بین همه ی مالکین و ساکنین آن به صورت مشترک قرار گرفتند و تحت مالکیت شخص خاصی نیستند نمای ساختمانی جز مواردی است که مربوط به همه ی افراد آپارتمان یا مجتمع می باشد و اگر قرار باشد در بخش نمای ساختمانی تغییراتی ایجاد گردد باید به طور حتم با رضایت سایر افراد داخل آپارتمان یا مجتمع صورت پذیرد. طرح جدید اجازه می دهد نور طبیعی وارد فضای داخلی شده و کاربران از داخل ساختمان از چشم انداز بیرونی لذت ببرند. مجموعه ای جدید و مدرن از عکس های نمای آپارتمان ایرانی سه تا شش طبقه را در این مطلب برای شما در نطر گرفته ایم.

در ادامه ضمن معرفی انواع نمای ساختمان، تصاویر زیبا و مدل های شیک و جدید نمای بیرونی چند ساختمان مدرن را مشاهده می فرمایید. چند نمونه در زیر نشان داده شده است. آپارتمان های دو تا چهار طبقه در تمام شهرهای ایران بسیار یافت می شود که طراحی نمای ساختمان های چند طبقه را بیش از پیش مهم و حیاتی نموده است. عکس های نمای آپارتمان دو، سه و چهار طبقه را در این مطلب برای شما قرار داده ایم. طراحی نمای آپارتمان به شکلی زیبا و منحصربفرد برای تمام افراد ساکن در آپارتمان مهم است. همانطور که گفته شد برخی ساختمانها مشمول تهیه طرح مصوب نما می شوند که این نکته نیز در ضوابط شهرسازی هر استان مشخص شده است. استفاده متناسب با نوع کاربری شیشه نیز با توجه به شیشه های با قابلیت های خاص ( شیشه های گرم شونده الکتریکی، هوشمند و …) می تواند مزایا و معایب ویژه ای داشته باشد. رنگ نور نیز باید متناسب با رنگ مصالح باشد.

رنگ ها و بافت های مختلف و زیبای این سنگ نما در اثر وجود کانی های آن است. در مواقعی که سیمان نمای ساختمان و یا نماهای جانبی آن دچار ترک شده اند برای جلوگیری از نفوذ آب باران و بزرگ شدن محدوده ترک بهتر است ترکها را با چسبهای مخصوصی که مناسب آب بندی نمای ساختمان است پر کنیم. به عبارت بهتر نباید با نورهای مختلف پدیده شلوغی یا آلودگی نوری ایجاد شود بلکه باید با منابع ملایم و مناسب یک منظره زیبا از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد نمود. برای این ساختمان ها بهتر است از یک موتیف در همه قسمت های نما استفاده شود، و فقط با استفاده از یک یا دو المان شاخص در نما از یکنواختی بصری آن بکاهید. عمدتا بسیاری از مجریان نمای ساختمان به جهت اتمام هر چه سریع تر پروژه، از بند کشی بین سنگ ها و یا آجر ها خودداری می کنند. سنگ طبیعی با اصالتتر، تداعیکننده حس قدمت و بادوامتر از گزینههای دیگر است و به همین دلیل گاهی بیشتر از سایر گزینهها ترجیح داده میشود. نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد.

سنگ نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کلیک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید