راز لزبین فاش شد: اجرای نما برای عالی.

بایرامیکس یک سیستم پوشاننده تزیینی است که برای نما های داخلی و خارجی استفاده میشود. در روش سیستم نمای خشک نمای ساختمان دوپوسته می شود که یک لایه عایق وجود دارد و محفظه ای خالی. هزینه مناسب: اجرای نمای خشک ساختمان عمر مفید نما را بالا برده، و هزینههای ترمیم را نیز کاهش میدهد. ۱- پس از متصل کردن عایق حرارتی با کمک چسب و یا اتصالات به دیوار زیرین و اجرای چهارچوب روی آن، آجرها با کمی فاصله به چهارچوب متصل می شوند که این فاصله باعث به وجود آمدن یک عایق حرارتی برای ساختمان خواهد شد. در مرحله بعد پلاستر سیمانی بر روی دیوار اجرا میشود تا هیچ نقطهای از سطح نما بدون چسب باقی نماند. بست هایی رو هم در محل روبروی این شیارها به دیوار وصل کردن. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. این امر معمولا با توجه به نوع معماری و مصالح مورد استفاده نما متفاوت خواهد بود. از جمله مزایای نمای آجری می توان به ( عایق حرارتی و برودتی ، مقاوم در برابر تغییر رنگ ، تنوع در رنگ ، سرعت بالا در اجرا با سیستم خشک ) اشاره کرد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

مزایا و ویژگی های نمای خشک چیست؟ دو گروه از سنگهای طبیعی که در نمای ساختمان به کار میروند سنگهای آهکی و سنگ های آذرین هستند. از این رو پیشنهاد می کنیم از مصالحی در نمای ساختمان مسکونی استفاده نمایید که در شهر شما و یا نهایتا در استان های مجاور به راحتی قابل دسترس باشد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. از زمانی که زیبایی ظاهری، آسایش دمایی و صوتی و ایمنی هر چه بیشتر محل زیست بشر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی برای ویلا ها مد نظر قرار گرفت، ایجاد نما با مصالح و شیوه های اجرایی متفاوت و متنوع در دستور کار سازندگان قرار گرفته است. با نهایی شدن طرح اولیه شاسی کشی فولادی، مهندسین محاسب باید مقاطع مورد نیاز را با درنظر گرفتن وزن نما و مشخصات هندسی آن، طراحی و محاسبه نمایند. تنوع در رنگ و طرح.

نمای خشک سنگ

نمای سیمان شسته یکی از پر طرفدارترین، مقاوم ترین و مستحکم ترین نماها است که در طرح ها ورنگ های مختلف قابل اجرا است. به همین صورت نمای کامپوزیت پروفیل آلومینیومی حدود90% سبک تر از سنگ ، 75% سبک تر از شیشه ، 85% سبک تر از سیمان و 50% سبک تر از ورق معمولی است . در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد. درصورت استفاده از نماهای کامپوزیت، پس از زیرسازی فولادی، قطعات آلومینیومی مورد نیاز نما، بوسیله پیچ و مهره و یا پیچ های سرمته به شاسی کشی فولادی متصل می گردد تا در نهایت، قطعات مورد نیاز نازک کاری نما به آنها متصل شود. پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب میشوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است ، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. خلل موجود در سطح سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد، زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخ ها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد.

برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا ۰٫۵ درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبایی، امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. با توجه به پیشرفت ماشین آلات در زمینه ساخت شیشه، کاربرد شیشه نیز در نماهای مدرن ویلا به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نما های تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار گرفته می شدند. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز2 شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. با تکمیل شدن خط افقی و تراز مورد نیاز جهت شاسی کشی، پروفیلهای افقی و عمودی را با توجه به نقشه اجرایی مورد نظر، نصب و جوشکاری می نمایند و پس از آن، در صورت نیاز به نصب توری رابیتس، زیرسازی آن (بطور معمول به کمک میلگرد) انجام شده و توری های رابیتس را توسط سیم های مفتولی گالوانیزه به آن شاسی کشی خواهند بست. پیشنهاد می گردد، جهت سهولت نصب دستک ها ابتدا، شروع و پایان مسیرهای مستقیم جوشکاری دستک صورت پذیرد و با استفاده از ریسمان می توان در فواصل مشخص شده مابقی دستک ها را نیز نصب نمود. This post has ​be᠎en done by GS A Co ntent  Ge ne᠎ra᠎to r  DE MO!

خیلی کمتر = اضافی با شرکت طراح و مجری نما

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت شرکت طراح و مجری نما.

دیدگاهتان را بنویسید