روشها راهنما: نمای ساختمان سنگ خشک نیازها برای تازه‌آموزان

آپارتمان های دو تا چهار طبقه در تمام شهرهای ایران بسیار یافت می شود که طراحی نمای ساختمان های چند طبقه را بیش از پیش مهم و حیاتی نموده است. در طراحی نمای ساختمان های ۳ طبقه ، ۴ طبقه و بالاتر باید به جنبه های زیبایی شناختی در کنار نمای قابل رویت از سطح خیابان توجه شود. حس پویایی، زنده بودن و زیبایی ساختمان ها در شب به وسیله نورپردازی ساختمان به وجود می آید، در نورپردازی نمای ساختمان اصلا لازم نیست تمام نمای خارجی ساختمان را روشن کرد. نورپردازی: نورپردازی نمای خارجی ساختمان بخش بسیار مهمی از طراحی است چراکه تمام آنچه در نیمی از زمان شبانه روز یعنی شب ها دیده می شود وابسته به نحوه نورپردازی ساختمان است. ویژوالایزر نمای خانه دارای افزونههای حرفهای از جمله پارامترهای قطعات، هزینه آنها و اطلاعات مربوط به تامین کنندگان است. ریزش سنگ نمای ساختمان از جمله اتفاقات بسیار خطرناک و پر تکرار در شهر های بزرگ است. پس باید بین حوزه کاری و نمای ساختمان سازمانتان تان ارتباط ایجاد کنید. می توانید ارتفاع دیوار مرکب را بر اساس نیاز خود نهایی کنید. البته به شرط ان که این کار نمای شما را بیهوده شلوغ نکند و کارآیی آن را تحت شعاع قرار ندهد.

سنگ نمای خشک

2- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا ( cladding ) می گردد. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. برای رویه، نیز توسط اجزای موقت یا دائم، قالب شکل را ایجاد کرده و رویه را پرداخت میکنند. به عبارت دیگر، ریتم انسجام عناصر به کار رفته در قالب یک ساختار سازمان یافته بصری است. همه ما به خوبی از اهمیت دیتیل های اجرایی با خبر هستیم و می دانیم که هر چه این جزئیات در کارها بیشتر باشد کار حرفه ای تر و پخته تر به نظر می آید اما قبل از این که به چگونگی اجرای نماها و دیتیل های اجرایی آن توجه کنیم باید انتخاب مصالح درستی داشته باشیم، شرط رسیدن به یک نمای خوب این است که بدانیم چه مصالحی در کنار یکدیگر زیباتر به چشم می آیند و هماهنگی بیشتری را در نما ایجاد می کنند.

در واقع هر یک از نماها در شهر نشانه وضعیت اقتصادی و اجتماعی سازنده و نحوه تفکر و نگرش او به مسائل مختلف است. نماها باید به گونه ای طراحی شوند که علی رغم متفاوت بودن با ساختمان های مجاور هماهنگی غیر ملموسی هم با آن ها داشته باشد. نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار مهم ساختمان است، نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. به عبارت بهتر نباید با نورهای مختلف پدیده شلوغی یا آلودگی نوری ایجاد شود بلکه باید با منابع ملایم و مناسب یک منظره زیبا از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد نمود. با انتخاب مناسب منابع نوری و همچنین جای گذاری صحیح آن ها در نمای خارجی ساختمان می توان منظره و دید زیبایی از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد کرد.هماهنگی نوع نورها و رنگ آن با مواد و مصالح استفاده شده در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است بسیار مهم است، اگر برای نمای ساختمان از نورهایی با شدت بالا در ساختمان استفاده شود نور بر متریال نما غلبه می کند و ناهماهنگی بین نمای روز وشب به وجود می آید.

رنگ نور نیز باید متناسب با رنگ مصالح باشد. اجرای غیراصولی و نادرست نمای ساختمان علاوه بر تأثیر روی زیبایی ظاهری سازه، موجب افت استحکام آن نیز میشود. طراحی نمای آپارتمان به شکلی زیبا و منحصربفرد برای تمام افراد ساکن در آپارتمان مهم است. دوغاب ملات ماسه سیمان میتوان موجب کثیف شدن ظاهر نما شود که این البته در حین پیشرفت کار توسط نیروی اجرایی پاک میشود. برای پوشش دهی این قطعات بهتر از یک پرایمر زینک ریچ برای آغاز کار استفاده کنید و سپس از انواع رنگ نمای ساختمان رایج آلکیدی، پلی وینیل و بسیاری از ترکیبات آلی دیگر استفاده کنید. انجام این کار اصلا سخت نیست فقط کافی است تا قبل از طراحی نما بافت و فرهنگ آن منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد و سپس نتیجه بررسی ها با کمی ذوق و هنر معمارانه ترکیب شود تا به نتیجه مطلوبی برسد. عوض کردن ابعاد بازشوهای نما مانند پنجره ها، تلفیق مصالح مختلف، ترکیب المان های افقی و عمودی در نما برای تاکید بیشتر همه از جمله کارهایی است که می توان برای ایجاد سیالیت و پویایی در نمای ساختمان استفاده کرد. همانطور که میدانید طراحی نمای ساختمان های مدرن در سراسر دنیا دارای اهمیت و ارزشهای فراوانی است که موجب ایجاد طراحی های متنوع و ایده های زیبا و کاربردی فراوانی در کشورهای مختلف شده است.  Th᠎is content has ᠎been ​done by behsaznama C ontent᠎ G enerator Demov ersi​on !

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مطالب بشتر ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید