راهنمای اجرای نما

جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار میباشند. بنابراین هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، هزینه به ازای هر متر مربع بیشتر خواهد بود. کاهش فضای مفید و اشغال فضای طبقات پایین تر توسط ملزوماتی مانند مراکز تاسیساتی و مسیرهای رفت و آمد از معایب دیگری است که ساختمان های بلند مرتبه دارند. هزینه اعمال تمهیدات خاص برای سرویس دادن به ساختمان به ویژه به طبقات بالاتر ضرورت می یابد. بنابراین هزینه ساخت خانه دوبلکس نسبت به خانه های چند طبقه کم تر بوده و ساخت آن نیز راحت تر می باشد. در کل ساختمان های بلند عمدتا از ساختمان های دو یا سه طبقه هم مساحتشان گران تر هستند. مساله قیمت تا حدودی هم به نحوه دسترسی های داخلی ساختمان مربوط می شود. این روش به حدی جا افتاده که برای برخی از افراد هنوز هم روشهای دیگر ناشناخته است و تصویر آجر را تنها در کنار ملات تصور میکنند و این دو را جداییناپذیر میدانند. برخی از مواد و مصالحی که استفاده از آن ها در نما خشک رایج است عبارتند از: پشم های معدنی فشرده، الیاف سیلیکات، کاشی و آجر. ᠎Content h᠎as be en created wi᠎th the help of behsaznama Conte nt᠎ G enerat​or Dem᠎ov᠎ersi᠎on᠎!

ده نکته با نمای خشک

چه نوع مصالحی به روش نمای خشک قابل نصب است؟ همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، برای اجرای نمای ساختمانها نیز نصب نمای ساختمان با ملات در بسیاری از موارد جای خود را به نصب نمای خشک ساختمان داده است. از تجهیزاتی که برای انجام نما خشک ساختمان الزامی است می توان به مواردی نظیر عایق های حرارتی، چارچوب های بیس و یا نگهدارنده که بسیار مهم هستند، فضای خالی کافی و اتصالاتی که باید به کار رود اشاره کرد. علاوه بر این هزینه ها، ممکن است طی انجام پروژه هزینه های دیگری نیز اضافه گردد و بهتر است برای آن ها نیز برنامه ریزی داشته باشید. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است. امروزه با توجه به افزایش روزانه قیمت مصالح ساختمانی باید هزینه های ساختمانی را به صورت دقیق تر بررسی نمود. مساحت با میزان مصالح و عناصر ساختمانی رابطه مستقیم دارد و هرچه متراژ کم تر باشد این میزان کاهش می یابد. همچنین سوراخ های موجود در بدنه، دارای مقدار زیادی از حجم نما هوا می باشد که همین موضوع باعث کاهش وزن پوشش نمای خشک می شود.

سرامیک پرسلانی

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برای به دست آوردن میزان مصرف انواع مصالح به ازای هر متر مربع زیربنای کل، در هر کدام از الگوهای ساختمانی، از میان 100 نقشه جمع آوری شده، 30 طرح را به عنوان نمونه انتخاب کرد که طیف موردنظر از شیوه های معرفی شده ساختمانی را پوشش داده و نماینده مصرف مصالح ساختمانی باشند. پس از اصلاح و تکمیل نقشه ها، برآورد عملیات ساختمانی در هر یک از آن ها صورت گرفته و در نهایت با جمله بندی نتایج حاصل جدولی به دست آمده که مصرف انواع مصالح ساختمانی را به ازای هر متر مربع زیربنای کل در هر کدام از شیوه های ساختمانی نشان می دهد. در ادامه به بررسی و برآورد انواع مصالح ساختمانی مورد نیاز در هر متر مربع زیربنا در الگوهای متفاوت ساختمانی خواهیم پرداخت. به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. اين نما داراي قطعات متنوع و متفاوت براي كنجها، كف و فلاشينگ ساختمان ميباشد. با این حال یک ساختمان کم ارتفاع از لحاظ اجرایی برای ساخت نسبت به یک مجموعه بلند مرتبه به زمان کمتری نیاز دارد. This  da ta has ᠎been c reat ed by behsaznama C on​tent Gen erat᠎or  DEMO !

این ماده به عنوان یک درزگیر قوی با پر کردن انواع درز و شیار مانع از نفوذ رطوبت و آب در سطوح میشود. تمهیداتی مانند آسانسورهای خاص سریع السیر، پمپ قوی آب، تاسیسات تهویه و روشنایی خاص و خدمات دیگری که در فواصل هر ده یا پانزده طبقه، به علاوه مسیرهای فرار و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی با شرایط استاندارد بالا که همگی باعث افزایش هزینه ها می گردند. یکی از روشهای عایق کردن نمای ساختمان در برابر رطوبت، استفاده از انواع چسبهای رایج برای این کار است. نمای ساختمان به عنوان رابط بین فضای داخل و خارج ساختمان، یکی از راههای انتقال و تبادل رطوبت، بخارات و انرژی در این دو محیط به حساب میآید. بخش مهمی از واترپروف کردن نمای ساختمان، درزگیری است. مزیت های نمای سرامیک خشک نسبت به سایر نماها چیست؟ با توجه به تمامی مزیت های مسکن های شهری اگر این ساختمان ها به صورت مجزا و تک به تک ساخته شوند هزینه زیادی به خود اختصاص می دهند نسبت به زمانی که مجموعه ای مسکونی ساخته دتایل نمای خشک شود. عایق حرارتی را متخصصین به طور جداگانه با چسب های مخصوص به قسمت تحتانی کار می چسبانند و در جای خود فیکس می کنند که بر اثر باد و باران شل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید