راهنمای آنجلینا جولی برای نمای ساختمان

یکی از مهمترین اصولی که باید در طراحی بر آن توجه شود، توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ای است که قرار است ساختمان در آنجا بنا شود. اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان ها توجه شود، نمای شهر و یک پارچگی آن به کلی از بین می رود. اگر به نمای ساختمانی واحد بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان ها فکر شود همگونی نمای شهری در کلیت از میان می رود. تناقض بین جنبه شهری و ریخت نما در صورتی میتواند از بین رود که ساختمان جزیی از شهر در نظر گرفته شود و ارتباط آن با محیط اطراف چند جانبه باشد. این که یک معمار می تواند هنر طراحی خود را در معرض دید قرار دهد ، باعث ایجاد رقابت برای عرضه ی نماهای منحصر به فرد و زیبا خواهد شد و همچنین چهره شهر را زیبا خواهد کرد. برنامه پس از اینکه تصویری از پروژه را آپلود کردید، آن را نمایش داده و از طریق ایمیل برایتان ارسال میکند تا طراحی را شروع کنید. همچنین شما می توانید به راحتی آن را با انواع سنگ های طبیعی، مصنوعی و انواع سرامیک، بسته به سلیقه خود، ترکیب کنید.

نمای ساختمان سنگ

نما به عنوان یک بخش از ساختمان باید طبق فاکتورهایی طراحی شود که عمل به آنها از الزامات طراحی است و حتی اگر تنها به دنبال زیبایی نما هستید باید بدانید که زیبایی ساختمان شما به عمل بر این الزامات وابسته است. یک طراحی زیبا و اجرای با کیفیت در نمای ساختمان می تواند تأثیر زیادی در ذهن مخاطب بگذارد. در نتیجه می توان گفت که بدیهی است که کیفیت آن روی ارزش ساختمان تاثیر می گذارد . درست ساختن نما بسیار مهم است زیرا می تواند به میزان قابل توجهی بر روی روشنایی ، گرمایش و تهویه سازه ها تأثیر بیشتر بخوانید بگذارد. با توجه به اینکه سنگ ها توسط ملات بر روی بنا یا یک سازه قرار گرفته و نصب می گردند و سطح هموار و مسطحی را برای آن سازه به وجود می آورند امکان پیاده سازی سنگ در طرح و اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت وجود دارد. مزیت نسل جدید آجرها، قابلیت ساخت پنلهای پیشساخته در طرح و ابعاد دلخواه است. این یک شرط لازم در طراحی نما است اما کافی نیست، اینکه سایر جنبه ها در طراحی نما نادیده گرفته شود، باعث می شود نما پوسته ای غیر کاربردی، در تضاد با اقلیم، عملکرد سازه و سایر اجزای ساختمان باشد. Post has be​en cre​ated by behsaznama  Con᠎tent Gen​erator D​emov᠎er᠎si on᠎.

بنابراین از شروع طراحی نما تا انتخاب متریال نما و سبک اجرای آنها، باید نوع فعالیتی که قرار است در بنا شکل بگیرد، در نظر گرفته شود، ولو اینکه امروزه بناهای فراوانی را در سطح شهر مشاهده می کنیم که کوچکترین هماهنگی میان عملکردشان با طراحی نمای آنها دیده نمی شود. در طراحی نما ترجیحا حداکثر از ۲ نوع مصالح با رنگ غالب (حدود ۰۲ تا ۰۷ درصد) روشن و ملایم (سفید، کرم، شیری) استفاده شود. تخته ها و پانل های چوبی را می توان رنگ آمیزی، لکه دار یا جلا داد تا ظاهر و احساس مورد نظر را به دست آورد. نمای ساختمان یکی از مهمترین عناصر بیرونی برای ظاهر ساختمان است. استفاده از نمای ساختمان مدرنیته و شیک یکی از ایده های زیبا و جالب است که علاوه بر ایجاد فضایی مناسب و ایده آل در محیط پیرامون، بر ارزش ساختمان افزوده و باعث می شود تمام کسانی که در آن مکان ساکن هستند به گونه ایی احساس رضایت داشته باشند و از فضای ایجاد شده لذت ببرند. شرط رسیدن به یک نمای ایده آل و زیبا این است که بدانید چه مصالحی را باید در کنار یکدیگر به کار ببرید تا نمای خارجی ساختمان شما خاص و شیک به نظر برسد.

در ادامه بیشتر شما را با بهترین نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان در سال جدید آشنا خواهیم کرد. مقالهٔ پدیدارشناسی نمای ساختمانهای مسکونی و سیر تکوینی توقعات از آن-دکتر جهانشاه پاکزاد خانهها درونگرا طراحی شدند و آبادیها، تمرکز گرا و حول یک فضای اجتماعی میدان گونه به نام محل تجمع با گوشه نگاهی به تاریخ تمدنهای نخستین، از چین و هند(موهنجودارو)گرفته، تا ایران، میان رودان(بینالنهرین)، مصر، یونان و روم به درونگرایی خانههای مسکونی پی میبریم. امروزه استفاده از مصالح سبکی همانند ورق آلومینیوم کامپوزیت ، چوب ، اچ پی ال و در مرحله بعدی سرامیک پرسلان ، سنگ های صنعتی ، فایبرسمنت و … در مرحله اول طراحی نما بهتر است تمام قسمتها و المانهای بعدی از جمله بحث محوطه سازی اطراف ساختمان ، بام سبز یا روف گاردن طراحی شود. بتن، علاوه بر اینکه یک مصالح ساختمانی اولیه است، در حال حاضر در بسیاری از خانه ها به عنوان یک ماده برجسته طراحی نمای ساختمان محبوب است. Article has been g enerated  with t​he help of behsaznama C onte​nt  G ener at​or D em​over sion!

دیدگاهتان را بنویسید